Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bouschka
#1292968
Hallo Allemaal,

wie geeft er ei met het voeren en rauw of gekookt ?  ( of een boerenomelet  ;)

Joke
Door Mevroi Kruim
#1292979
Ach, gekookt of gebakken lust ik ze ook graag, maar de hondjes en katjes krijgen ze rauw.
Door sandrra
#1292981
De honden krijgen ze rauw en ik lust ze zowel gekookt als gebakken ;)
Door wenche
#1293224
Hier voor deejay ook rauw met schil en al... Ik lust wel graag een omelet met kaas ;)
Door bouschka
#1293398
Ja echt met de schaal ? Ik heb een Ierse setter gehad die darmbloedingen kreeg van de stukjes schaal van een door haar gepikt ei...
Door Mevroi Kruim
#1293548
??? ??? ??? ??? een glazen ei misschien?
Eierschaal is zo zacht, ik kan me absoluut niet voorstellen dat iemand daarvan een darmbloeding kan krijgen.
Door Too
#1293556
bouschka schreef: Ja echt met de schaal ? Ik heb een Ierse setter gehad die darmbloedingen kreeg van de stukjes schaal van een door haar gepikt ei...
Was dat dan een gekookt ei [schaal]?? dat kan net als bot behoorlijk hard worden, rauwe eierschaal... daar willen zelfs de katten zich af en toe aan vergrijpen  :)
Door bulldelicious
#1294460
nu ik dit topic lees heb ik ineens een vraagje. De dame waar ik mijn vlees haal heeft een hondenpension en fokkerij, ze heeft op avondonderwijs een cursus hondenfokken of pensionuibater gevolgd, zij heeft daarbij ook twee dagen voedingsleer gehad. De man die dat gaf, geloof dat ie van oorsprong laborant of dokter was, had zich verdiept in de voeding voor honden, en allerlei onderzoeken gedaan omdat ie zelf het beste wou voor zijn honden. Nu zei die man dat een rauw ei de aanmaak van vitamine H tegen gaat, deze vitamine zou instaan voor een gezonde vacht, hij zei dat je een ei moete koken of andersinds verwarmen alvoren het aan de hond te geven. Hij vertelde er bij dat hij zelf een test had gedaan bij zijn zwarte hond, die kreeg altijd gekookt ei, hij had hem 10 dagen achter elkaar een rauw ei gegeven en de hond zijn vacht kreeg een hele bruine schijn.....
ik wil dit wel eens testen, we hebben een zwarte bull, ben is benieuwd of het waar is....
ik weet de man zijn naam niet meer, het zou ook een internationaal keurder zijn, maar zijn naam ben ik ff kwijt....
Heeft iemand hier ervaring mee of dit al meer gehoord?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door