Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door rob w.
#1291083
vanaalst schreef: kijk en dat bedoel ik nou met op je achterste benen staan..
maar hier schei ik mee uit, slaat nergens op...
schei ok mar uit. met je lang tene. je roep en wet niets.
Door rob w.
#1291084
gen antwort op vrag van jou, van alst.
je roep mar blind.
Door Laura2004
#1291085
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik je (Rob) vaak niet begrijp en dat is zeker niet vervelend of neerbuigend bedoelt en ik heb het idee dat ik daardoor verkeerde antwoorden geef op jouw vragen, waardoor er misverstanden ontstaan. En jij je aangevallen voelt...

Overigens was mijn vraag over je taalgebruik wel een brutale vraag, maar ik vroeg het me gewoon af en vandaar dat ik het vroeg, achteraf had ik dat idd beter niet kunnen doen, want het gaat me niets aan.... :-[

Wat ik begrijp is dat je een vriend hebt die in Spanje woont en die zijn honden etensresten geeft, waaronder verhitte botten,  de resten van zijn vlees. En dus raad ik aan om eerst de botten er af te snijden en die rauw aan de honden te geven en daarna het vlees voor zichzelf klaar te maken.

Daarna dacht ik dat je vroeg hoe mijn ouders dat dan doen en erover denken en ik legde uit dat mijn ouders BARF geven, omdat ze daar de mogelijkheid toe hebben, waarmee ik niet bedoelde dat de vriend van Rob arm is oid, het was meer om aan te geven dat het in Spanje niet echt gebruikelijk is om BARF aan je honden te geven omdat het simpelweg moeilijk is om betaalbaar vlees te kopen. Maar misschien heb ik dit ook weer verkeerd begrepen..

Daarnaast kan die vriend misschien net zoals mijn moeder naar de poelier en daar om gratis kipkarkas vragen (meestal inclusief organen) en dit dan ook rauw kan geven, maar misschien begrijp ik het punt van dit topic wel helemaal niet en zit ik hier een advies te geven waar Rob niet op zit te wachten.

Wat overigens niet betekent dat als die vriend dit allemaal niet ziet zitten en gewoon etensresten blijft geven, dat ik dat niet goed vind, ik vind het prima, iedereen moet gewoon doen waar die zich het beste bij voelt, als de honden maar met liefde behandeld worden.
Door rob w.
#1291104
Laura2004 schreef: Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik je (Rob) vaak niet begrijp en dat is zeker niet vervelend of neerbuigend bedoelt en ik heb het idee dat ik daardoor verkeerde antwoorden geef op jouw vragen, waardoor er misverstanden ontstaan. En jij je aangevallen voelt...

Overigens was mijn vraag over je taalgebruik wel een brutale vraag, maar ik vroeg het me gewoon af en vandaar dat ik het vroeg, achteraf had ik dat idd beter niet kunnen doen, want het gaat me niets aan.... :-[

Wat ik begrijp is dat je een vriend hebt die in Spanje woont en die zijn honden etensresten geeft, waaronder verhitte botten,  de resten van zijn vlees. En dus raad ik aan om eerst de botten er af te snijden en die rauw aan de honden te geven en daarna het vlees voor zichzelf klaar te maken.

Daarna dacht ik dat je vroeg hoe mijn ouders dat dan doen en erover denken en ik legde uit dat mijn ouders BARF geven, omdat ze daar de mogelijkheid toe hebben, waarmee ik niet bedoelde dat de vriend van Rob arm is oid, het was meer om aan te geven dat het in Spanje niet echt gebruikelijk is om BARF aan je honden te geven omdat het simpelweg moeilijk is om betaalbaar vlees te kopen. Maar misschien heb ik dit ook weer verkeerd begrepen..

Daarnaast kan die vriend misschien net zoals mijn moeder naar de poelier en daar om gratis kipkarkas vragen (meestal inclusief organen) en dit dan ook rauw kan geven, maar misschien begrijp ik het punt van dit topic wel helemaal niet en zit ik hier een advies te geven waar Rob niet op zit te wachten.

Wat overigens niet betekent dat als die vriend dit allemaal niet ziet zitten en gewoon etensresten blijft geven, dat ik dat niet goed vind, ik vind het prima, iedereen moet gewoon doen waar die zich het beste bij voelt, als de honden maar met liefde behandeld worden.
neerbuigend is niet jij. ik begrip hoe jij bedoel.
brutale vraag gef niet. ik kan handel met min emotie over dat.
ik heb mer vriende in spanje. zij pakke ok honde in hun huis. zij zorge vor.
zij zijn gewon om rest te geef.

zij zijn niet arm, ze had land en erf en kilometers bouw grond.
het is denke van hun. begrijp jij?
het is denke van hond kan rest ete.

niet anders.

ik ben rijk genoeg. heb land en huizen. mar ja, ik heb ok verdriet.
mar dat is anders.
mijn vrouw leefde ik was happy.
nu niet.
ikga vel weg. wil onderkomen. goed. vor mijn honde.
en ik kan regel.

mar is stel gewon vraag.

niet hypociret.
Door Presley
#1291123
Even een simpel antwoord.
Je vriend geeft dus verhitte botten aan de honden.
Verhitte botten splinteren, er komen dus scherpe stukjes in de maag, en de darmen.
Door dat de stukjes zo scherp zijn kunnen de darmen geperforeerd (doorboord) worden.
Dit hoef je niet eens te merken aan de hond, de hond kan ook inwendig doodbloeden.

Het geven van de verhitte botten kan lang goed gaan, maar als het fout gaat, gaat het goed fout.
Misschien kun je hem inlichten dat als hij bijv kip eet, dat hij het vlees er afsnijd voor zichzelf, en dus de rauwe botten aan de honden geeft.
Zo duurd het voor hem ook nog eens minder lang om de kip te bakken, en hebben de honden veillige rauwe botjes.
Door Laura2004
#1291131
rob w. schreef: neerbuigend is niet jij. ik begrip hoe jij bedoel.
brutale vraag gef niet. ik kan handel met min emotie over dat.
ik heb mer vriende in spanje. zij pakke ok honde in hun huis. zij zorge vor.
zij zijn gewon om rest te geef.

zij zijn niet arm, ze had land en erf en kilometers bouw grond.
het is denke van hun. begrijp jij?
het is denke van hond kan rest ete.

niet anders.

ik ben rijk genoeg. heb land en huizen. mar ja, ik heb ok verdriet.
mar dat is anders.
mijn vrouw leefde ik was happy.
nu niet.
ikga vel weg. wil onderkomen. goed. vor mijn honde.
en ik kan regel.

mar is stel gewon vraag.

niet hypociret.
Kijk nou begin ik je te begrijpen  ;)

Het is idd in Spanje zo, dat ook al hebben mensen genoeg geld dat het niet echt gebruikelijk is om je honden de kwaliteitsvlees te geven die onze honden hier krijgen, hier in NL krijgen honden ontzettend goed vlees te eten (runderkopvlees bijvoorbeeld is daar een delicatesse en helemaal het biologische kopvlees wat ik geef aan mijn honden). Het is moeilijk om daar uit te leggen dat je je hond vlees geeft wat geschikt is voor menselijke consumptie, dat vinden zijn onbegrijpelijk en eigenlijk schandalig, want je geeft een hond geen kwaliteitsvlees, je geeft je hond daar de resten, dat is daar normaal, overigens geven de meeste Spanjaarden tegenwoordig brokken. Er heerst daar gewoon een andere mentaliteit. Ik ben daar altijd al blij als mensen goed voor hun honden zijn, want de meeste honden hebben het daar ronduit slecht en niet vanwege het voer....

Maar mijn ouders hebben veertig jaar in NL gewoond en gaven hier al BARF en hebben voor wat betreft de hond meer de Nederlandse mentaliteit overgenomen, waardoor zij het niet raar vinden om goed vlees aan de honden te geven.

En het verlies van je vrouw, dat is vreselijk verdrietig en dat je niet happy bent, vind ik helemaal niet raar, dat kom je niet zomaar te boven..

Ik weet niet wanneer ze is overleden, maar ik wil je er wel heel veel sterkte mee wensen, zo'n verlies is gigantisch......
Door rob w.
#1291133
Presley schreef: Even een simpel antwoord.
Je vriend geeft dus verhitte botten aan de honden.
Verhitte botten splinteren, er komen dus scherpe stukjes in de maag, en de darmen.
Door dat de stukjes zo scherp zijn kunnen de darmen geperforeerd (doorboord) worden.
Dit hoef je niet eens te merken aan de hond, de hond kan ook inwendig doodbloeden.

Het geven van de verhitte botten kan lang goed gaan, maar als het fout gaat, gaat het goed fout.
Misschien kun je hem inlichten dat als hij bijv kip eet, dat hij het vlees er afsnijd voor zichzelf, en dus de rauwe botten aan de honden geeft.
Zo duurd het voor hem ook nog eens minder lang om de kip te bakken, en hebben de honden veillige rauwe botjes.
ja dit verhaal ik ken. al vak geleze.
darom ging mijn vrag.
in hoe ver jij kukel na wat je hier leesde over die scherp van bebakke bot en in hoe ver jij weet? wat is jou bewijs.


vruger die mens gaf abval dus die knagde af en wierp nar hund. logisch, niet?

en dan mij volgend vrag: is gemaal bot van gebaken kip nog goed vor die ca.

is iemand die wet?
misschien die van aalst?

kan mij n vriend inlichte gen problem. mar die vrag blijv
Door Presley
#1291137
In hoever IK dit geloof?
Ik geloof dit wel nadat ik op mn stage (bij dierenarts) een hond heb gezien die dus gebakken kippenbout-botjes had gegeten, en dus een darmperforatie had.
Dus ja ik geloof dit wel nadat ik dit met mijn eigen ogen gezien heb. Geen leuk zicht kan ik je zeggen.

En ja logisch dat een hond afval krijgt, maar moet ook degelijk zijn voor de hond, en dat is verhit kippenbot NIET.
Gemalen bot kan ik je ook aanraden om dit niet te geven.
Waarom zou je dit risico lopen dat je hond er aan dood gaat terwijl je ook beschikking hebt tot rauw bot?
Door rob w.
#1291140
Laura2004 schreef: Kijk nou begin ik je te begrijpen  ;)

Het is idd in Spanje zo, dat ook al hebben mensen genoeg geld dat het niet echt gebruikelijk is om je honden de kwaliteitsvlees te geven die onze honden hier krijgen, hier in NL krijgen honden ontzettend goed vlees te eten (runderkopvlees bijvoorbeeld is daar een delicatesse en helemaal het biologische kopvlees wat ik geef aan mijn honden). Het is moeilijk om daar uit te leggen dat je je hond vlees geeft wat geschikt is voor menselijke consumptie, dat vinden zijn onbegrijpelijk en eigenlijk schandalig, want je geeft een hond geen kwaliteitsvlees, je geeft je hond daar de resten, dat is daar normaal, overigens geven de meeste Spanjaarden tegenwoordig brokken. Er heerst daar gewoon een andere mentaliteit. Ik ben daar altijd al blij als mensen goed voor hun honden zijn, want de meeste honden hebben het daar ronduit slecht en niet vanwege het voer....

Maar mijn ouders hebben veertig jaar in NL gewoond en gaven hier al BARF en hebben voor wat betreft de hond meer de Nederlandse mentaliteit overgenomen, waardoor zij het niet raar vinden om goed vlees aan de honden te geven.

En het verlies van je vrouw, dat is vreselijk verdrietig en dat je niet happy bent, vind ik helemaal niet raar, dat kom je niet zomaar te boven..

Ik weet niet wanneer ze is overleden, maar ik wil je er wel heel veel sterkte mee wensen, zo'n verlies is gigantisch......
ik wil niet praat op openlijk forum ovver mijn vrouw en het hoef ok niet.  mar elke keer ik moet verdedig warom ik niet goed schrijf en erder wel.
ja, toen zij was hier. zij keek wat ik schref en was van hier en zij konde die taal en gaf advis.

klar.

en ik zeg mijn vriende in spanje niet brok te geve mar vlees. dat is oude manier, ok dar.
en zij vervale dan tot rest voeding.
zoals ok erder hier was.

en ik vrag af mijzelf in hoe ver of dat goed is .
er is risq mar darnast hoe vel is die voeding die nurtriënt. met name die calciaum in die verbruikte bot.

ik gef op.
thanks.
Door rob w.
#1291141
Presley schreef: In hoever IK dit geloof?
Ik geloof dit wel nadat ik op mn stage (bij dierenarts) een hond heb gezien die dus gebakken kippenbout-botjes had gegeten, en dus een darmperforatie had.
Dus ja ik geloof dit wel nadat ik dit met mijn eigen ogen gezien heb. Geen leuk zicht kan ik je zeggen.

En ja logisch dat een hond afval krijgt, maar moet ook degelijk zijn voor de hond, en dat is verhit kippenbot NIET.
Gemalen bot kan ik je ook aanraden om dit niet te geven.
Waarom zou je dit risico lopen dat je hond er aan dood gaat terwijl je ook beschikking hebt tot rauw bot?
waarom jij rade dan an om die gemalen bot niet te geven?
die preforeer toch niet?
wat is jou reden als mense abval geve om niet die gemalen bot te geve?
geen nutriënt?
Door Presley
#1291144
Omdat ik hier wel het gevaar van heb gezien.
Als je dan persee iets gemalen wil geven, ga dan KVV geven, of geef gemalen eierschalen.
Met Barf probeer je de natuur na te bootsen, en gekookt bot, of gemalen gekookt is gewoon onnatuurlijk.
Door rob w.
#1291148
Presley schreef: Omdat ik hier wel het gevaar van heb gezien.
Als je dan persee iets gemalen wil geven, ga dan KVV geven, of geef gemalen eierschalen.
Met Barf probeer je de natuur na te bootsen, en gekookt bot, of gemalen gekookt is gewoon onnatuurlijk.
ja kvv in spanje.  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

ik gef al jare barf. gat niet om me.

je gef geen antword op vrag. warom gen gebak kipbot gemale.
jou angst: kan darm preforeer. gemalen kan niet  8)

ik vrag: is er genoeg nutriënt in, met name die ca.
in ander land het gat niet om natur naboots het gat om goed voer nog.
en domestic dog is dog die angepas is .
niet zo hel natur. ik denk.
Door *loes*
#1291150
Denk dat Rob bedoelt of je met gemalen gekookt bot nog een goede calcium bron hebt.

Ik kan je helaas niet helpen, barf nog niet zolang zelf.
Laatst gewijzigd door *loes* op di 23 jun 2009, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Presley
#1291159
Lijkt mij als je het maalt, je alsnog scherpe stukkies hebt.
Of het echt als calciumbron kan geven, weet ik neit goed.
Maar snap het probleem heir niet echt: als hij de mogelijk heeft om verhit bot te geven, kan hij deze ook gewoon rauw geven.
Whats the problem?
Het maagdarmstelsel van de gedomesticeerde hond is nog voor 99.9% hetzelfde als bij de hond, dus is nog wel natuurlijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door