Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door rob w.
#1291019
Laura2004 schreef: Mijn moeder krijgt bijvoorbeeld kipkarkassen van de poelier, ze koopt goedkoop rundvlees (van stieren die in de arena zijn gedood  :-\), daarnaast geeft ze lamskoppen en andere dingen die ze een beetje goed van prijs op de kop kan tikken.

Het probleem in Spanje is dat alles daar gegeten wordt door mensen, dus ook pens, hart, nieren, kopvlees en het kost allemaal dus kapitalen, niet zoals hier in NL waar alles 'slachtafval' is en voor weinig geld verkocht wordt.

Mijn ouders voeren hetzelfde als ik, alleen is het onmogelijk om even veel variatie te bieden, ze geven de honden geen resten.

Wat vind je raar?
mein vriende leef bij Anyora.  Ok dar is rest van die arena, mar hij wil niet. 
vel mense eten vlees dar, hebben abval. hij veroeg af of bruikbar was die karkas van kip en andere.
het was een vrag. hij redde zoveel honde en heb niet altijd die geld om al goed te kope.
Door Tanna
#1291021
Ach Rob, het zou jammer zijn als je niet meer verder gaat op barfplaats. Laura bedoelde het niet kwaad. En we kunnen prima begrijpen wat je schrijft hoor, daar is niets mis mee!
Door rob w.
#1291036
Tanna schreef: Ach Rob, het zou jammer zijn als je niet meer verder gaat op barfplaats. Laura bedoelde het niet kwaad. En we kunnen prima begrijpen wat je schrijft hoor, daar is niets mis mee!
nee mar slecht van taal is minder. dat voel ik ok. dank jou.
Door Laura2004
#1291038
rob w. schreef: mein vriende leef bij Anyora.  Ok dar is rest van die arena, mar hij wil niet. 
vel mense eten vlees dar, hebben abval. hij veroeg af of bruikbar was die karkas van kip en andere.
het was een vrag. hij redde zoveel honde en heb niet altijd die geld om al goed te kope.
Anyora ken ik niet.

Ik snap het hoor, voor veel mensen in Spanje is het niet te betalen om de honden BARF te geven, het is echt onbetaalbaar (om een voorbeeld te noemen, voor lever en nieren betaal je rond de 7-8 euro per kilo), mijn ouders hebben het financieel beter dan de gemiddelde Spanjaard (wat niet zo moeilijk is), dus zijn kunnen het zich veroorloven, maar ik kan me voorstellen dat anderen (zeker als ze veel honden hebben) dat niet hebben...
Maar toch vind ik het onverstandig om verhitte botten te geven, want het kan idd jaren goed gaan, maar het kan ook goed misgaan (splinteren in de maag), hij kan toch het vlees er afsnijden en de botten rauw aan de honden geven?

De kipkarkas die mijn moeder (gratis) krijgt ziet er perfect uit en bevat ook alle organen nog. Overigens is het zeer ongebruikelijk in Spanje om BARF te geven, dus mijn ouders zijn uitzonderingen, maar goed, de meeste mensen daar (vooral waar mijn ouders wonen) zorgen heel slecht voor de honden, dus het zou vreemd zijn als ze dan wel serieus bezig zouden zijn met een barf menu voor de hond.
Door rob w.
#1291039
het is zolang niet verveelend bedoelt alsdat jij andere meinung hebt. dan is snel verveelend. ob ungenuanceerd. gut luck.
Door rob w.
#1291048
Laura2004 schreef: Anyora ken ik niet.

Ik snap het hoor, voor veel mensen in Spanje is het niet te betalen om de honden BARF te geven, het is echt onbetaalbaar (om een voorbeeld te noemen, voor lever en nieren betaal je rond de 7-8 euro per kilo), mijn ouders hebben het financieel beter dan de gemiddelde Spanjaard (wat niet zo moeilijk is), dus zijn kunnen het zich veroorloven, maar ik kan me voorstellen dat anderen (zeker als ze veel honden hebben) dat niet hebben...
Maar toch vind ik het onverstandig om verhitte botten te geven, want het kan idd jaren goed gaan, maar het kan ook goed misgaan (splinteren in de maag), hij kan toch het vlees er afsnijden en de botten rauw aan de honden geven?

De kipkarkas die mijn moeder (gratis) krijgt ziet er perfect uit en bevat ook alle organen nog. Overigens is het zeer ongebruikelijk in Spanje om BARF te geven, dus mijn ouders zijn uitzonderingen, maar goed, de meeste mensen daar (vooral waar mijn ouders wonen) zorgen heel slecht voor de honden, dus het zou vreemd zijn als ze dan wel serieus bezig zouden zijn met een barf menu voor de hond.
ja natuurlick kan hij vlees absnijden en botten rauw geven. mar menschen eten die stuken vlees. toch. en houden bot over?
ben ik gek of zo?
dat is toch normal. jou ouder leben dar. het is toch normal dat menschen vleisch eten en abkluiven. en rest hebben.
veel rest. vak HHEEEEL VEEEEEL.
het is toch logisch dat zij denke...veel abval, ik kan gef veel aan hunde.

en ja met fleish gat jahren gut.
ik denk beter dan brok.

mein freunde zijn niet arm, erddr  rijk, als ik.
mar viel honde. dus denke over futter.

sorry.
Door rob w.
#1291056
ik krijg gevoel hollanders denke hypocriet.
ik ben niet arm ik kan kope al vor mijn honde. mar ik mak sorg over vriende elders.
no way zij doen niet goed. zij doen wel.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1291059
wij zijn niet hypocriet, integendeel..
maar als iem je raad geeft oid dan hoef je niet gelijk als je er niet mee eens bent op je achterste benen te gaan staan..
er staat nergens dat iem zegt dat je arm bent of je vrienden 
als ze het goed doen, lekker laten dan...
je vraagt en krijgt antw..
Door rob w.
#1291061
vanaalst schreef: wij zijn niet hypocriet, integendeel..
maar als iem je raad geeft oid dan hoef je niet gelijk als je er niet mee eens bent op je achterste benen te gaan staan..
er staat nergens dat iem zegt dat je arm bent oid.
als ze het goed doen, lekker laten dan...
je vraagt en krijgt antw..
war sta ik op achterste been?
ben ik arm? dacht van niet.
arm in taal is niet arm.
mar jij mach denk, autoctoon.
Door rob w.
#1291064
vanaalst schreef: wij zijn niet hypocriet, integendeel..
maar als iem je raad geeft oid dan hoef je niet gelijk als je er niet mee eens bent op je achterste benen te gaan staan..
er staat nergens dat iem zegt dat je arm bent of je vrienden 
als ze het goed doen, lekker laten dan...
je vraagt en krijgt antw..
en war is jou rad?
Door Laura2004
#1291065
rob w. schreef: ik krijg gevoel hollanders denke hypocriet.
ik ben niet arm ik kan kope al vor mijn honde. mar ik mak sorg over vriende elders.
no way zij doen niet goed. zij doen wel.
Maar wie zegt dan dat zij het niet goed doen? Ik denk dat jij mij helemaal verkeerd begrijpt, want ik vind helemaal niet dat zij het niet goed doen. En ik vind het nogal wat dat jij de conclusie trekt dat dat wel zo is, want ik ken de situatie van veel Spanjaarden en ik kan heel goed begrijpen dat zij geen duur vlees gaan kopen voor hun honden, dat gaat gewoon niet, ik ben overigens al blij als Spanjaarden hun honden gewoon liefde geven ipv schoppen, dus nee, ik zal niet oordelen over iemand omdat hij zijn honden niet laat barf.

Overigens zou ik me niet aangesproken moeten voelen, want ik ben geen Nederlander (wel Spaans), maar goed, aangezien ik één van de weinigen ben die hier reageert voelde ik me toch aangesproken.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1291070
rob w. schreef: en war is jou rad?
begin er niet eens aan...
komt blijkbaar toch allemaal wat verkeerd over...
wij begrijpen jouw wel, maar jij begrijp ons niet..
Door rob w.
#1291076
vanaalst schreef: begin er niet eens aan...
komt blijkbaar toch allemaal wat verkeerd over...
wij begrijpen jouw wel, maar jij begrijp ons niet..
o jij konigin. jij speek van wij.
als jij niet begrijp.
Door rob w.
#1291078
ok dan. jullie zijn wij. ik is mij.
ik conclusie trek.

wij is van aalst. bijzonder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door