Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#1289155
Fido schreef: Ja zo kan een oud abces eruit zien  :-\ Dat is ook nieuw voor mij  ;)
Toevallig zat Erwin naast me en uit nieuwsgierigheid liet ik hem die foto zien. Als het aan de pens vastzat is het iets wat niet hoort.
Ik heb precies hetzelfde ook al eens gehad hoor, , aan de buitenkant van de pens, een beetje discusachtig van vorm. Gekocht bij het IC
Ik heb het gegeven, en mn hond heeft gegeten en loopt echt nog rond....
Door Fido
#1289172
nova schreef: Ik heb precies hetzelfde ook al eens gehad hoor, , aan de buitenkant van de pens, een beetje discusachtig van vorm. Gekocht bij het IC
Ik heb het gegeven, en mn hond heeft gegeten en loopt echt nog rond....
Wil niet zeggen dat het dodelijk of één of andere ramp is. Alleen zou ik er nooit voor kiezen om mijn honden iets te geven waarvan ik niet weet wat het is voordat ik dus wél weet wat het is, of dat het mij duidelijk uitgelegd wordt door diegene die mij levert wát het is ;)

Ik eet zelf ook geen dingen waarvan ik niet weet wat het is  :)
Gebruikersavatar
Door nova
#1289185
Ik heb destijds die vraag hier ook gesteld, zonder fotoo ,en in de veronderstelling dat het milt was(aangaande de antwoorden)  heb ik het gegeven. Nu is het dus niet duidelijk, en de meningen verschillen, . Mocht ik het nog eens tegenkomen, dan verwijs ik dat aanhangsel naar de kliko, lijkt me toch verstandiger  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1289199
Peter79 schreef: Ik begrijp het toch echt anders, en dat komt niet van de eerste de beste.
Joh, en als je dan een heel prooidier geeft, ga je dan die milt eruit sleutelen ofzo? Waar jij naar verwijst staat precies in 1 boekje geschreven en mijn honden eten al langer BARF dan dat dat boek op de markt is en ze leven nog steeds.
#1289211
Angelique schreef: Joh, en als je dan een heel prooidier geeft, ga je dan die milt eruit sleutelen ofzo? Waar jij naar verwijst staat precies in 1 boekje geschreven en mijn honden eten al langer BARF dan dat dat boek op de markt is en ze leven nog steeds.
Beetje bacterien, goed voor de weerstand toch?  8)
En volgens mij zijn de bacterien in de milt voor het merendeel om zeep geholpen door het immuunsysteem.
Door Peter79
#1289220
Angelique schreef: Joh, en als je dan een heel prooidier geeft, ga je dan die milt eruit sleutelen ofzo? Waar jij naar verwijst staat precies in 1 boekje geschreven en mijn honden eten al langer BARF dan dat dat boek op de markt is en ze leven nog steeds.
Het is exact wat Fido zegt.
>Wil niet zeggen dat het dodelijk of één of andere ramp is. Alleen zou ik er nooit voor kiezen om mijn honden iets te geven waarvan ik niet weet wat het is<

Ik ben echt niet bang dat ze er gelijk dood bij neer valt, alleen zou ik het niet geven.
Wat jij doet moet je uiteraard zelf weten.
Gebruikersavatar
Door Madera
#1289225
dit soort dingen kom ik ook weleens tegen in de pens van t IC, beetje discus achtig dan wel, maar qua structuur lijkt t erg hier op. ging er altijd vanuit dat het gewoon iets van gestold bloed was ofzo....

Net wat Lizzy zegt, als het iets "engs" zou zijn geweest had het niet goedgekeurd geweest voor menselijke consumptie....
Door Lizzy
#1289336
evds schreef: Lijkt op milt maar vreemde plek, zit normaal toch in de buurt/aan de lever  :-\
De milt zit aan de maag. Daarom wordt deze bij een maagtorsie bij een hond vaak verwijderd (omdat ie is meegedraaid en is afgestorven). Dus nee, geen rare plek hoor :)
Door Lizzy
#1289340
Peter79 schreef: Het is exact wat Fido zegt.
>Wil niet zeggen dat het dodelijk of één of andere ramp is. Alleen zou ik er nooit voor kiezen om mijn honden iets te geven waarvan ik niet weet wat het is<

Ik ben echt niet bang dat ze er gelijk dood bij neer valt, alleen zou ik het niet geven.
Wat jij doet moet je uiteraard zelf weten.
Jij vindt het misschien exact zoals Fido zegt. Ik dus helemaal niet. Fido schikte de boel hier op door te suggereren dat het wel eens een tumor of abces kan zijn. En dat is dus niet het geval. Dat kan ook niet, het vlees is door de keuring gekomen. En dat zij niet weet wat het is en het dus niet durft te voeren, wil nog niet zeggen dat andere mensen ook niet weten wat het is en niet durven te voeren. Het is gewoon milt en milt kun je prima in kleine hoeveelheden voeren. Een carnivoor eet gemiddeld genomen zijn hele prooi, inclusief milt en baarmoeder. En dat jij het niet durft te voeren: dat moet jij uiteraard zelf weten en dat is natuurlijk je goed recht!
Door Fido
#1289359
Lizzy schreef: Jij vindt het misschien exact zoals Fido zegt. Ik dus helemaal niet. Fido schikte de boel hier op door te suggereren dat het wel eens een tumor of abces kan zijn. En dat is dus niet het geval. Dat kan ook niet, het vlees is door de keuring gekomen. En dat zij niet weet wat het is en het dus niet durft te voeren, wil nog niet zeggen dat andere mensen ook niet weten wat het is en niet durven te voeren. Het is gewoon milt en milt kun je prima in kleine hoeveelheden voeren. Een carnivoor eet gemiddeld genomen zijn hele prooi, inclusief milt en baarmoeder. En dat jij het niet durft te voeren: dat moet jij uiteraard zelf weten en dat is natuurlijk je goed recht!
Dát weet je dus niet! Het is een aanname en daar zijn wel vaker dingen op fout gegaan. Als een da aan aaname doet dan wordt hij/zij verketterd.
Wij zien een foto hebben het niet in de hand gehad, weten niet exact waar het aanvast zat en jA een oud abces kan er ook zo uit zien.

100% nu zeggen dat het een milt is kan dus ook niet we nemen maar aan dát het de milt is. Het lijkt ook enorm op een milt maar lijken hoeft nog geen zijn te zijn  ;) En zo kunnen we nog weken doorgaan ::)

en dat keuren van vlees heilig is  ::) goed dat het gebeurd !!!!maar heilig is het niet ;) Het is mensenwerk en mensen kunnen fouten maken of onder druk gezet worden  ;)
Door Lizzy
#1289758
Fido schreef: Dát weet je dus niet! Het is een aanname en daar zijn wel vaker dingen op fout gegaan. Als een da aan aaname doet dan wordt hij/zij verketterd.
Wij zien een foto hebben het niet in de hand gehad, weten niet exact waar het aanvast zat en jA een oud abces kan er ook zo uit zien.

100% nu zeggen dat het een milt is kan dus ook niet we nemen maar aan dát het de milt is. Het lijkt ook enorm op een milt maar lijken hoeft nog geen zijn te zijn  ;) En zo kunnen we nog weken doorgaan ::)

en dat keuren van vlees heilig is  ::) goed dat het gebeurd !!!!maar heilig is het niet ;) Het is mensenwerk en mensen kunnen fouten maken of onder druk gezet worden  ;)
Nou, laten we het dan hierop houden, speciaal voor jou: stel dat het al een abces is (en dat is het niet, het is milt), geloof me: vroeger (in de jaren van Donath) kregen honden niks anders te vreten dan afgekeurd vlees. Ook wolven grijpen vooral zieke en zwakke dieren. Dus als het al een abces is (en neuh, als je het bewust weet, dan knikker je het weg), dan gaat geen hond daar dood van.

En gelukkig is dit barf. Hier zie je tenminste wat je voert. In tegenstelling tot in gemalen voer. Daar zitten dit soort dingen ook in, alleen ziet het baasje het dan niet. Lekker schijnveilig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door