Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda & Kay
#1286849
Ik ben voor de aller eerste keer vlees aan het drogen in de oven. Kay die staat helemaal smullend naar de oven te kijken! Haha.
Ik heb hele kleine stukjes mager kalfsvlees, ben benieuwd hoe het eruit komt. Het zit er nu ongeveer 2,5 uur in, maar het is nog lang niet klaar. Ik heb net alle stukjes nog wat kleiner gesneden, hopen dat het dan sneller gaat..
Als dit nou goed bevalt, ben ik genoodzaakt om toch maar een droogmachine aan te schaffen.  :D
Zou een droogmachine minder in verbuik zijn dan m'n oven? Ik heb m'n oven nu op 50 graden staan met de deur op een klein kiertje.
Door Linda & Kay
#1286877
vanaalst schreef: ik zet m'n droogmachine aan voordat ik naar bed ga, en s'morgens is ie klaar!!
veel makkelijker joh! :)
Hihi, dat was ook eigenlijk m'n bedoeling. Nachttarief is ook een stuk goedkoper. Maar ik ben zo ongeduldig!! Ik wil het nu! Haha.
Waar een mens al niet blij van kan worden! ;D
Door Linda & Kay
#1287155
Nou, ze zitten er nog steeds in.... Duurt wel erg lang, ik kan er nog steeds in knijpen...

Maaaaaaaaaaaar, ik heb nu al een droogmachine besteld!!!  ;D ;D
Door Nynke
#1287273
Leuk he, vlees drogen  :D :D :D :D

Ik zet de droogmachine ook 's avonds aan en dan is het de volgende ochtend droog  :) :) en het verbruikt maar weinig stroom, da's ook fijn  :)
Door Linda & Kay
#1287292
Ik heb ze eruit gehaald, ze hebben ruim 9 uur in de oven gelegen. Ze zijn bijna zwart en keihard, maar ze voelen nog steeds vettig aan. Betekent dat ze er nog langer in gekund hadden?
Door deja
#1287338
Ik ben ook sinds deze week konstant aan het vlees drogen long nier en lever de long snij ik heel dun als hij nog bevroren is en dan in stukjes van 1 bij 1 cm. ong. is met een uurtje of 5 droog beetje chips achtig doe ze wel in de vriezer als ze koud zijn want heb de eerste paar porties weg moeten gooien door witte uitslag.
Maar het lukt nu goed hoor ziet mooi bruin maar als de stukjes wat dikker zijn voelt het nog een klein beetje zacht van binnen vandaar dat is alles nu maar invries.
Ik vind het heel leuk werk en doe het met een hetelucht oven.
Gebruikersavatar
Door nova
#1287437
Ik heb een eenvoudig drogertje van 250 watt.
Als ik long droog, dan snij ik dunnen plakken  terwijl er nog vorst in het vlees zit, gaat heel goed en mn plakken zijn ong een halve cm dik.
Ik leg hele plakken op de roosters. ze drogen dan ong 14 uur.
Ze zijn dan sponsachtig tot sprok, laat zich goed bewaren buiten de koellast en het geeft geen vette vingers of zo. Ik kan het gemakkelijk breken als ik wat wil geven. Ze zijn er hier dol op
Door Lizzy
#1287469
Kay en Kaya schreef: Ik heb ze eruit gehaald, ze hebben ruim 9 uur in de oven gelegen. Ze zijn bijna zwart en keihard, maar ze voelen nog steeds vettig aan. Betekent dat ze er nog langer in gekund hadden?
Volgens mij niet. Vet verdwijnt niet door drogen. Ik zou ze zelf wel in de vriezer bewaren en er steeds een handje uitpakken. Gedroogd vlees ontdooit binnen no-time, omdat er geen vocht meer in zit.

Of een oven meer/minder verbruikt dan een droogmachine...? Ik heb geen idee. Beide verwarmen dus beide verbruiken relatief veel energie.
Door Alba
#1287586
Ik heb een droogmachine van Tieneke uit Tsjechie, ik ben helemaal gek op dat ding ;D. Werkt echt als een treintje, ik heb er al hart, long, luchtpijp, slokdarm en kruiden (voor onszelf) in gedroogd. Simpel apparaat, aan of uit (en vergeet niet de stekker in het stopcontact te doen ::)). Hij past bij ons precies op de kookplaat onder de afzuiger, daar staat hij dan een nachtje, of overdag buiten in de schaduw.
Mijn vriend heeft een snijmachine gekocht bij de kringloop, ideaal voor de long in elk geval.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1289416
zo, ook eens een paar dagen aan het drogen geweest!
de voorraad is weer flink aangevuld!
wildafsnijdsel, haasspiervlees gedroogd(rook ontzettend lekker :-X)
maar de doggies zijn weer blij!!!!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door