Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1276395
Mijn paarden krijgen iedere dag een emmer Slobber, en mijn honden zijn er helemaal zot op, als ik de emmer niet weg pak is ie zo leeg!
Nou leek het me een leuke aanvullig op hun aankomende barf dieet.Het zijn voornamelijk granen en zo,...
hier eenstukje bijsluiter:

....."Door de specifieke samenstelling werkt HAVENS SLOBBER-MASH zeer stimulerend op de 3 H-s; Huid, Haren en Hoeven.

Ook bevat het een dubbele vitaminering met (gehalten per kilo): Vit. A: 19.000 IE; Vit. D-3 3.000 IE; Vit. E. 220 mg.

SLOBBER-MASH bevat veel (getoast) lijnzaadmeel, tarwezemelen en ontloten mais. Daardoor heeft het een kenmerkende goud-gele kleur.

Lijnzaadmeel wordt bereid door lijnzaad te verhitten en te ontdoen van overtollige vetten. Ook wordt het aanwezige blauwzuur daarmee onschadelijk gemaakt. Gebruikt in paardenvoer heeft lijnzaadmeel een zeer positieve werking op de darmwand en floravorming........"
#1276402
Ik vind dat dus absoluut geen goede aanvulling, en eentje die niks met Barf te maken heeft. Het bestaat dus compleet uit granen. Je honden vinden het waarschijnlijk lekker omdat er melasse inzit, wat een zoete smaak geeft. Kun je net zo goed koekjes bij gaan voeren
#1276413
Oh , ik dacht omdat het juist alleen natuurlijke producten zijn het voor de honden geen kwaad kan,in koekjes zitten suikers en zo,......De paarden doen het er super op en mijn kippen eten niets anders en leggen eieren waar je U tegen zegt, die de honden dan vervolgens weer opeten,... :biggrin2:
#1276424
Tja alles eters zijn het dus wel ja, maar ik heb met mijn honden die vaak een erg moeilijk huid hebben nog nooit problemen gehad, geen puisten of meeeters,... of gekke allergieen dus.

Ik heb ook ergens gehoord dat het eten van rauwe aardappels(en schillen) ongezond zou zijn, maar dit deden we van thuis uit al in de kennel,........ de honden vechten om de schillen en ik heb er nooit een ziek gehad,....wat is hier de mening over? de D.A zegt dat het geen kwaad kan..............
#1277019
nee maar de gemiddelde dierenarts beveelt ook gekookte aardappel en gekookt vlees aan als allergie-dieet.. dus of de dierenarts in deze nu de meest ideale vraagbaak is?? aarappel is zetmeel en zetmeel is niet handig, heeft geen meerwaarde binnen je menu..
#1277029
kim666 schreef: Tja alles eters zijn het dus wel ja, maar ik heb met mijn honden die vaak een erg moeilijk huid hebben nog nooit problemen gehad, geen puisten of meeeters,... of gekke allergieen dus.

Ik heb ook ergens gehoord dat het eten van rauwe aardappels(en schillen) ongezond zou zijn, maar dit deden we van thuis uit al in de kennel,........ de honden vechten om de schillen en ik heb er nooit een ziek gehad,....wat is hier de mening over? de D.A zegt dat het geen kwaad kan..............
In [rauwe] aardappel zit solanine [een alkaloid] en dat is echt giftig, t grootste deel van solanine zit direkt onder t schilletje.....
zou t dus maar niet geven [al moet ik toegeven dat mijn vorige kat ze ook onder m'n handen weggristte... t zal dus idd wel lekker zijn]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door