Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door joo-tje
#1275264
Ben net naar de slager geweest en heb een afschuwelijk duur lamsribstuk gehaald (beginnersfoutje).
Mijn honden eten sinds een paar weken kvv en hebben al meerdere keren kipkarkas gekregen en dit prima verteerd en geknaagd. Dus ik dacht, later we het een stapje verder voeren en eens lamsrib geven. Twijfel nu een beetje en had op een andere site gehoord dat ik eerst nog beter iets anders kon proberen. Wat vinden jullie? Er zit trouwens behoorlijk wat vlees aan de ribben.
Verder nog een zalmkop en staart gehaald en sardientjes. Kan ik die zo geven? Met graat en al? Vooral de graten van de zalm leken mij heel eng en best gevaarlijk. (zalm eerst invriezen heb ik gelezen)
Zucht....wat een twijfels he? En wat een vragen. Het is net alsof je voor het eerst leert lopen lijkt wel.
Kunnen jullie me adviseren wat te doen?
Door 202Spots
#1275273
Probeer eerst de sardientjes, die zijn waarschijnlijk makkelijker dan de zalmkop en de ribben.
Wanneer er echt heel veel vlees aan de lams ribben zit,kan je er ook iets vlees van af halen.
Wanneer je de ribben geeft wel 'n paar aan elkaar laten zitten.

Barfplaats wordt gesponsord door