Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1267299
Ik heb een hond die ook gek is op kattenbarf, had al een paar dagen een muis in huis meegenomen van buiten door mijn kat, hij vloog er mee naar zolder  en liet hem daar los, en de muis ging er vandoor.
Nou op zolder vind je die natuurlijk nooit meer.
Gisteren namiddag was er aktiviteit in de keuken kat van links naar recht tot aan de kamer want er zit een gat van de keuken naar de kamer voor de stroom en internet snoeren.
Zo kwam de muis ook in een hoek onder mijn bureau en ik zat achter de computer en zag wat gaan, Beau stond daar ook en hap, ik dacht dat is de muis.
Rustig gebleven en hem naar buiten geleid.
In de tuin aangekomen op het gras liet hij hem los en de muis sprong levend uit zijn bek.
Die muis ging lopen en springen en Beau gaf hem met zijn poot af en toe een klap, tot de muis er mee ophield.
Ik ben toen naar buiten gelopen heel rustig en kwam bij Beau aan en toen deed hij weer hap.
Ik in paniek gauw een koekje gehaald, toen ik er mee aankwam en zijn bek ging open was hij leeg, conclusie muis opgegeten, kan dat kwaad.
Hij had een paar dagen ervoor ook al een heel jong vogeltje in zijn bek, dat kwam er ook helemaal heel uit.
Heb vogelopvang gebeld en ze hebben hem weggehaald.
Laatst gewijzigd door deja op wo 27 mei 2009, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hermine
#1267317
Dus de Beau eet verse muis? Ik kan geen reden verzinnen waarom dat kwaad zou kunnen, behalve dan dat het niet zo leuk is voor de muis en de kat natuurlijk het nakijken heeft met zo'n hond in huis.

Als het om een binnenstadse huismuizen gaat, is er altijd een kans dat ze ergens muizengif hebben gegeten, maar als deze muis na een paar dagen nog steeds kwiek in je huis rondrende, hoef je daar denk ik niet bang voor te zijn.
Laatst gewijzigd door hermine op wo 27 mei 2009, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1267556
veld/huismuis is erg voedzaam. het enige risico is vergiftigde muis, maar als de muis erg kwiek is, ook nog na een paar dagen, hoef je je daar geen zorgen over te maken.
scharrelmuis is ook gezonder dan labmuis uit de dw of van de groothandel.

heb je voor de kat wel een andere muis aangeboden?
Door deja
#1267582
Nee mjn katten barfen niet 1 van de 2 die rooie wil nog wel een kippennek maar daar blijft het een beetje bij.
Ik wil er om wedden dat als ik dode muizen koop dat hij ze niet opeet.
Het gaat hem alleen om het vangen er van.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1268762
als hij kippennekken uit zichzelf zonder dwang eet, kan hij best makkelijk barfen.
sommige katten hebben een zetje nodig. haal brokjes en blikvoer weg en kom snel kijken in de kattenafdeling.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door