Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#136493
Sinds vorige week (en dus sinds onze Whoofer er niet meer is - toeval?) moet Pinkel geen gevogelte meer.... Kippenkarkassen, hele parelhoenen, eend: ze moet het niet. Ze rent enthousiast naar haar bak, pakt het vast en spuugt het uit. Ze eet het dus gewoon niet!

Wat nu? Ik baal als een stekker want veel van de variatie komt natuurlijk van de kip + parelhoen + eend! En dit is ook een prima bot leverancier (te betalen ook).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#136496
Kun je het eventueel malen en ergens onderstoppen?

Is er met Whoofer misschien een stukje voernijd weggevallen?

Heeft ze niets aan der bek oid waardoor ze het misschien te hard vind, moeite met kauwen heeft enz.

Valt me wel op dat de schatjes na een paar jaar vers kieskeuriger worden, dat wat men niet zozo vindt wordt niet gegeten, terwijl toen we een paar maanden bezig waren toch wel alles erg lekker was. Misschien/hopenlijk is ze in zo'n bui :-\
Gebruikersavatar
Door Nitus
#136509
Ik denk niet dat het toeval is, ik zat ook (net als Angelique) aan voernijd te denken (het wegvallen daarvan).
Ik heb verder geen echte oplossingen, behalve wat Angelique al zei, malen. En er niet aan toegeven natuurlijk, ze kunnen eten wat de pot schaft en anders hebben ze maar honger.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#136514
Nitus schreef: Ik denk niet dat het toeval is, ik zat ook (net als Angelique) aan voernijd te denken (het wegvallen daarvan).
Ik heb verder geen echte oplossingen, behalve wat Angelique al zei, malen. En er niet aan toegeven natuurlijk, ze kunnen eten wat de pot schaft en anders hebben ze maar honger.
Maar dat "honger" hebben houd in dit geval in dat de calciumvoorziening voor een deel wegvalt en dat is toch erg lastig want dan ga je de mist in met je ca/ph verhouding :-\
Gebruikersavatar
Door Nitus
#136524
Angelique schreef:

Maar dat "honger" hebben houd in dit geval in dat de calciumvoorziening voor een deel wegvalt en dat is toch erg lastig want dan ga je de mist in met je ca/ph verhouding :-\
Ja, daar heb je gelijk in, zoiets moet natuurlijk ook niet te lang duren. Maar ik zou toch oppassen om daar te snel aan toe gaan geven :-\.
't Is gewoon zwaar kl*t* als je honden bepaalde dingen niet willen eten, met de nadruk op willen. Dan moet je listen gaan verzinnen, misschien stiekem gemalen eierschalen erbij doen? Dan hoef je je niet ongerust te maken over de ca/ph verhouding als ze de botten niet opeten en zodra ze die weer gaan eten laat je de eierschalen weer weg. :-\?
Door Lizzy
#136528
Mmm, ik vrees ook dat het geen toeval is.... Ze heeft nooit moeilijk gedaan met parelhoen/eend en kip. Whoofer leverde dan wel niet echt meer strijdt, ze was toch een beetje de baas in huis (vroeger was ze 100% de baas, sinds haar hernia werd dat al minder).

En die handel malen: da's qua gebitsreiniging natuurlijk ook knudde :(...., maar ja, ik zal dat wel even gaan proberen.

Overigens, ik denk niet dat het iets in haar bek is dat bijv. zeer doet. Ik heb al wel gekeken, maar ze is behoorlijk onhandelbaar met dit soort check-ups en ik kon dus niet echt goed kijken. Maar gisteren heeft ze nog een lamskarkas liggen opvreten.... Nou, dat zou ze dan ook niet doen, toch?
Gebruikersavatar
Door chooky
#136538
Kun je niet een ongeveer complete maaltijd van gevogelte geven (zeg halve kip of parelhoen, met orgaantjes erin/bij) en die net zo lang/vaak aanbieden totdat ze die eet? Kom je niet in de knoei met verhoudingen en zo en kun je verantwoord je poot stijf houden. Of Pinkel moet al magertjes zijn of niet tegen vasten kunnen, natuurlijk.
Chooky heeft sommige dingen die ze niet meteen opeet (vaak lamsvlees en vis, soms gans) maar daar mag ze dan van mij gerust een dag of twee/drie over doen ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#136560
Lizzy schreef: Mmm, ik vrees ook dat het geen toeval is.... Ze heeft nooit moeilijk gedaan met parelhoen/eend en kip. Whoofer leverde dan wel niet echt meer strijdt, ze was toch een beetje de baas in huis (vroeger was ze 100% de baas, sinds haar hernia werd dat al minder).

En die handel malen: da's qua gebitsreiniging natuurlijk ook knudde :(...., maar ja, ik zal dat wel even gaan proberen.

Overigens, ik denk niet dat het iets in haar bek is dat bijv. zeer doet. Ik heb al wel gekeken, maar ze is behoorlijk onhandelbaar met dit soort check-ups en ik kon dus niet echt goed kijken. Maar gisteren heeft ze nog een lamskarkas liggen opvreten.... Nou, dat zou ze dan ook niet doen, toch?

Nee, als ze wel lamskarkas heeft gegeten dan mankeert ze gelukkig niks aan de bekkie.

Ben bang dat mw. dan gewoon even aangegeten is en het tijd vindt voor een nieuw ontbijtje :P
Ik zou me nu niet meteen bezorgt maken om de gebitsreiniging, want dat gebeurd dan wel met de lamsbotten en een penslap. Belangrijker is dat ze gewoon dat naar binnen krijgt wat ze nodig heeft.
Door tieneke
#136596
Kobus wilde ook opeens geen kippennekken en vleugels meer,de rest vondt hij wel lekker.
Hij was natuurlijk ziek en verwend,het resultaat was dat ik weer op kvv over moest...
Zo'n vaart zal het wel niet lopen als Pinkel nog wel een lamskarkas naar binnen rost ;)
Misschien een paar dagen een andere variatie?
Door 202spots
#137591
Ik lees 't nou pas...
Wel vreemd hoor,en ze heeft 't nooit eerder geweigerd?
het gebeurd hier 'n heel enkele keer dat Tor geen trek heeft in de cottage-cheese met fruit ,en trekt daar dan ook z'n neus voor op.
Maar met vlees of kip dat is nooit gebeurd..
Kan 't zijn dat Pinkel de vorige dag misschien 'n hele grote maaltijd heeft gehad?
Anders zou ik ook 'n weekie of zo geen kip/gevogelte geven,en misschien vind ze 't dan opeens wel weer lekker ???
Door Lizzy
#137799
Hoi Dory, nee, nog nooit eerder gebeurd.... ja, ze heeft al wel een paar keer een kippenpoot geweigerd, maar that's it.

Dus, ik heb gedaan wat Chooky schreef. Gewoon geen eten gegeven. En daarna een kipkarkas. Die at ze wel weer. Ik weet niet of dat toeval was, dus we gaan zo weer eens kijken. Morgen heb ik eend. Ben benieuwd wat ze daar mee doet....

Misschien helpt de warmte ook niet mee? Ik vind de honden hier sowieso een beetje mat en sloom... Of het is de combi warm weer en Whoofer?
Door karray
#137810
Een paar vaste dagen inlassen en als je begint weer eten te geven. Beginnen met dat gene wat ze niet lekker vind, met als beloning dat gene wat ze wel lust.
Ik zal ook zo iets hebben, gewoon eten wat de pot schaft. 8)
Het had natuurlijk leuker geweest als ze het wel met overtuiging had gegeten, maar je, ze heeft deze botten nodig dus
Door ducktails
#137841
Met dit warme weer eten er wel meer honden slecht.
Famke is soms ook zo aan het mutsen met haar eten.
Ik haal de bak weg en zet het in de koeling en de volgende maaltijd krijgt ze het gewoon weer.
En dan eet ze het wel op.
Mijn gedachten zijn , als ze het altijd eet lust ze het wel , dus heeft ze gewoon niet veel honger.
Niet aan die kuren toegeven , lizzy!!
Gewoon een maaltjd overslaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door