Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1260543
Ik ben nu 6 weken bezig met natuurlijk vers vlees
Luna lust aan spiervlees:
Lamsvlees
Kipfilet
Kalkoenprut

Luna lust NIET aan spiervlees:
Geitenvlees (totaal niet)
Paardenvlees (lange tanden tot niet)
Hertenvlees (lange tanden tot niet)
Struisvogelvlees (maagzuur)

Ik wil nu haas, springbok en antilopenvlees gaan proberen. Ik heb er gisteren en vandaag geit gegeven, het ligt nu in de kliko. Durfde het niet langer te bewaren of weer in te vriezen en de andere honden hadden al meer dan genoeg gegeten.

Ook lust ze geen orgaan. Behalve met lange tanden door de blender met kefir, honing en gedroogde kip er door geroerd. Helaas heb ik van de week de blender vermoord.

Ik zit nou erg te denken om haar weer op br*k te gaan zetten.
Maar is het ook mogelijk om haar ipv stukken orgaan smuldier compleet te geven. En dit dan aan te vullen met 50%bot/ 50%vlees stukken en het spiervlees wat ze wel wilt eten. Pens eet ze ook graag. Haar adem is helaas langer dan de mijne icon_cry.gif

Dit zegt smuldier over de complete versies

Complete maaltijd op pens basis
Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van verse runderpens, vlees, lever, hart, schapenvet, groenten, ontsloten tarwe, zonnebloemolie, vitamines en mineralen. Al onze grondstoffen voor deze complete maaltijd zijn afkomstig van runderen die geschikt zijn voor menselijke consumptie - zonder uitzondering.

Complete maaltijd op vlees basis
Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van vers rundvlees, lever, hart, schapenvet, groenten, ontsloten tarwe, zonnebloemolie, vitamines en mineralen. Al onze grondstoffen voor deze complete maaltijd zijn afkomstig van runderen die geschikt zijn voor menselijke consumptie - zonder uitzondering.
Door *Natasja*
#1260569
Het lijkt Benthe wel  ::)

Die eet ook maar een soorten spiervlees (rundvlees kwaliteit A, paardenvlees en kalkoenvlees (gemalen, van Herby)). Orgaanvlees eet ze ook niet. Voor het laatste geef ik haar Rodi Pens&Hart, dit bevat enkel orgaanvlees (ik geloof 4 of 5 soorten) en af en toe wat gedroogd orgaanvlees, zoals kippe- of eendenhartjes. Verder BARFt ze gewoon. Ik zou eerder voor die Rodi Pens&Hart kiezen, dan Smuldier compleet.
Door Happy Tail
#1260728
ik had hier een moeilijke overstapper: maar ik heb alles in pens gemarineerd en dan aldoende dat hij de pens eraf aan het likken was ging de rest er steeds makkelijker achteraan. Nu eet ie alle wat er voorgeschoteld wordt.  Overal ging wat gemalen pens doorheen en gaandeweg steeds minder pens

Ik heb geen idee hoe je ertegen over staat om te wachten tot de honger groter is dan de voorkeur voor menukeus, maar dat is aan ieder voor zich.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1260904
*Natasja* schreef: Het lijkt Benthe wel  ::)

Die eet ook maar een soorten spiervlees (rundvlees kwaliteit A, paardenvlees en kalkoenvlees (gemalen, van Herby)). Orgaanvlees eet ze ook niet. Voor het laatste geef ik haar Rodi Pens&Hart, dit bevat enkel orgaanvlees (ik geloof 4 of 5 soorten) en af en toe wat gedroogd orgaanvlees, zoals kippe- of eendenhartjes. Verder BARFt ze gewoon. Ik zou eerder voor die Rodi Pens&Hart kiezen, dan Smuldier compleet.
Waarom eerder Rodi?
Het maakt mij niet echt uit welke. Het voordeel van smuldier voor mij is dat ik die kan halen aan het einde van de straat en voor Rodi moet ik iets verder.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1260905
Happy Tail schreef: ik had hier een moeilijke overstapper: maar ik heb alles in pens gemarineerd en dan al doende dat hij de pens eraf aan het likken was ging de rest er steeds makkelijker achteraan. Nu eet ie alle wat er voorgeschoteld wordt.  Overal ging wat gemalen pens doorheen en gaandeweg steeds minder pens

Ik heb geen idee hoe je ertegen over staat om te wachten tot de honger groter is dan de voorkeur voor menu keus, maar dat is aan ieder voor zich.
Wachten heb ik geen probleem mee hoor maar ik denk dat haar adem langer is dan de houdbaarheid van ontdooit vlees

Pens/sap kan ik ook eens proberen. Denk alleen niet dat ze er in trapt. Laatst orgaan met konijnen voorpoten gegeven en ze liet de konijn ook gewoon staan, terwijl ze daar gek op is. Maar ga dat het wel proberen
Door *Natasja*
#1260908
*Nikki* schreef: Waarom eerder Rodi?
Het maakt mij niet echt uit welke. Het voordeel van smuldier voor mij is dat ik die kan halen aan het einde van de straat en voor Rodi moet ik iets verder.
Omdat er in Rodi Pens&Hart qua vlees alleen orgaanvlees zit, in de smuldier die jij noemt, zit volgens mij ook spiervlees. En ik vind het qua rekenwerk makkelijker om iets te geven wat alleen orgaanvlees bevat.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1260909
*Natasja* schreef: Omdat er in Rodi Pens&Hart qua vlees alleen orgaanvlees zit, in de smuldier die jij noemt, zit volgens mij ook spiervlees. En ik vind het qua rekenwerk makkelijker om iets te geven wat alleen orgaanvlees bevat.
Oké thanx
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1260910
*Natasja* schreef: Het lijkt Benthe wel  ::)

Die eet ook maar een soorten spiervlees (rundvlees kwaliteit A, paardenvlees en kalkoenvlees (gemalen, van Herby)). Orgaanvlees eet ze ook niet. Voor het laatste geef ik haar Rodi Pens&Hart, dit bevat enkel orgaanvlees (ik geloof 4 of 5 soorten) en af en toe wat gedroogd orgaanvlees, zoals kippe- of eendenhartjes. Verder BARFt ze gewoon. Ik zou eerder voor die Rodi Pens&Hart kiezen, dan Smuldier compleet.
Heb je al eens biologisch orgaanvlees geprobeerd? Mevrouw kieskeurig likt hier de bodem uit de bak als ze biologisch vlees van odin krijgt.
Door *Natasja*
#1260922
*Dorothea* schreef: Heb je al eens biologisch orgaanvlees geprobeerd? Mevrouw kieskeurig likt hier de bodem uit de bak als ze biologisch vlees van odin krijgt.
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik weet niet waar ik dat hier in de buurt kan krijgen  :-\
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1260990
*Natasja* schreef: Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik weet niet waar ik dat hier in de buurt kan krijgen  :-\
jij woont in brabant toch?
Er zijn afhaalpunten in Breda, Tilburg, oosterhout, waalwijk, vlijmen, berlicum, geldrop, son, mierlo en eindhoven.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1260998
*Dorothea* schreef: jij woont in brabant toch?
Er zijn afhaalpunten in Breda, Tilburg, oosterhout, waalwijk, vlijmen, berlicum, geldrop, son, mierlo en eindhoven.
Wij hebbenook een afhaalpunt zie ik in het dorp.

Maar als ik die pakketten bekijk kom ik niks tegen over een orgaanpakket

edit
Al gevonden
Laatst gewijzigd door *Nikki* op ma 18 mei 2009, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1261010
*Nikki* schreef: IN  VERS VLEES HOND-KAT 1 kg (2.30 p/kg.) 
ca. 1000 GR
Eko ca. 2.30


Bestel je deze dan voor orgaan
Ja maar het is wel van alles door elkaar hoor. Spiervlees, hart en lever. De ene keer veel orgaan de andere keer veel spiervlees. Ze vinden het in ieder geval erg lekker.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1261018
*Dorothea* schreef: Ja maar het is wel van alles door elkaar hoor. Spiervlees, hart en lever. De ene keer veel orgaan de andere keer veel spiervlees. Ze vinden het in ieder geval erg lekker.
Bestel gewoon wat meer kilo's. Heb ik zeker genoeg en hopelijk eet ze dat wel
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door