Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1264209
Bernie schreef: Ik moet toch wel heel eerlijk zeggen dat ik het ongelooflijk zware gewichten vind voor een berner. :-\
Ik weet het, het voegt niets toe aan dit topic, maar ben verbaasd.
Nou, ik vind dat het wel wat toevoegt, eerlijk gezegd. Want laten we qua de uiteindelijke grootte van de honden, de gewichten, groeipijn en de snelheid van groeien ook vooral het genetische component niet vergeten!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1264265
Cane_Corso schreef: Dus de stelling dat men Calcium niet kan overdoseren met verse vleesbotten is niet waar??
Ik denk dat die stelling zoals die er nu staat gewoon iets te kort door de bocht is. Calcium komt uit bot en geef je teveel bot dan krijg je problemen met o.a de ontlasting. Daar waar bot zit kan geen andere voedingsstof zitten en meer dan 100% gaat er niet in 100% dus zouden er tekorten van andere nutriënten op gaan treden. Dus ongelimiteerd calcium voeren omdat het teveel toch afgevoerd zou worden daar ga ik niet in mee.
Ik denk ook dat je vooral niet hysterich moet doen over calcium. Er is vaak heel veel te doen over calcium en oeh en ah en en, maar dat dat niet zo hoeft te zijn als je clacium uit rauwe vleesbot  gebruikt. Of je dan 40%/50% vleesbot of iets daartussen of daar net boven of onder geeft dat komt niet zo nauw. Ontwikkeld een hond echter groeipijnen, waarbij je aangeboren aanleg zeker niet moet uitvlakken, dan is de calciumvoorziening drukken een middel om de hond te helpen. Wat dus niet wil zeggen dat er algemeen gezien teveel calcium werd gegeven, maar je past het menu in deze en andere gevallen aan aan de ziekte van de hond. Net als dat genoeg vet in een hondenmenu thuishoort, maar als jouw hond er al dik van wordt door er naar te kijken schroef je dat ook terug.
Door Yalinka
#1264280
Nog even maar een reactie van mij.De eerste 4 weken hebben de pups alleen bij moeder gedronken en waren toen ook al erg hard gegroeid.Het lijkt me niet dat je een pup bij de tepel weghaalt omdat het te snel groeit.Het lijkt misschien dat het erg zware,lees dikke pups zijn, maar dit is absoluut niet waar.Zowel Mexx,de opa van de pups,als moeder Roxie, groeiden ook soms 1 à 2 kilo per week.De vader van de pups is ook heel grof dus het zit hier gewoon in de genen.Als ik nu naar de moeder kijk dan ziet die er nog super uit.Is wel wat uit vacht maar niet dat je zegt,die heeft pas een nest gehad.Ze is super actief en nog nooit ziek geweest.Ik ben gewoon blij dat ik nu compleet barf en de 4 pups iig ook gezond te eten krijgen.Ik heb m'n menu wel wat aangepast en hier krijgen ze 30 tot 40% vleesbot en daar doen ze het dus goed op.De tijd zal het leren en ik hoop op een nog lang en gezond leven van m'n bernerroedel en natuurlijk de pups. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door