Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Stef@nie
#1258125
Ik heb ze gisteren eens aangeschaft (prijzig :o ) omdat ze zo gezond zouden zijn en ik heel benieuwd was hoe ze zouden smaken. En als ze nou echt zo gezond zijn, vraag ik me af of ze dat ook voor een hond zijn. Mag een hond ze?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1258233
Ik heb ze onlangs geproefd bij de kaasboer. Was niet onder de indruk van de smaak, wel van de prijs!  ;D
Alleen al daarom zou ik ze hier niet aan de hond geven.  ;)

Ik denk dat het verder weinig kwaad kan, maar of het nou zoveel toevoegt?  :-\
Door Peter79
#1258265
Stef@nie schreef: Mag een hond ze?
En ook ik zou het niet weten, maar ik heb ff op google gezocht: het lijkt wel een wonderbes.
Door Tanna
#1258286
Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat je wel heel erg veel van die bessen moet eten, willen ze echt effect hebben. Het lijkt me dus niet zo zinvol.
Door Stef@nie
#1260887
tristan schreef: Ik heb ze onlangs geproefd bij de kaasboer. Was niet onder de indruk van de smaak, wel van de prijs!  ;D
Alleen al daarom zou ik ze hier niet aan de hond geven.  ;)

Ik denk dat het verder weinig kwaad kan, maar of het nou zoveel toevoegt?  :-\
Ja, ik was ook onder de indruk van de prijs! Maar ik kon niet voorproeven >:( , en was zo nieuwsgierig, dat ik er gewoon wat gekocht heb ;) . De smaak vond ik eerst ook een beetje raar, maar ik vind ze lekkerder worden. Het zal ook zeker niet iets worden wat ik dagelijks volop ga eten en wat de hond dagelijks gaat krijgen, maar als ik ze in huis heb, eet de hond er gewoon gezellig een paar mee. Zij vindt ze heerlijk :D !
Tanna schreef: Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat je wel heel erg veel van die bessen moet eten, willen ze echt effect hebben. Het lijkt me dus niet zo zinvol.
Ligt misschien aan welk effect? Ik las juist in twee onderzoeken dat het heel erg meeviel met die hoeveelheden en de tijdsduur voordat er meetbare dingen waren veranderd. Nou schrijven ze natuurlijk honderden geweldige eigenschappen toe aan die bessen en dat geloof ik allemaal niet zo. Of wellicht moet je daar dus echt kilo's voor eten. Maar voor al die fantastische beloftes eet ik ze ook niet. Het is op zich duidelijk dat ze gezond zijn, en bijv. veel meer antioxidanten bevatten dan spinazie. En van spinazie eten we ook geen kilo's, of merken we ook geen (meetbare) veranderingen, maar toch eten we dat omdat dat gezond is. Dus misschien voegt zo'n besje ook stiekem toch iets toe ;) ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door