Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1300624
*Nikki* schreef: wat vers vlees betreft???

Ik ben nu 5 weken aan het zelf samenstellen. Diezl en Buffy eten eigenlijk wel alles tot nu toe. Soms hebben ze nog wel eens zoiets van hoe moet ik dat in vredesnaam eten. Maar het gaat er uiteindelijk altijd wel in.
Luna.......... yep Luna is een ander verhaal. Meeste orgaan gaat er nu wel redelijk in gelukkig. Bevleesde botten vind ze heerlijk. Maar ze eet veel ook niet. Zo eet ze absoluut geen:
Rundernier
Testikels
Geitenvlees (+ bot)
Paardenvlees
Hertenvlees
Ze heeft zekers al deze soorten al 2x gehad maar ze vertikt het echt. Ze ruikt eraan en gaat op afstand zitten en me kijkt me aan van vreet jij die troep zelf maar. Als ik het een paar uur later weer voorschotel reageert ze precies hetzelfde. Ze vertikt het gewoon.
Eten jullie honden alles of hebben ze ook een anti tegen een bepaald vleessoort en wat doe je er aan als ze het echt niet eten. Want die week hebben ze dus niet de goede percentages binnen gekregen. En als dit elke week gebeurd (bij mij dan al 5 weken) wat dan?
Nu 2 maanden later..................... Ik kan beter zeggen wat ze nog wel eet of geen maagzuur van krijgt. Die lijst is heeeeeeeeeeeeeeel klein geworden. Gisteren liet ze zelf haar pens staan. Vandaag was het kwartel wat ze liet staan.
Konijn, haas en fazant moet ze ook niet meer. Een hele kip eet ze met lange tanden. Lamsvlees moest ze laatst ook niet.

Energique nr. 1 en Duck uitmuntend eet ze en krijgt ze geen maagzuur van. Odin vlees eet ze. Smuldier vind ze ook lekker. Kipfilet alleen een beetje aan gebakken. kip en eendennekken lust ze. Hier blijft het wel zo een beetje bij >:(
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1300709
yuki13 schreef: Geen fazant en geen vette verse vis (wel makreel uit blik bv), kwartel met lange tanden, verder alles.

Hoe zou het komen dat veel honden geen fazant eten???  :-\
grappig, m'n 'vuilnisbak' hier eet ook geen fazant. ik vroeg me ook af hoezo. Wat is er zo anders aan dat beestje?
De andere eet het hier wel. Maar die houdt weer niet zo van eend, al eet ze het wel op na een tijdje.
Door wenche
#1302471
DeeJay eet eigenlijk alles... Als ik hem maar zeg dat het lekker is (hoe bedoel je ik vertrouw mijn bazinnetje blindelings...) Als hij iets een keer minder lekker vind, dan meng ik het met ei en yoghurt en dan lust meneer het wel...
Vis doet ie wat moeilijker mee... Eet het uiteindelijk wel, maar met lange tanden
Door Alba
#1303570
Tot nu toe gaat het erg goed met Alba, ze is een regelrechte slokop! Vorige week heeft ze voor het eerst een hele kwartel gekregen, geweldig hoe ze daarmee aan de gang was :). Binnenkort de kwartel met alles-erop-en-eraan proberen (kop, veren, poten er nog aan, dat wordt haar eerste 'echte' prooidier). Zalm, paard en kwartel vind ze het allerlekkerst tot nu toe.

Ze heeft tot nu toe gegeten: kippenvleugels, paard-spiervlees, fazant-karkas, konijn-karkas, konijnenbout en -voorbeen, haasbout (nog wat te hard voor haar), kwartel, zalm (kop en graat), makreel (heel), schaapspens. Nog niet zo heel veel verschillende dingen, maar ze krijgt het ook naast de KVV.
Door Louk
#1312884
Ik krijg alles er wel in, maar ze heeft wel voorkeur:
Pens, zalm en sardientjes zijn absoluut favoriet.
Alle soorten vlees en orgaan gaat er ook goed in (rund, hert, paard, kangoeroe, lam, kip).

Konijnkarkas alleen als ik haar er mee opsluit, anders gaat ze het begraven en weer opgraven enz. enz.
Eendenrug moet ik overgieten met warmwater en sardien erbij doen. Dat vind ze dus echt niet lekker en ik heb besloten dat de komende maanden daarom maar uit haar menu weg te laten.
Door tt-tjes
#1317511
Fjurdy eet in principe alles wat hij door kan slikken :biggrin2: Duif heeft hij nog nooit gehad maar ik denk dat hij dat ook wel eet.
Balou lust in principe ook alles maar kan niet overal tegen. Hij eet tegenwoordig zelfs de groentemix, iets waar hij voorheen zijn hele eten voor liet staan als het in zijn bak zat. Nu likt hij zelfs de bak van Fjurdy na als daar nog een paar kruimeltjes in zitten.
O ja, wild is hier de absolute top, voor beide doggies.
Door Anthraciet
#1322850
Tati is echt de kliko in huis, het maakt niet uit wat je voorzet, met 3 slurpen is het verdwenen.
Hele duiven, geitenribben, orgaanvlees, spiervlees, groenten, eieren met schil, het maakt haar allemaal niet uit.

Als je het neerzet, zal het wel eten zijn en is het dus op voor je je omgedraaid hebt ::)


Dara is bijna net zo erg, maar die laat wel de schillen van de eieren liggen, verder lust ze alles.

Tiki eet alles met smaak en zorg, en is dus het langst bezig. Dingen met veren heeft hij het niet zo op, al wil hij wel eens knabbelen aan een veertje wat Dara heeft laten liggen.

Nanuk wil niets met veren en ook lever van grote dieren boeien hem niet. Konijnenlever, kippenlever en eendenlever gaat prima, maar runderlever kan ik altijd van de vloer oprapen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door