Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door michel74
#1252565
Ik heb op de site zitten lezen over het barfen. Maar ik kan eigenlijk niet vinden wat ik zoek.
Misschien dat iemand mij daar mee kan helpen.

Wat is nu beter. De kant en klare voeding zoals haaksbarf of zelf samen stellen van de voeding.
Mijn hond is nog maar een pup. Hij is tien weken oud.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1252568
barf, dan weet je zeker wat je hond binnenkrijgt!
ook beter voor de tanden,
ze doen echt iets voor hun maaltijd, lekker scheuren en bijten..
Laatst gewijzigd door me and my boys op vr 08 mei 2009, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#1252579
Kvv is prima, gaat echter uit van de behoefte van de gemiddelde hond en die bestaat niet  :D

Barf stel je zelf samen helemaal naar de behoeftes van de individuele hond.
Zelf heb ik 2 honden en die leven een vergeljkbaar leven, zijn van vergelijkbaar formaat en toch hebben ze een verschillende behoefte.
De een is gevoeliger voor diarree en de ander voor constipatie, dus krijgen ze niet precies hetzelfde en doen ze het er beiden prima op.

Daarnaast is het geestelijk inspannend om bevleesde botten te eten, terwijl kvv alleen maar oplikken is en wat dat betreft meer vergelijkbaar met brokken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1252582
Zelf samenstellen is altijd beter.
Punt 1 weet jij exact wat je erin stopt en kun je dat tot the point bijsturen. Punt 2 is al het kant en klare voer gemalen, waardoor het voer sneller de maag passeert (en de hond dus weer sneller honger heeft), waardoor ook nutriënten niet voor de volle worden benut en je hond de genoegdoening mist van het lekkere (en voor o.a. gebit) nuttige scheur en trekwerk.

Ga ik er bij bovenstaande natuurlijk wel vanuit dat de samensteller de kennis van het zelf samenstellen goed tot zich genomen heeft en niet volgens het "doe maar een dotje", of "als het buikje maar gevuld is" systeem werkt.
Door Lizzy
#1252625
Angelique schreef: Zelf samenstellen is altijd beter.
Punt 1 weet jij exact wat je erin stopt en kun je dat tot the point bijsturen. Punt 2 is al het kant en klare voer gemalen, waardoor het voer sneller de maag passeert (en de hond dus weer sneller honger heeft), waardoor ook nutriënten niet voor de volle worden benut en je hond de genoegdoening mist van het lekkere (en voor o.a. gebit) nuttige scheur en trekwerk.

Ga ik er bij bovenstaande natuurlijk wel vanuit dat de samensteller de kennis van het zelf samenstellen goed tot zich genomen heeft en niet volgens het "doe maar een dotje", of "als het buikje maar gevuld is" systeem werkt.
Ik sluit me hier graag helemaal bij aan.
Door Huskymeisje
#1252669
Ik sluit me helemaal aan bij mijn voorgangers: zelf samenstellen. Ik heb er 2 pups mee grootgebracht met behulp van heel veel barfplaatsers  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door