Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#1253829
Armagnac liet vandaag wéér een sardien liggen. De staart had hij opgegeten, maar het lijf en de afgebeten kop lagen naast de voerbak. Er zaten weer wormen in, en deze keer zaten ze (kortere) ook in de kieuwen. Nu weet ik zeker dat ik ze in het vervolg eerst opensnij om ze te controleren.

Positief punt van het visgebeuren is dat Pike behalve sardien ook weer met smaak zalmkop en zalmgraat eet. Daar staat tegenover dat Duc zijn vismaaltijd helemaal niet lekker meer vindt :(
Door Lizzy
#1253834
Wat vreemd! Ik voer nou al zo'n jaar of 10 sardientjes en ik heb nog nooit 1 worm gezien. Was het een vis uit dezelfde 'batch'?
Gebruikersavatar
Door pike
#1254050
Lizzy schreef: Wat vreemd! Ik voer nou al zo'n jaar of 10 sardientjes en ik heb nog nooit 1 worm gezien. Was het een vis uit dezelfde 'batch'?
Kwam uit dezelfde zak (ik koop ze in zakken van 1 kg).
Gebruikersavatar
Door pike
#1254111
ibbi schreef: vies zeg  :P ik zou de rest maar weggooien.
Waarom? Als ik ze eruit haal een hij de vis wel op. Met de vis is toch verder niets mis  :-\
Door kojak
#1254767
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#1254980
kojak schreef: Bah, ik zou het persoon die mij dit verkocht wel even op het matje roepen, dat kunnen ze niet maken, vis hoort ook schoon te zijn !
~Joke~ schreef: Ik ging er ook mee terug, dit wordt toch voor menselijke consumptie verkocht?
Ja daar hebben jullie wel gelijk in maar ook weer niet. Want als ik bij de visboer schoongemaakte vis koop hoort daar geen worm in te zitten. Maar dit is dus geen schoongemaakte vis. Je koopt hele vis die je zelf nog schoon moet maken. En eenmaal schoongemaakt is hij prima voor menselijke consumptie geschikt.
Door claudiaB
#1255114
pike schreef: Ja daar hebben jullie wel gelijk in maar ook weer niet. Want als ik bij de visboer schoongemaakte vis koop hoort daar geen worm in te zitten. Maar dit is dus geen schoongemaakte vis. Je koopt hele vis die je zelf nog schoon moet maken. En eenmaal schoongemaakt is hij prima voor menselijke consumptie geschikt.


Ik heb weleens wormen gehad in de verpakte kabeljauw bij de AH.
Toen ik ermee terug ging werd verteld dat het vaker voor kwam. :P
Sinsdien ben ik erg voorzichtig met vis.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1255192
vindt het ranzig, zelfs al koop je geen schoongemaakte vis, horen er nog geen wormen in te zitten..
en als ik vis koop, die ik zelf schoon moet maken en er zitten wormen in/bij, eet ik die vis toch echt niet meer hoor...denk dat ik het kokhalzend aanzie..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door