Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#386278
Strak plan 8)

Heb ik nog interessant leesvoer:
"Modulation of sexual signalling by immune challenged male mealworm beetles (Tenebrio molitor, L.): evidence for terminal investment and dishonesty."
Binnenkort op de J. evol. Biol. website 8) ;D
Door conleeuw
#386283
Kruimel schreef: Strak plan 8)

Heb ik nog interessant leesvoer:
"Modulation of sexual signalling by immune challenged male mealworm beetles (Tenebrio molitor, L.): evidence for terminal investment and dishonesty."
Binnenkort op de J. evol. Biol. website 8) ;D
kom maar op, ik lees alles wat ook maar lijkt of het interessant kan zijn ik wil dit ook wel proberen. :D

Meelwormen voer ik hier aan de "wilde" vogels, maar ik denk dat ik iets te enthusiast ben geweest, ::) want een merel paartje hebben drie keer 4 kleine grootgebracht. Dus als jullie lezen van een merel populatie explosie in Gelderland, dan ben ik schuldig. ;D
Gaan ik volgend jaar anders aanpakken. :-\
Door Nelly
#386291
Knijp je die meelwormen wel eerst dood? Die kunnen zich nl. door de krop van de vogel naar buiten vreten als de vogel ze zelf niet goed doodmaakt. Nu doen merels dat over het algemeen wel, dus dat scheelt.
Door Nelly
#386292
Kruimel schreef: restjes zeewier die er al heeeel lang lagen :-X staat
Nee, geen zeewier, daarvoor wonen wij ietsjes te ver van zee af ;D Maar als ik het overtollige hoornblad uit de vijver haal staat Andor al te wachten; hij is er verzot op :P. Zal toch wel iets inzitten waar ze iets mee kunnen denk. Vind ook nooit restjes ervan terug in z'n ontlasting 8)
Door Mevroi Kruim
#386326
conleeuw schreef: kom maar op, ik lees alles wat ook maar lijkt of het interessant kan zijn ik wil dit ook wel proberen. :D

Meelwormen voer ik hier aan de "wilde" vogels, maar ik denk dat ik iets te enthusiast ben geweest, ::) want een merel paartje hebben drie keer 4 kleine grootgebracht. Dus als jullie lezen van een merel populatie explosie in Gelderland, dan ben ik schuldig. ;D
Gaan ik volgend jaar anders aanpakken. :-\
Hier is de Abstract. Het MS is geaccepteerd maar nog niet gepubliceerd, dus dit is een primeur ;D ;D ;D

Abstract
Organisms partition resources into life-history traits in order to maximise fitness over their expected lifespan. For the males of many species fitness is determined by qualitative and quantitative aspects of costly sexual signals: The notion that epigamic traits are costly forms the cornerstone of those theories that propose parasites drive sexual selection. Consequently studies examining this notion assume sexual signalling is honest (i.e. driven by cost) when they seek to identify correlations or causal links between male immune function and attractiveness. We demonstrate that immune challenged males of the mealworm beetle, Tenebrio molitor, increased their investment in epigamic pheromone signals: these males became significantly more attractive to females whilst increasing the activity of a key immune effector system. In other words males increase terminal reproductive effort (invest in attractiveness) in response to a survival threat (immune insult). Consequently the signal preferred by the female is dishonest when considering the male’s condition.

Keywords:
pheromones, immunity, Tenebrio molitor, dishonest signal, terminal investment, epigamic signal
Door conleeuw
#386330
Nelly schreef: Knijp je die meelwormen wel eerst dood? Die kunnen zich nl. door de krop van de vogel naar buiten vreten als de vogel ze zelf niet goed doodmaakt. Nu doen merels dat over het algemeen wel, dus dat scheelt.
neen ik maakte ze niet eerst dood. :-\ Het ging een beetje zo:
Ik roep, dan komt beide man en vrouw merel aangevlogen :D, ook merels en mussen van de directe omgeving natuurlijk. Ik strooi wat meelwormen, merels en mussen pikken ze op, mussen, vroetten en vroetten tot de meelwormpje plat is :P, en rijgen ze dan op een rij alvorens ze wegvliegen om babies te voeren, merels zijn minder precies, maar volgens mij werden de meelwormen ook doodgedrukt, soms tegen de grond aan, ik kon zo in het nestje kijken, en weet dat in een nestje was er een kuikentje die het niet had overleefd :'( (1 uit 5) , al in week een niet, voor de rest waren het steeds 4 eieren en 4 vogeltjes die vlogen. Ik heb ze ook in de tuin gehad toen ze net uitgevlogen waren, een zat zelfs naast mijn kat (ja pal naast) terwijl ze gevoerd werden, niet te geloven, kat keek alleen erg vies(supper slechte barfer ;D). Terwijl deze zelfde kat wel degelijk muisjes vangt. je snap er af en toe niets van. Mischien omdat ik ze voerden en zij dat zag??? In het verlengde van een kip :-\ :-X
Of deze mereltje ooit verder overleefd betwijfel ik sterk, maar ok, kan ik ook niets meer aandoen, heb hem wel streng aangesproken dat katten eng zijn, nog zij nog mijn kat keeken me geloofwaardig aan. ;D
Door Nelly
#386387
Hier zijn ze ook zo brutaal, en ja mijn katten vangen ook alleen muisjes, maar ja dat is makkelijker dan vogeltjes. Twee katten zijn al oud, maar ik ben benieuwd hoe dat gaat als SR straks groot is. Die zit nu al af en toe voor het raam met zwiepende staart terwijl er van die kleine mekkergeluidjes uit z'n bekkie komen. ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door