Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door arlette
#1233627
Ik ben overgestapt van half barf/half KVV naar helemaal barf.
Ik heb al een menu klaar voor de hondjes, maar ben nog wat aan het bijschaven.
Ik kan goed aan zalmkoppen komen, en de honden eten dat zeer graag.

Sill eet 500 gram per dag en Nel 720 gram per dag. Kan ik dan een volledige dag per week alleen maar vis geven? Of is dat te veel? In mijn totaal menu (over twee weken) reken ik dan de zalmkoppen bij vleesbot.

Is het nodig om naast zalm ook nog andere vis te geven?

Graag jullie advies, dan kan ik mijn menu verder afwerken en hier eens ter controle zetten! Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Door nova
#1233649
Ik heb honden met gewichten tussen 45 en 50 kg.. en geef 1 zalmkop per week, en soms nog een sardientje erbij als de kop wat aan de kleine kant is.
Verder echte heb ik geen  visdag
Door arlette
#1233663
en hoeveel eten die zo ongeveer per dag? Is zo een viskop voor hun ook ongeveer 1/7de van het weekmenu?
Door henneke
#1233683
omdat ik op het moment een hoop ander spul heb dat eerst op moet staat er hier even geen vis op het menu maar als ik het geef heeft in ieder geval 1 van mijn honden een visdag dus 1/7 van het menu , die red het dan met 1 zalmkop
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1233685
Mijn honden hebben ook één visdag per week. Ik geef afwisselend sardines en zalmkop.
Dan bestaat inderdaad 1/7 van het menu uit vis.
Gebruikersavatar
Door nova
#1234831
arlette schreef: en hoeveel eten die zo ongeveer per dag? Is zo een viskop voor hun ook ongeveer 1/7de van het weekmenu?
Mijn honden eten zo een 900 gr, per dag, en een zalmkop  weegt snel 500 tot 600 gr.
Bij een kleine doe ik een sardien erbij en verder wat spiervlees of orgaanvlees
Door Red_Hunter
#1235095
Ik gaf eerst ook 1 visdag maar omdat dat altijd een lastige dag was om ze aanhet eten te krijgen (ze waren niet gek op de vis), heb ik het nu verdeeld over de week en geef 2x per week wat sardientjes bij de maaltijd.
Als je honden gek op vis zijn, zou ik ook 1 visdag doen, wel zo gemakkelijk.

Groetjes Trudie
Door Peter79
#1235110
Mijn hond is gek op vis, maar moet steevast overgeven als ze teveel vis in één keer krijgt.
Ik geef het dus verdeeld in kleine porties over meerdere dagen.
Dan gaat het prima.
Door Hanny
#1235251
Hier poepen ze dun na een vismaaltijd. Ik vind dat niet prettig, dus wordt de hoeveelheid vis over twee maaltijden verdeeld.

Hanny
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door