Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Holdener
#1233087
Waarschijnlijk is dit al besproken en gevraagd maar ik ben nooit zo handig in het vinden van dingen :-[, ik heb wel al een heleboel gelezen maar ik neem altijd liever het zekere voor het onzekere vooral als het om mijn hondjes gaat.

Mijn honden eten Carnibest maar nu wil ik ook gaan Barffen, ik ga namelijk in Zwitserland wonen en dit is een heel stuk goedkoper en ik denk persoonlijk dat dit nog gezonder is dan Carnibest.

Maar laat ik maar met de 2 vragen beginnen die ik niet helemaal beantwoord kan vinden.


Kan ik van Carnibest direkt over naar Barffen (met zachte botten) of moeten ze eerst wennen?? hoelang ongeveer??

Vis is een vervanger van vleesbot neem ik aan???

Groetjes
Anneke
Door Lizzy
#1233112
Holdener schreef: Waarschijnlijk is dit al besproken en gevraagd maar ik ben nooit zo handig in het vinden van dingen :-[, ik heb wel al een heleboel gelezen maar ik neem altijd liever het zekere voor het onzekere vooral als het om mijn hondjes gaat.

Mijn honden eten Carnibest maar nu wil ik ook gaan Barffen, ik ga namelijk in Zwitserland wonen en dit is een heel stuk goedkoper en ik denk persoonlijk dat dit nog gezonder is dan Carnibest.

Maar laat ik maar met de 2 vragen beginnen die ik niet helemaal beantwoord kan vinden.


Kan ik van Carnibest direkt over naar Barffen (met zachte botten) of moeten ze eerst wennen?? hoelang ongeveer??
Ja hoor, dat kan. Je kunt direct overstappen naar BARF maar je moet inderdaad wel beginnen met zachte 'beginners vleesbotten'.
Vis is een vervanger van vleesbot neem ik aan???
Dat hangt er vanaf. Ik vind een vissenkop vrij veel graat/been bevatten en dat reken ik mee tot vleesbot. Vis-filet is gelijk aan spiervlees. En een heel visje tel ik niet mee want dat is een heel prooitje. Het bevat spiervlees, graat en orgaantjes. Op zich, als je dat handig vindt, mag je een hele vis ook tot vleesbot mee tellen hoor. Je geeft toch niet vaker dan 1 a 2 keer per week vis en zo krap komt het allemaal niet. Wat jij handig vindt!

Barfplaats wordt gesponsord door