Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1236791
Ik ga dus inderdaad maar even geen pens meer geven.

Op het moment heeft hij wat last van vieze pus bij zijn geslachtsdeel, maar dat vind ik niet zo gek met al die loopse teefjes in de buurt. Ik hou het goed schoon dat hij niet te veel gaat likken, iemand een suggestie om dit te voorkomen of te verhelpen?
#1236865
WillyP schreef: Ik ga dus inderdaad maar even geen pens meer geven.

Op het moment heeft hij wat last van vieze pus bij zijn geslachtsdeel, maar dat vind ik niet zo gek met al die loopse teefjes in de buurt. Ik hou het goed schoon dat hij niet te veel gaat likken, iemand een suggestie om dit te voorkomen of te verhelpen?
Vul bij de zoektermen even 'voorhuidontsteking' of 'puspiemel' in, dan kom je een hele verzameling topics tegen met nuttige tips  ;). Fijn dat het zo goed gaat met je hond trouwens! :)
#1250643
Wat mooi om te lezen!

Wat kan je toch gelukkig zijn als je hond opknapt door de juiste voeding he.
Ik weet er alles van hoor, op een bepaald moment had ik werkelijk de tranen in mijn ogen staan van geluk.
En dat voel ik weer opkomen als ik jouw verhaal lees!
Echt geweldig!
#1251325
Daar blijf je zolang je hond leeft blij mee, geloof me.
Vandaag had ik weer zo'n fijne bevestiging.
Een vrouw was helemaal sprakeloos omdat ze mijn honden er zo mooi en top gezond uit vond zien.
Ze bleef maar ooh en aah zeggen, en ze kon haar ogen niet van ze afhouden  ;D
Ze zei dat ze bijna nog nooit Staffies had gezien die er zo goed uitzien.
En toen ik zei dat Romeo al acht jaar oud is en ook nog eens zware hd heeft, gingen haar ogen nog wijder open staan haha, ze kon bijna niet geloven dat dat zo was.
Ze vond dat het helemaal niet aan hem te zien was.

Toen kwamen we even op het onderwerp voeding, en ze was erg geinteresseerd.
Ze zei dat ze zo bang was dat haar hond agressief zou worden van rauw vlees, dus ik vroeg haar of ze mijn honden agressief vond.
En toen zei ik dat een hond een stuk vlees in zijn voerbak echt niet in verband brengt met een levend mens.
Ze vond me erg wijs haha.
En ze zei toen dat het weer eens één van de vele fabels was.
#1251343
Leuk he, als iemand zo geïnteresseerd is.

Mijn vriend is ook nog wel huiverig met het voeren van wild. Hij is nu wel al zover dat hij de voordelen ziet van vers vlees, maar omdat onze hond een jachthond is en ook echt jaagt in de winter, is hij bang dat als hij fazant, haas o.i.d. krijgt te eten, dat hij dan ook het wild aan gaat vreten wat hij moet apporteren. Ik probeer dit stukje bij beetje uit zijn hoofd te praten, maar ben voorzichtig, omdat het nu goed gaat met eten, maar vooral met de jeuk en de plekken die wegblijven. Hij krijgt dus wel eendennekken en haassnippers die ik besteld heb bij Dog Shape. Dat ook verteld aan hem en geprobeerd hem te overtuigen dat vlees in stukken in zijn bak heel iets anders is dan net aangeschoten wild.
En ook Baiko is er niet agressief van geworden hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door