Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#1228568
Vandaag heb ik een mazzeltje gehad.

Ik heb bij onze marktpoelier 5 kg wild voor 2,00 p/kg kunnen kopen. Prachtige fazantbouten, reebiefstuk en een paar wilde konijnen.

Nu vraag ik me af of er verschil zit tussen wild konijn en tam konijn (behalve de lucht :puke: getverdemme wat is dat vies). Balou kan namelijk niet tegen tam konijn, zou hij dan wel wild konijn verdragen?
Ook gevogelte veroorzaakt jeuk bij hem, maar zou dat ook zo zijn bij fazantbout.
Door Lizzy
#1228830
Er zit zeker verschil in wild en tam. Kijk alleen maar naar het voedsel wat het tamme konijn krijgt, versus het wilde konijn. Het vlees ziet er anders uit, ruikt anders en sterker nog: veel wild moeten mijn honden niet terwijl ze de tamme versie lekker vinden. Maar qua allergie zul je het toch gewoon uit moeten proberen... En er kleeft een groot risico aan dat Balou er niet goed op reageert.
Door tt-tjes
#1229421
Dan zit er maar 1 ding op, en dat is proberen. Ik weet dus ook niet of de honden het lusten, maar toen ik gisteren het wilde konijn aan het portioneren was, was Balou niet meer uit de keuken weg te slaan.
Ik waag het er deze week maar een keer op, kijken wat er gebeurt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door