Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jockular
#1226612
Ik geef mijn hond KVV en meteen na elke maaltijd een kippenvleugel.
Ik knip eerst het gewrichtje kapot, maar dat was het.

Vervolgens bijt de hond de botjes kapot en het valt mij op dat met name de bolle uiteinden van de botjes (zeg maar het gewricht) compleet in de ontlasting zit en dus niet verteerd is.

Nu is mijn eerste vraag: eet mijn hond die botten verkeerd door ze door te bijten en af te slikken?

Tweede vraag: er wordt gesteld dat gemalen voer minder goed is dan BARF, maar de gemalen botten krijgt een hond wel in zijn spijsverteringsstelsel, terwijl die stukken bot uit de kippenvleugel blijkbaar het lichaam onverteerd verlaten. Waar zit dan hier het voordeel van BARF, gezien het laatste punt uit mijn vorige zin?
Door Peter79
#1226777
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar de ervaring leert mij dat je van het bot wat mijn hondje wegwerkt, waaronder kippenvleugels, je echt helemaal niets weer vind.
Dat wordt dus werkelijk helemaal verteert.
Het lijkt mij niet goed als je regelmatig stukken bot terug vind in zijn ontlasting.
Laatst gewijzigd door Peter79 op di 07 apr 2009, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#1226788
De gewrichtskoppen (de uiteindes) van die botjes zijn doorgaans nog niet verhard, dus eigenlijk nog kraakbeen en vrij zacht. Ze zijn ook niet vergroeid met het bot en laten dus ook gemakkelijk los. Pas met het ouder worden van het dier verharden en vergroeien ze.
Ik zie ze hier nooit meer terug, maar in het begin, toen Pike net begon met barfen, had hij ze ook altijd in de ontlasting zitten. Hij heeft net zo lang alleen maar kippebotjes gekregen totdat ik er niets meer van terugvond.  ;)
Door flin
#1226807
je zou die bot-koppies nog even kunnen inknippen?

op zich moet 't maagzuur 't redelijk makkelijk 'weg' kunnen krijgen, mits 't zuur genoeg is daarbinnen natuurlijk;
    'k weet niet hoelang nond al ervaring heeft?

'k vind hier nix terug van onverteerd bot....tenzij ze gras eten, en alles er langs de verkeerde kant uitkomt....
Door Jockular
#1226944
Bedankt, misschien moet ik nog even volhouden. Het is ook niet elke dag dat ik dat vast stel maar aan de andere kant kan ik het ook niet altijd zien in het donker en gezien de plaatsen waar mevrouw zich wenst te ontlasten....
Geen idee wanneer een maag zuur genoeg is , ze krijgt nu 9 weken KVV waarvan 4 weken een kippenvleugel als dessert.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door