Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizabeth Bennet
#1219749
Hallo

Een vreemde vraag misschien maar ik heb heel veel strooivogelvoer voor de winter over. Volgens mij zijn dat allemaal pitjes en zaden. En die zijn toch goed voor je hond? Dus misschien kan ik een eetlepel per dag fijnstampen in de vijzel en bij ze'n voer doen.

Groetjes
Gebruikersavatar
Door pike
#1219834
Peter79 schreef: Gaat ie hoogstwaarschijnlijk wel van fluiten!!!! ;D ;D ;D ;D
Als 't zangzaad is misschien  ::)

Mijn idee, maar een hond is geen tuinvogel en ook geen zaadeter.
Voer het zaad lekker op aan de vogels of bewaar het tot volgende winter  ;)
Door Boez
#1220438
Maar die zaadjes kunnen toch heel goed nuttige voedingsstoffen bevatten, net zoals kiemen en groente?
Ik vraag me alleen af, wordt er aan dat vogelvoer niet ook altijd een soort vet toegevoegd?
Door Lizzy
#1220443
Boez schreef: Maar die zaadjes kunnen toch heel goed nuttige voedingsstoffen bevatten, net zoals kiemen en groente?
Ik vraag me alleen af, wordt er aan dat vogelvoer niet ook altijd een soort vet toegevoegd?
Dat hangt van het vogelvoer af. Sommige bevatten inderdaad vet. Andere is echt droog graan. Als je wilt dat je honden iets nuttigs kunnen met vogelzaad, dan doe je er het best aan om het te kiemen en de plantjes die eruit komen te malen. Ik denk dat het meeste zaad wat je aantreft in vogelzaad het volgende is: boekweit, gierst, haver, hennep, witzaad, zonnebloempitten, lijnzaad. Ik denk dat een hond daar gestampt echt weinig aan heeft. Kiemen lijkt me echt beter.
#1221124
Dankjewel Lizzy, dat ga ik doen, kiemen. Idd Boez ik dacht ook er zal vast wel iets in zitten wat goed is voor honden omdat ik regelmatig tegenkwam op barfplaats dat mensen pitten en zaden geven aan hun hond. Er zit geen vet in het vogelvoer dat ik heb maar ik ga het gewoon kiemen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door