Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lindaw
#1214978
In een ander topic had ik al aangeven dat wij een hond hebben die erg slecht eet.
Hij heeft gezondheidsproblemen waardoor hij nu minder eetlust heeft. Met als gevolg ondergewicht.
Wij voeren KVV, maar heb van een vriendin Wildmix gekregen en dat heeft hij echt heerlijk op gesmikkeld.
Nou denk ik dat hij echt wel een Barfhondje is en de afwisseling nodig heeft om het eten interresant te houden.
Kippestrot en Eendestrot kent hij al wel, maar waar kan ik dan nou het beste mee beginnen?

Heel graag jullie tips want ik ben echt nog een leek op dit gebied! ;)
Door Borke
#1214981
Dit zijn eigenlijk de vragen waar bijna iedereen die hier komt mee start, zo ben ik ooit ook begonnen.
Lizzy, eigenaar van Barfplaats, heeft daarom in dit topic heel erg veel van die beginners vragen beantwoord, ik vind het zelf een heel overzichtelijk geheel.
Kijk daar eerst even en stel gerust al je vragen die daarna nog niet beantwoord zijn en dan helpen we je hier graag verder  ;D

Dit is de uitleg die ik bedoel:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html
Door lindaw
#1215056
Borke schreef: Dit zijn eigenlijk de vragen waar bijna iedereen die hier komt mee start, zo ben ik ooit ook begonnen.
Lizzy, eigenaar van Barfplaats, heeft daarom in dit topic heel erg veel van die beginners vragen beantwoord, ik vind het zelf een heel overzichtelijk geheel.
Kijk daar eerst even en stel gerust al je vragen die daarna nog niet beantwoord zijn en dan helpen we je hier graag verder  ;D

Dit is de uitleg die ik bedoel:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html
Dit hele stuk heb ik al door gelezen. En het is zeker heel duidelijk. En kan er ook echt heel veel informatie uithalen.
Maar zal het allemaal iets duidelijker uitleggen. Ik ben dus vandaag begonnen met een beetje wildmix naast zijn gewone eten.
Maar nu heeft hij daar direct enorme diarree van. Is ook niet geheel onverwacht, maar moet ik nou eerst dagen doorgaan met de wildmix totdat hij geen diarree meer heeft?
En wat kan dan de slimste volgende stap zijn?
Door Lizzy
#1215135
Nee, dat laatste zou ik persoonlijk niet doen. Ik zou weer een paar dagen KVV geven. Tot de diarree over is. Op zich vind ik het niet zo heel normaal hoor, dat je hond diarree heeft gekregen van de mix. Dus ik zou dat zelf maar even niet meer geven. En ik zou dan echte barf dingentjes gaan geven. Zo begin je bijv. met een kippennekje. En een eendennekje. En een heel kwarteltje of kwartelkarkasje. En kopvlees, lamsvlees, geitenvlees, kalkoenvlees, etc. met een frutje groente.

Je kunt of iedere keer een klein beetje geven of gewoon in 1 keer de omschakeling maken. Wat jij het prettigst vindt.

Wat voor KVV geef je nu?
Door lindaw
#1215258
Lizzy schreef: Nee, dat laatste zou ik persoonlijk niet doen. Ik zou weer een paar dagen KVV geven. Tot de diarree over is. Op zich vind ik het niet zo heel normaal hoor, dat je hond diarree heeft gekregen van de mix. Dus ik zou dat zelf maar even niet meer geven. En ik zou dan echte barf dingentjes gaan geven. Zo begin je bijv. met een kippennekje. En een eendennekje. En een heel kwarteltje of kwartelkarkasje. En kopvlees, lamsvlees, geitenvlees, kalkoenvlees, etc. met een frutje groente.

Je kunt of iedere keer een klein beetje geven of gewoon in 1 keer de omschakeling maken. Wat jij het prettigst vindt.

Wat voor KVV geef je nu?
Piper is heel erg gevoelig op veranderingen van eten en krijgt daar vaak diarree van. Maar ga dus maar niet door met de wildmix.
Na vele KVV geprobeert te hebben stond  hij uiteindelijk op Smuldier.
Maar de laatste tijd eet hij erg slecht en at hij wel wat Rodi en Energique.
Door willzo
#1215365
Bowie, mijjn oudste sheltie, reageert ook gevoelig op nieuw eten. (hij heeft zeven jaar brok gegeten en daar wijt ik dat gevoelige aan) De laatste twee en half jaar heeft hij kvv gegeten. Voor zo'n twee maanden terug ben ik heel langzaamaan overgestapt naar volledig Barf.

In de eerste instantie kreeg Bowie naast de kvv een plat geslagen kippennek, hij schrokt nogal vandaar. Hij had moeite met de kippennek goed te verteren. Dit heb ik net zolang volgehouden totdat ik zag dat er geen bot meer in de ontlasting zat. Daarna ben ik begonnen met twee kleine stukjes kipfilet door de kvv te mengen. En zo bouwde ik het langzaam uit met steeds minder kvv en meer barf en introduceer ik nu langzaamaan nieuwe bot- en vlees soorten. Ik ben eerst begonnen met kip en rund omdat dit ook in de kvv zit en ik weet dat Bowie tegen kip en rund kan.

Maar kijk uit voor teveel enthousiasme! Verleden week heb ik Bowie voor de allereerste keer 60 gram kippenlever gegeven (een beetje teveel voor de aller eerste keer) met als resultaat twee dagen enorme spuit diarree (het lag 's ochtends door de hele keuken en de kamer heen gespoten).  :yucky:  :suck_kr:
Door lindaw
#1215611
Nou Piper heeft echt spuitdiarree van de wildmix :'(
en hij is er ook echt niet lekker van.

Denk dat het nu het meest verstandig is om terug te gaan naar de KVV toch?
Maar dat eet meneer weer heel erg slecht..... :(

Alle tips zijn welkom!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door