Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Wendow
#1358218
Ik denk dat het meest uitmaakt of je iemand goed kent... Mijn zus, die overgens dierenarts studeert, was de eerste persoon die mij iets over BARF wist te vertellen en omdat ik ervan overtuigd was dat ze slim genoeg is om mij geen domme praat te verkopen ben ik beginnen opzoeken en dan is de menigte die het voert de grootste overtuiging :) Ik heb echt heel erg veel geleerd van barfplaats, hondenforum en rauwe voeding voor honden en denk dat eens je weet waar het écht om gaat je pas beseft hoe slecht je eigenlijk al jaren voor je hond bent terwijl je het helemaal niet wist... Eerlijk gezegd voel ik me nu zelfs een beetje schuldig dat ik die arme kleine pup toen verplicht heb zijn brokken te eten, tot ze in zijn bek duwen toe... Ik dacht gewoon echt dat dat beesie aan het doodgaan was zonder eten en dat ik echt moest helpen omdat ze anders ging sterven van de honger... Had ik toen een kilotje kippennekken en heel de boel gehaald was onze versleten vod van 8 nu een springende hond van 8... Ik begin heel binnenkort trouwens met barfen en moet nu enkel het praktische nog inorde brengen :)

Ik denk dat pleiten over hoe slecht brokken zijn inderdaad niet de beste oplossing is, want dan gaan mensen zich persoonlijk aangepak voelen en voelen ze zich zodanig slecht dat ze jou gewoon gaan haten ipv die brokken denk ik ;D Ik was vandaag ook nog tegen mijn vader aan het uitleggen: Weet je wel wat een troep daarin zit?! Toen was ie helemaal verslagen: Ik dacht nu net dat die brokken zo goed waren... :-[ Echt zielig :s Hij zou denk ik gewoon brokken met pijn in het hart geven in de toekomst moesten mijn zus en ik er onze schouders niet onder zetten... Dus ik denk dat dat misschien meer kwaad dan goed doet :) Wat natuurlijk wel super goed is is dat mensen aan je hond zien hoe mooi ie wel is als ie BARF eet en niet zo'n vieze drollen legt... Meeste mensen hun ogen moeten gewoon nog opengaan, vooral hier in Belgie... Meeste mensen willen gewoon helemaal de moeite niet nemen om het te proberen net omdat de stap groot is en je er zoveel over moet weten voor het verantwoord is het te gaan voeren...

Wat die evangelisatieneigingen betreft: Ik heb er echt heel erg last van nu ik echt weet wat het is en waarover het gaat enzo... Pfff, rot dat niet iedereen het gewoon ziet he... Ik moet echt oppassen dat ik geen eigenaren ga vastpakken en door elkaar schudden en roepen: Weet je wel wat je je beste vriend aandoet?!  ;D Maar is er natuurlijk een beetje over he ;) Dan lopen ze weg en gaan ze verkondigen dat je van rauwvoeren gek wordt :D Ik denk wel dat ik mijn mond niet ga kunen houden als het beter gaat met Loeki en dat iedereen die haar kent het dan wel zal MOETEN horen :biggrin2:
Door Staftime
#1359343
Mijn ervaring is juist dat de mensen die ik goed ken het niet aan willen nemen.
En mensen die ik voor het eerst zie en een gesprekje mee aanga het WEL aan willen nemen en zelfs vaak al snel beginnen met rauw voeren.
Niemand van mijn vrienden en familie wil overstappen, en al heel veel mensen die ik pas leerde kennen wel!
Nu zijn sommigen van die mensen inmiddels wel vrienden geworden  ;)

En ik snap het niet hoor, want juist die mensen die dichtbij staan, hebben vrijwel alles meegemaakt hoe slecht het met Julia ging, en dat Romeo altijd zo lusteloos was en gal spuugde.
Die mensen hebben van vrij dichtbij meegemaakt hoe ze opknapten en nu kerngezond zijn...
En die mensen hebben dan vaak zelf een huisdier dat ziek is... en toch niet willen proberen om rauw te gaan voeren.
Ik vind dat erg frustrerend moet ik zeggen, maar ik begin er niet meer over, ze zoeken het maar uit.
Alleen vind ik het dan wel hartverscheurend om te zien hoe zo'n dier langzaam achteruit gaat en zieker wordt.

Gelukkig kan ik er dan weer heel blij van worden dat anderen die ik spreek wel de stap nemen en er enorm tevreden over zijn en dit zelf ook weer verder gaan verkondigen  ;D
Door Wendow
#1359415
Ik denk dat mijn tante ook nooit op rauw zou overstappen ookal gaat het binnenkort veel beter gaan met Loeki... Veel mensen die dichter bij je staan zien misschien ook de 'troep' die het soms geeft en het werk dat je eraan hebt enzo... Ze hebben dat misschien niet over voor hun hond en denken: ah, ze zegt het alleen omdat het bij haar honden beter gaat, maar bij ons zal dat wel niet zo zijn...? De hond van mijn tante wilt echt niet eten enzo, heeft nog iets van spuiten gehad enzo om eetlust op te wekken etc... Dat diertje komt overgens van dezelfde winkel als onze hond (broodfok dus, grrr! had ik dat allemaal eerder geweten... pff) en heeft bijna dezelfde problemen doorstaan als onze hond toen ze nog pup was... Haar hond krijgt nu letterlijk mee van tafel: Frietjes met mayo, biefstuk en sla... Gekruid zoals hun enzo... Vraag mij nog steeds af hoe dat diertje in leven blijft... Achja, het is hun oplossing en ze denken ook dat dat het beste is voor hun hond denk ik dan...? Jammer maar helaas kennen ze niks van rauwvoer enzo...Ze zou vast maar met een half oor luisteren zolang de hond alles blijft eten van tafel en ze niet ziek wordt ofzo...
Soms heb ik wel het gevoel dat mensen naar famillie en vrienden toe veel enthousiaster zijn waardoor we hun soms net afschrikken als we erover beginnen misschien? TE overtuigd?? Ik hoop dat je dichte vrienden en famillie de feiten op tijd zullen willen zien en dat ze naar je honden kijken en dan naar die van hun en dan misschien gaat er een lichtje branden? :)

Onlangs vroeg de vader van mijn vriend: Welke brokken geef je eigenlijk aan Loeki? Waarop mijn reactie spontaan was: Friskies, maar niet voor lang meer! Die brokken gaan heel binnenkort echt de deur uit! :D Toen kreeg ik een heel verbaasde blik in de aard van "huh? en wat gaat dat beest dan eten?!" :D Ik heb toen nog eens bevestigd met: Ik ga ze rauwvoeren, vlees, botten, zoals het zou moeten zijn... Weet je wel wat voor troep ze daarin draaien in die brokken? Allemaal afval en een hond is er niks mee!... :D Nu mag ik hun vriezer gebruiken, haha! Super toch? Nuja, ze weten wel dat ik mij al een heel eind in honden verdiep en dat die dieren echt een passie zijn, dus dat ik niet zomaar iets uit mijn mouw schud :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door