Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sumic
#1201538
Ik heb nu voor het eerst zelf een groentemix gemaakt (eerst bestelde ik die kan t en klaar) maar nu is Mike daar al 3 dagen van aan de diarree. Misschien heb ik er wat in zitten waar honden gevoelig op kunnen reageren? Ik vind het eigenlijk zonde om de rest weg te gooien (is voor bijna 1,5 maand genoeg  :-[)  maar goed het is misschien niet anders.
Dit zit er in:

wortels, (veel) broccoli, boontjes, beetje witlof, beetje knoflook.

Ik hader expres niet veel soorten in gedaan, omdat Mike nogal snel gevoelig kan reageren. Maar dat doet hij nu dus ook. wat kan ik de volgende keer beter anders doen?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1201548
Als ik zo naar jou groentemix kijk kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat je hond daar diarree van heeft gekregen :-\. Hoogstens dat ie meer gasserig wordt vanwege de vele broccoli ;).

Wat je zou kunnen doen is dat je één groentesoort tegelijk geeft, bijvoorbeeld de groente die je die dag zelf eet in een kleine hoeveelheid en kijkt hoe hij daar op reageert. Want het kan natuurlijk maar zo zijn dat jouw hond nou net wel met diaree reageert op bv worteltjes.

Maar eerlijk gezegd denk ik eerder aan een virusje als veroorzaker van de diarree als aan de groentemix
Door sumic
#1201823
Ik hoop het! (Hoewel een virusje natuurlijk ook niet fijn is) Ik ga het volgende week gewoon nog eens proberen. of misschien 2x een kleinere portie geven. (ik meng het meestal met wat rundergehakt, anders eet meneer geen groentemix) Ik wacht gewoon nog even af, voordat ik alles in de kliko kiep  ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1201949
Nee, niet meteen weggooien! Dat kan altijd nog ;). (ook zonde van al je werk ;)).
Ga eerst maar eens kleine beetjes geven (zodra de diarree over is)
Door tieneke
#1202035
Geef het eens in combinatie met bot/vlees bijv wat kippennekken oid.
En geef een paar eetlepels per keer en bouw dit dan op.
Door 202Spots
#1202052
wortels, (veel) broccoli, boontjes, beetje witlof, beetje knoflook.
Lijkt me ook niet dat er hier diarree van komt...maar hoeveel heb je gegeven dan?
Had je de boontjes rauw of gekookt? (Gekookt gaat bij sommige honden beter)
Nu 1 of 2 eetlepels geven en kijken of dat  beter gaat..
Volgende keer misschien andere combinatie en dan niet TEveel van 1 soort groente in verhouding met de rest.
Door sumic
#1202626
het was een plastic bekertje vol. En de boontjes (de rest was vers en rauw) komen uit een potje. Ik zal het eens gaan proberen met een heel klein beetje per keer. momenteel ben ik heel even over op KVV want mijn vriezer is leeg.. ben aan het wachten op Herby, maar hij neemt er de tijd voor... :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door