Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Boutje
#1183776
Ik zie regelmatig soepkippen in de aanbieding. De honden eten dit hier goed.
Is dit eigenlijk een goed iets om te geven (heb het al 3 keer gedaan)? Er zit beduidend minder vlees aan dan aan vb braadkippen, hoe reken ik die mee in de percentages? 15 % bot??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1183779
Hier vonden ze soepkip nono en ik vond het bot veel te hard.
Als je aanbod van vleesbotten redelijk gevarïeerd is dan schuif je die kip gewoon bij de vleesbotten. Ik kijk nooit bij ieder vleebot apart wat het vlees/botpercentage is, als ik denk...mwah, wat weinig vlees dan doe ik er vlees bij en anders niet.
Door Anthraciet
#1183784
Ik geef ze hier ook af en toe soepkip en ze vinden het heerlijk 8)
En inderdaad reken ik het gewoon als vleesbot en krijgen ze erbij of de volgende dag iets meer vlees. Zo precies kijk ik toch nooit ;)
Door Mevroi Kruim
#1184281
Hier eten ze ook wel eens soepkip, de botten zijn idd harder dan van braadkuiken maar daar hebben ze geen problemen mee, en het spiervlees is die naam ook meer waardig, een soepkip is een echte kip en geen kuiken, en heeft iig nog wel eens iets met die spieren gedaan.
Gebruikersavatar
Door pike
#1184435
Kruimel schreef: Hier eten ze ook wel eens soepkip, de botten zijn idd harder dan van braadkuiken maar daar hebben ze geen problemen mee, en het spiervlees is die naam ook meer waardig, een soepkip is een echte kip en geen kuiken, en heeft iig nog wel eens iets met die spieren gedaan.
Is dit nou echt zo???
Een soepkip is in mijn ogen een legkip die na een jaartje dienst gedaan te hebben is afgedankt omdat hij niet genoeg eitjes meer legt. Of heb ik het nu helemaal mis? En dan hangt het er maar vanaf waar hij als eitjesleggende kip geleefd heeft; in de legbatterij, op het "scharrel"gaas, of buiten, of er iets met de spieren is gedaan.
Persoonlijk geef ik nooit soepkip, want ik vind het altijd nogal vieze vette kippetjes! Ook voor mijn eigen soep koop ik nooit soepkip maar een braadkuikentje. Maar, zou ik ze wel geven, dan zou ik er geen extra vlees bij geven, want naar mijn idee zit er echt meer dan genoeg vlees aan het bot.  ;)
Door Boutje
#1184525
Ik vond het juist veel minder vet uitzien dan braadkip??
Van die goedkope kippen van de Aldi braken ze op (te vet?), de soepkip daarentegen word goed verdragen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1184551
Boutje schreef: Ik vond het juist veel minder vet uitzien dan braadkip??
Van die goedkope kippen van de Aldi braken ze op (te vet?), de soepkip daarentegen word goed verdragen.
De diepvrieskippen?? Daar kijk ik wel van op.  Die vind ik namelijk juist altijd mager. Ik koop ze niet vaak, maar als ik ze koop dan doe ik dat bij de super hier om de hoek (Vomar), daar zijn ze nl het goedkoopst dacht ik, 2 euro voor een kilo kip (dat is incl. de ingewanden in het zakje), ze noemen het braadkuiken, er daar zit geen vet aan! In tegenstelling tot de verse kippetjes, daar zitten altijd klodders vet aan en die zijn bovendien een heel stuk duurder.
Door Mevroi Kruim
#1184901
pike schreef: Is dit nou echt zo???
Een soepkip is in mijn ogen een legkip die na een jaartje dienst gedaan te hebben is afgedankt omdat hij niet genoeg eitjes meer legt. Of heb ik het nu helemaal mis? En dan hangt het er maar vanaf waar hij als eitjesleggende kip geleefd heeft; in de legbatterij, op het "scharrel"gaas, of buiten, of er iets met de spieren is gedaan.
Persoonlijk geef ik nooit soepkip, want ik vind het altijd nogal vieze vette kippetjes! Ook voor mijn eigen soep koop ik nooit soepkip maar een braadkuikentje. Maar, zou ik ze wel geven, dan zou ik er geen extra vlees bij geven, want naar mijn idee zit er echt meer dan genoeg vlees aan het bot.  ;)

Ja, een soepkip is een kip, en dus geen kuiken. Met 1 jaar is zon kip iig volwassen. En idd doen ze niet geweldig veel met die spieren maar iig meer dan een braadkuiken dat 6 weken alleen maar vet heeft zitten worden.
Ik eet zelf al heel lang geen dood beest meer maar kan me van vroeger wel herinneren dat een soepkip aanzienlijk meer smaak in het vlees heeft dan een braadkuiken, en dat de botten ook veel meer smaak geven, en dat je er daarom zo goed bouillon en soep van kunt trekken.
Ik vind een kip ook compleet qua bot/spiervlees, ik geef er zeker geen spiervlees bij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door