Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roza
#1168694
Halo allemaal,
Morgen krijgen we voor ons restaurant een hele ree binnen.
Mijn lief haalt alle bruikbare delen eraf(biefstuk enzo) en de rest....is voor Seven ;D
Normaal krijgen we het hertevlees geportioneerd binnen en blijft er uiteraard niets over,dit is voor het eerst dat we het hele beest hebben dus is het een buitenkans om wat vers vlees voor mijn ventje te scoren.
Nu heb ik dus wat vragen,welke delen kan ik gebruiken?
En het vlees moet eerst besterven voor het gebruikt kan worden,maar is dat voor honden ook noodzakelijk?of kan ik het gelijk invriezen?(lijkt me dat een wolf het ook gelijk op eet?)
Ik voer alle soorten kvv door elkaar,geen enkel probleem ze kunnen alles hebben,daarbij heeft seven in 1 keer een runderstrot van 1,2kilo verorbert (deed hij zo,n 5minuten over :o)en ik wil hem ook graag wat te knagen geven.
Floris krijgt alleen maar kvv,hij heeft moeite met kauwen door een rotte kies en kreeg een stukje spiervlees niet weg,morgen ga ik kijken wat hij met een eendagskuiken doet.
Het lukte hem vandaag wel om een stuk gedroogde nekspier weg te krijgen,is er een deel van de ree die ik voor hem kan gebruiken?
Beetje vreemde vragen misschien maar ik heb er de ballen verstand van :-[
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1168954
misschien is het dan wel even handig om je eerst eens goed in te lezen in het hele BARF gebeuren. Is het een jong ree?
Spiervlees, organen (hart, long, lever, nieren, pens, enz) kun je geven, net zoals de ribben en nek, maar als je hond geen botten gewend is om te eten dan zou ik dit niet doen, en lekker in de vriezer laten tot hij/ zij wel gewend is om botten te eten.
Door roza
#1169103
bedankt voor je reactie,
Ik lees al een tijd mee hier en weet dat de dragende delen te hard zijn.
Daar gaat mijn lief bouilon van trekken ;)
Ik zal vragen of het een jonge ree is.
Als seven een lap spiervlees krijgt heeft hij in ieder geval wat te knagen.
De organen wilde ik in pond porties verdelen en invriezen,en dat later gebruiken in combinatie met bv beginnersbotten als kippenekken.
Seven is heel groot,hij weegt 63kilo en is perfect op gewicht maar slikt zijn kvv (750gram per keer)in 1 keer weg.
Daarom wilde ik voor hem ook een begin maken met barfen om hem wat langer over zijn eten te laten doen.
Maar de nek en ribben kan ik hem dus nog niet geven? dan vries ik dat gelijk in voor later.
Gelukkig heb ik inmiddels 2 vriezers staan.
Wat ik niet verwachte trouwens,de eendagskuikens nam hij gelijk in zijn bek maar spuugde ze net zo snel weer uit ;D hij schrok zich rot,maar floris (mijn oude labrador watje die niets lust)knaagde er triomfantelijk 2 weg!
Ben heel trots op hem.
Vanmiddag sev nog eens proberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door