Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elles0512
#1167384
Ik heb 20 kg orgaanvlees in diepvrieszakken gedaan en daarna weer in een grote boodschappen tas in de vriezer.
Nu is het allemaal aan elkaar gevroren :-[ :-[stom stom.
Hoe doen jullie dit, gebruiken jullie geen grote tas, of stoppen jullie daar nog wat tussen tegen het vastvriezen??

Gr en bedankt, Elles
Gebruikersavatar
Door koekje
#1167387
als de buitenkant van de zakjes niet nat was, moet je het gewoon van elkaar kunnen halen (er vanuitgaande dat het niet in gekke hoeken zit). ik doe een portie in een boterhamzakje, en dan alle zakjes van dat gedeelte in 1 diepvrieszak met zo'n sluiting. op de grote zak schrijf ik wat er in zit, en die zak gaat dus in de vries.
Door kojak
#1167478
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door stephany
#1167504
misschien toch andere diepvrieszakjes kopen. Ik had het de laatste keer met groentenmix, was toch een beetje gaan lekken en zat allemaal aan elkaar gevroren, heb nu weer andere zakjes en dat gaat wel goed.
Door Borke
#1167788
[quote="stephany"]
misschien toch andere diepvrieszakjes kopen. Ik had het de laatste keer met groentenmix, was toch een beetje gaan lekken en zat allemaal aan elkaar gevroren, heb nu weer andere zakjes en dat gaat wel goed.
[/quote]
Groentemix is in dat opzicht lastig, daar heb ik een hele serie kleine diepvriesbakjes gekocht. Dat vond ik de meest praktische, kostenbewuste en milieuvriendelijke oplossing.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1167964
zelf maak ik porties van 100 gram orgaan vlees in diepvries zakjes.
het zakje boven dicht doen en dan de inhoud van t zakje (organen) verdelen over t hele oppervlakte en dit ook zo in de vriezer doen.
je kunt de vriezer zo economisch vullen , en het (orgaan) vlees is doordat het een grote dunne plak is snel ontdooit.!!!! :)
zo doe ik het ook met het  gehakt voor ons zelf , mocht je vergeten zijn vlees uit te halen dan is het in ieder geval snel ontdooit ;D
Door Boez
#1168743
[quote="lauraV"]
zelf maak ik porties van 100 gram orgaan vlees in diepvries zakjes.
het zakje boven dicht doen en dan de inhoud van t zakje (organen) verdelen over t hele oppervlakte en dit ook zo in de vriezer doen.
je kunt de vriezer zo economisch vullen , en het (orgaan) vlees is doordat het een grote dunne plak is snel ontdooit.!!!! :)
zo doe ik het ook met het  gehakt voor ons zelf , mocht je vergeten zijn vlees uit te halen dan is het in ieder geval snel ontdooit ;D
[/quote]

Smart!
#1169486
je kan ook bij de beenhouwer wat bakjes vragen, waar bijvoorbeeld salaatjes hebben ingezeten, anders gooien ze ze toch maar weg. Zo doe ik het ook in de diepvriezer, plakt nooit en makkelijk stapelbaar!  ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#1169997
Ik heb ook bakjes waar ik de groentemix in maak. Maar eerst doe ik er een zakje in zodat het vormvast bevriest . Daarna haal ik ze uit de bakken  met zakje en al, en het is makkelijk stapelbaar. Op die manier staan mn bakken ook niet full-time in de vriezer en hoef je er niet zo heel veel aan te schaffen
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1170051
Ik haal wel eens een grote doos met plastic bakjes bij de makro ,dat kost niet veel en je kan ze gelijk weggooien,of ik gebruik kleine doosjes van de xenos waar precies 80 gram orgaan in kan doen(voor mijn honden genoeg)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door