Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1166218
Als het goed is komt de droogmachine deze week aan, joepie, manlief ook blij. Ik had nu konijnenlever gedroogd in de oven. Wow, wat luisteren die teckels toch goed buiten,hahaha, ze zijn hier nog gekker op dan op gedroogde lamshartstukjes. 1x fluiten en ze staan om me heen, lach me rot om die maffe teckels. Eentje laat ik wel eens naast me volgen, nou ja dat doet ze dan vanzelf, omdat ze soms fel uitvalt naar andere honden. Heb ik zo'n stukje in mijn hand, lijkt net of ze echt kan volgen, zo keurig loopt ze als een soort parade paardje naar mij opkijkend hihi. Allemaal nep, gewoon voor iets lekkers. Maakt mij het uit, als ze maar niet uitvalt!
Door dogsunlimited
#1166278
vagebond schreef: Maakt mij het uit, als ze maar niet uitvalt!
Daar gaat 't om! Kan de Teckelbezitter van bij mij om de hoek nog eens een groot voorbeeld aannemen. Die Teckel hangt regelmatig bij Whooper in zijn hakken...

Heb jij een bevestiging gekregen wanneer het geleverd gaat worden en wanneer heb jij besteld?
Door vagebond
#1166515
Hoe lang zou je penslapjes moeten drogen, ik heb ze al besteld, ong. 10cmx10cm groot. Deze gaan dus wel in de nieuwe droogmachine, niet in de keukenoven!
Door tieneke
#1166937
vagebond schreef: Hoe lang zou je 10cmx10cm penslapjes moeten drogen in de droogmachine?
Uurtje of 12 zo ongeveer,hoe kleiner de stukjes hoe sneller het droogt.
Gebruikersavatar
Door pike
#1167002
tieneke schreef: Uurtje of 12 zo ongeveer,hoe kleiner de stukjes hoe sneller het droogt.
NEt deze vraag op een ander topic beantwoord. Bij mij ging het wat sneller, maar ze waren dan ook heel erg dun gesneden. Afgesneden van een bevroren opgerolde lap. Dus geen lapjes die uit de lap gesneden zijn. Als dat te volgen is  :P
Door Christel01
#1192954
Ik heb me ook zo'n droogmachine gekocht.
Ik droog nu alles in de oven in de keuken, mijn huisgenoten vinden dit niet altijd zo'n goed idee, zeker niet als het lever is  ;D
Gebruikersavatar
Door kira
#1192958
grote beer heeft inmiddels een droogmachinewerkplaatsbewakingsbrevet gehaald. Zodra ze de droger hoort, zit ze ervoor, slaapt ervoor, eet ervoor, hangt ervoor, ligt ervoor en staat ervoor. OH ja, en niet te vergeten, kwijlt ervoor.

Nadeel van zelf drogen. Toen ik vorige week even gewone worst meehad als beloning bij de training was die opeens niet meer goed genoeg.
Gebruikersavatar
Door nova
#1193515
Die zelf gedroogde snackjes zijn ook hier inmiddels erg bekend.
Zelfs honden die normaal niets van onbekenden aannemen, weten tijdens de wandeling ,de weg naar
mijn zelfgedroogde snackjes te vinden  :D
Ik droog levertjes, longen , reepjes pens en spiervlees.
Het is gewoon yummie :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door