Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gino
#1158945
Ik heb al groent en fruit  in de sapcentr. gedaan, daar komt alleen sap uit, jammer van de vezels die waren zo grof/groot kon er niets mee.

in de blender gedaan maar daar moet vocht bij.

zoek betere / makkelijke manier.

graag tips. ;D
Door belgje
#1159011
ik doe dat met zo'n klein keukenmachientje
is zo'n klein potje met een mes in die draait
maar groentjes moet je wel in stukjes snijden en soms een klein beetje water erbij zodat het goed mixt
Door ~anna~
#1159012
Ik maak om de dag verse rauwe groentenmix zoveel mogelijk groenten van het seizoen,eigenlijk weeg ik het niet.
Met de staafmixer maak ik het fijn en alleen de wortel rasp ik en voeg ik als laatste toe net als de kiemen en bladgroenten.
Je hebt als je (verse)groentenmix maakt geen grote hoeveelheid nodig,een paar lepels/lepeltjes per hond.
Invriezen kan ook maar dat vind ik eigenlijk zonde,gebruik de groenten die jezelf ook gebruikt,en gebruik nooit  groenten die al een week in de koelkast ligt want dat heeft bijna geen voedingswaarde meer(met uitzondering van winterwortel)
Laatst gewijzigd door ~anna~ op vr 23 jan 2009, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1159039
Ik rasp het met een sapcentrifuge en het sap en de droge deeltjes die overblijven meng ik weer met elkaar. In een sapcentrifugen kun je alles superfijn maken, met een uurtje ben ik klaar voor een maand mix.
Door tessa
#1159054
Ik heb het vanmiddag nog gamaakt,
witlof, chinese kool, champignons, tauge en broccolie gaan zo in de blender samen met wat yoghurt en water
Bieten, winterpeen, spercibonen kook ik even een minuut of tien, anders is het te zwaar voor mijn blender.
Ook hier gaat water en yoghurt bij, het moet echt vochtig genoeg zijn anders brand ie door.
Ik gebruik dus een blender van princes van 500 watt.
Ik maak  ongeveer 6 kilo in een keer klaar, doe het in 300 gramsporties in een diepvrieszakje en vries het in.
Ik heb dan voor een week of 9 genoeg.
Gebruikersavatar
Door pike
#1159057
Ik pureer de groente in de keukenmachine. Ik doe er nooit water of zo bij. Ik begin altijd met iets zachts en sappigs (bijvoorbeeld taugé of komkommer), dat is dan een mooie basis om de stevigere groentesoorten in te pureren. Ik wissel het meestal af, na wat stevigs doe ik dan weer blaadjes zodat het lekker smeuïg blijft. Het gaat super zo. Ik maak zo voor ongeveer een maand groentemix en vries dat in porties voor 2 dagen in.  ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#1159123
Ik doe het met de keukenmachine en maal alles tot een grove korrel.
Ik maak porties van 400 gr. , dat is een dagportie voor 3 honden. Als ik het in de voerbak doe, dan giet ik er wat yoghurt, kefir of zo overheen, soms ook een eitje
Mijn honden lebberen dat heel lekker op :) Ik heb ook wel eens over van onze eigen groente, dat kook ik even en krijgen ze dan die dag, en geen mix
#1159224
Ik heb een redelijk goedkoper blender (omdat zelfs een dure keukenmachine bij mij geen lang leven beschoren is :P) en begin altijd met twee eieren om aan te maken. Als het dan nog te dik wordt, doe ik er wat biogarde roer of gewone yoghurt bij. Meestal het goedkoopste wat ik kan vinden (48 cent bij AH van Zaanse Molen o.i.d. geloof ik). Dan gooi ik er nog een paar teentjes knoflook bij en klaar=kees.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1159286
Ik heb een sapcentrifuge van Philips.
Het pulp roer ik door het sap, en klaar is mijn mix.
Ik maak een afwas teil vol tegelijk (heb een hekel aan het schoonmaken van het apparaat) en heb dan voor 4-6 weken voldoende.
Door Bianca1
#1159371
ik gebruikte eerst altijd de keukenmachine; eerst hakselen en daarna schep voor schep pureren in de blender. maar ik vond het een sch*tkarwei en dan die afwas...
Nu heb ik sinds kort een uitgebreide staafmixer en dat gaat beter naar mijn smaak; in feite verschilt het niet zoveel met voorheen; eerst hakken in het meegleverde bakje (en dan meng ik voor het vocht wel bv wortel en komkommer) al deze porties in een grote bak kiepen en dan flink met de staafmixer erdoor. klaar
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door