Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1154897
Zo noem ik ze maar.......
Maar weet iemand wat het is, als ik een pens in stukken snijd kom ik ze tegen, rund of lamspens maakt niet uit.
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje eng, gooi het altijd weg gelijk met het vele vet wat er in de pensen zit.
Op de foto zijn ze doormidden gesneden, anders zijn ze ovaal van vorm.
Afbeelding
Door Mevroi Kruim
#1155475
Zou kunnen dat daar een parasiet heeft gezeten.
Koeienparasieten overleven niet in een hond dus ik zou me er geen zorgen over maken.
De overdaad aan vet gooi ik idd ook weg.
Gebruikersavatar
Door pike
#1155483
Kruimel schreef: Zou kunnen dat daar een parasiet heeft gezeten.
Koeienparasieten overleven niet in een hond dus ik zou me er geen zorgen over maken.
De overdaad aan vet gooi ik idd ook weg.
Dat klinkt interessant. Kan je daar misschien iets meer over zeggen? Het zijn geen holtes. Er is geen (zichtbare) in of uitgang. Geen "verbindingsweg" naar de maag of elders. Ze liggen compleet ingekapseld in het vet.
Door Lizzy
#1156379
Volgens mij zijn dit geen gezwellen maar kliertjes. Ze zitten inderdaad ook wel in kopvlees, in het witte gedeelte. En volgens mij is er geen reden om het weg te gooien.
Door Truus
#1156727
Lizzy schreef: Het zit in het vet van pens en kopvlees. Je ziet ze ook pas als je ze doorsnijd.
Dory had daar toch al eens een foto van en uitleg erover?
Gebruikersavatar
Door pike
#1157359
In kopvlees zie ik inderdaad ook altijd iets soortgelijks. Maar de kleur is daar anders, grijzer, maar qua structuur ziet het er hetzelfde uit. Ik voer dit altijd gewoon. Ik heb bij die stukjes in het vet van de pens ook aan lymfeknopen zitten denken, maar zitten die dan gewoon los in het vet, zonder verbinding met/aan iets anders? Of is dat zo fijn dat je dat niet kan zien met het blote oog??
Door 202Spots
#1157858
Truus schreef: Dory had daar toch al eens een foto van en uitleg erover?
Nee...ik heb 't nooit eerder gezien en weet echt niet wat dit is...sjorrie..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door