Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#1157870
202Spots schreef: Nee...ik heb 't nooit eerder gezien en weet echt niet wat dit is...sjorrie..
Goh, ik dacht toch stellig dat jij dit ooit geplaatst had :-[..voor mijn gevoel weet Dory altijd alles te analyseren.
Gebruikersavatar
Door pike
#1157889
Truus schreef: Goh, ik dacht toch stellig dat jij dit ooit geplaatst had :-[..voor mijn gevoel weet Dory altijd alles te analyseren.
Volgens mij ben je in de war met die witte dingetjes die in de wang zitten, hoe heten die ook alweer, kimmels??? daar staat inderdaad ergens een foto van. Maar dat is dus wat anders.  :)
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1158671
Dus de meeste gaan voor lymfeknopen in het vet.....had ik nooit aan gedacht.
Komen die knopen dan willekeurig voor?
Bij de ene pens meer als bij de ander?
Stel, ( en ik weet dat dat niet voorkomt) als je een pens zou hebben waar geen vet in zit, dan heb je ook geen knopen, wat is het doel daar dan van ?
Gebruikersavatar
Door pike
#1159082
Het vet zit niet in de pens, het zit aan de buitenkant van de pens. Als je het er niet aan hebt, wil het niet zeggen dat het er niet aan gezeten heeft. Misschien is het verwijderd. Zelf kun je het ook gemakkelijk weghalen.

Het lympheverhaal is een beetje ingewikkeld. In de lympheknopen wordt de lymphe (plasma met witte bloedcellen) gezuiverd, en er worden nieuwe witte bloedcellen aangemaakt. Maar of die structuren die je in het vet van de pens ziet ook inderdaad lympheknopen zijn dat weet ik niet. Ik heb namelijk nog nooit gezien dat daar iets van vaten of zo aan vast zit. De lymphe moet namelijk worden aangevoerd, en weer afgevoerd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door