Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door frenkie
#1132745
Ik heb een beetje een setje in de rug nodig want heb nu al zoveel gelezen maar ben bang dat ik iets verkeerd zal doen. Het zit namelijk zo, mijn honden eten nu fulltime kvv maar ik zou ze graag in het weekend laten BARFen. Zo af en toe krijgen ze van mij al voor de lekkere trek een haaskarkas, kipkarkas of eendenekken.

Maar kan ik nu bijvoorbeeld ook een heel konijn bestellen en deze dan geven of loop ik dan te hard van stapel :)

Het is dan lijkt mij ook wel belangrijk om naast de karkassen wat spiervlees en een beetje orgaan te geven, toch?
Door Mevroi Kruim
#1132791
Konijn kan denk ik wel als je honden het goed doen met de karkassen en nekken. De meeste slachtkonijnen zijn jong met zachte botjes, mijn jongste katten weten daar ook heel aardig weg mee.
ALs je kvv voert hoef je zeker geen orgaan bij te geven, dat zit daar al ruimschoots in. Spiervlees is wel een idee, en dan liefst geen rund of kip omdat de meeste kvv's daarmee worden samengesteld. Zolang je kvv als hoofdmoot geeft hoef je je niet al te druk te maken over percentages, pas als je meer barf gaat voeren wordt hett ijd vor een menuutje  :D maar da's echt niet zo moeilijk hoor!
Door frenkie
#1132811
Aangezien ik maar 2 dagen zal Barfen dacht ik ook al dat ik mij nog niet teveel met percentages hoef bezig te houden. Eerst maar eens een beetje gaan stoeien ermee en kijken hoe de hondjes het erop doen ;)

Nu vraag ik mij alleen af, ik zit net een beetje bij Herby te kijken en zou daar wel eens wat willen bestellen. Maar ik kan niet vinden wat de minimale bestelhoeveelheid is en wat de leveringskosten zijn, ik woon in Noord Holland (Westwoud  ;))
Door Lolaatje
#1133696
SandRRa schreef: de bezorgkosten zijn 5 euro beneden de 100 euro en  je  moet minimaal 45 euro af moet nemen
Volgens mij is dat veranderd. Herby heeft toevallig net vandaag hier geleverd en bij bestelling moest ik minimaal 60 euro aan producten bestellen.
Bezorgkosten zijn nog wel 5 euro.
Door sandrra
#1134981
Lolaatje schreef: Volgens mij is dat veranderd. Herby heeft toevallig net vandaag hier geleverd en bij bestelling moest ik minimaal 60 euro aan producten bestellen.
Bezorgkosten zijn nog wel 5 euro.
ok weten we dat ook weer...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door