Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door spickenstef
#1129292
mijn schoonzus heeft een mopshond gekocht en ze zecht dat hij geen botten mag omdat hij geen echte muil heeft klopt dit of is dit weer zever van de da ???
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1129434
Ik weet het niet echt, maar dan zouden alle buldogachtige dit niet mogen, ze hebben een soortgelijke kaakvorm.
Er zitten er hier genoeg van die barfen dacht ik.
Aangepast kauwmateriaal aanbieden kan ik wel inkomen.
Of de dierenarts moet het gebit van de mops bedoelen, dat dat te slecht ontwikkeld is om flink te kunnen kauwen.
Door evenstar
#1129473
Ik weet niet of je een bek met van een mops kunt vergelijken met die van een Engelse Bulldog maar een konijnenkop gaat er hier goed in hoor.
Alle zachte botsoorten knagen de knagers hier makelijk weg vooral de honden die van af de geboorte vers eten weten er wel raad mee maar ik heb er ook 2 die liever dood gaan van de honger dan dat ze een hele kippenek op eten vanwege het bot.
Door Antonia
#1129514
spickenstef schreef: mijn schoonzus heeft een mopshond gekocht en ze zecht dat hij geen botten mag omdat hij geen echte muil heeft klopt dit of is dit weer zever van de da ???
Ik denk dat ik in eerste instantie aan mijn schoonzus zou vragen waar ze deze "wijsheid" vandaan heeft. En vooral ook: waarom ze deze informatie ook als een gegeven aanvaardt. Ik heb het gevoel dat het haar wel goed uitkomt en dat ze daarmee een excuus zoekt om verder geen moeite meer te doen.

Er zijn een fors aantal rassen die qua bouw wat verder van de natuur afstaan dan mij persoonlijk lief is. En natuurlijk moet je bij het samenstellen van je menu rekening houden met die bouw. Dat betekent niet dat je deze honden niet zo natuurlijk mogelijk moet proberen te voeren. Dus vleesbotten kan wel, ook bij mopshonden, maar dan een aangepast formaat en hardheid. Ik zou deze mopshond vooral vleesbotten voeren van gevogelte en kleinere prooidieren.
Laatst gewijzigd door Antonia op vr 26 dec 2008, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tessa
#1129863
Wat Antonia zegt klopt helemaal, ik heb twee shih tzu's, deze hebben een vergelijkbare kaakvorm, de mijne eten alleen zachtere botten, eend is zo'n beetje het maximum wat ze qua hardheid kunnen hebben.
Wel is het zo dat ze een breed verhemelte hebben dus daarom te grote stukken willen inslikken, dit met name met spiervlees en pens.
Dit knip ik dus in hapklare stukken.
Verder is het net als een 'echte ' hond hoor ;)
Door spickenstef
#1132153
bedankt voor jullie reactie , ik dacht ik ga eerst wat informatie verzamelen voor ik  haar ga overhalen om te barfen dus donderdag is het zover  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door