Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door De Geijsjes
#1128260
Hier per hond een curver bak waar het in gaat en
die zet ik 's-avonds op het aanrecht voor de avond erop.
Als ik het in de koelkast zet en dan 's-ochtends op het
aanrecht dan is het 's-avonds nog bevroren.
Door cindy1986
#1128274
Nynke F schreef: Hoi Cindy, ik laat de vleessappen altijd bij het vlees zitten; daar zitten toch ook veel waardevolle voedingsstoffen in ?
O, dat bloed krijgen ze wel hoor! Dat gebruik ik als garnering ;D
Maar laatst scheurde het zakje met pens weer terug in de bak, en toen spetterde het bloed in mijn gezicht. Ik kon niet zeggen dat ik dat lekker vond  ::) Met zo'n druipding er in gebeurt dat niet zo snel, en dan kan ik het bloed beter over de honden verdelen.
Door *Natasja*
#1128294
Nynke F schreef: Hoi Cindy, ik laat de vleessappen altijd bij het vlees zitten; daar zitten toch ook veel waardevolle voedingsstoffen in ?
Ik giet het sap ook altijd in de bakken van de honden, maar ik vind het wel prettig dat de zakjes waar het vlees inzig, enigszins droog blijven.
Door brie
#1128354
vanaalst schreef: zo'n afsluitbaren doos van de xenos, s'avonds haal ik het uit de vriezer dan gaat het de koelkast in om het de andere ochtend op het aanrecht te zetten zodat het s'middags op kamertemp. is
Hier gaat het precies zo! Ik heb een aantal plastic afsluitbare bakjes, van xenos, maar ook van curver.
Ik leg het vlees voor de honden ook wel eens in de voerbakken.
Gebruikersavatar
Door kira
#1128382
Ik heb emmers met deksel van de puppymelk. Daar gooi ik het in, staat in de gootsteen in de hondenkeuken. Als de deksel niet past, bouw ik het dicht met ijzeren voerbakken, ter bescherming tegen zolderkat. In de zomer moest ik een tijd in koelkast ontdooien (maden), dat was minder, want dan kan ik niet voor een aantal dagen gereed maken. Ik maak meestal voor drie dagen in vooruit bakken klaar, past precies in de hondenkoelkast. Voor Dame maak ik dan ook iedere keer porties en die gaan dan naar mijn moeders. Die ontdooid de porties in een curver bak. De groentemix doe ik voor haar in huzarenslaatjebakjes en lever ik dan bevroren aan. Gaat ook goed. Sap uit de emmers gaat in de bak van de hond die poeders moet (geloof dat er hier altijd wel een is die een toevoeging krijgt, dan weer maagspul, dan weer iets voor de darm). En als niemand poeder moet, gaat het bij Grote Beer, die eet als enige zonder knoeien.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1128420
Ik gebruik ook meestal zo'n soort doos van de ikea maar dan een kleinere maat.

Soms doe ik het in zo'n ritsbaar zakje van de AH die lekken ook niet.

Als ze hun eten hebben gehad haal ik het al voor de volgende dag er uit en dat gaat in de koelkast.
Zelfs pens laat ik daar ontdooien,zo'n doos van de ieka sluit goed af niks geen nare luchtjes.
Door annetenmick
#1128475
Een curver doos zonder deksel en die zet ik in m'n magnetron (kan niks op het aanrecht laten staan voor de kat en hond). 
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1128513
Ik gebruik een curver doos.
's Avonds haal ik voor de volgende avond het eten uit de diepvries die boven staat.
Meestal laat ik de bak dan ook boven staan, maar nu in de winter is het soms dan nog niet dooi en zet in hem beneden in het halletje bij de achterdeur.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#1128675
Ik heb een emmer met deksel die in een plastic krat staat in een keukenkastje in de bijkeuken. Gaat perfect.
Door Chaos
#1128718
Ik ontdooi hier eigenlijk alles gewoon in de rvs voerbakken direct op het aanrecht. Ik haal na hun avondeten een portie eruit voor de volgende ochtend.
's Morgens haal ik het eruit voor de avond.
Ik heb eigenlijk nooit last van luchtjes. Op zo'n rvs voerbak plaats ik een tweede op z'n kop als deksel.
Alleen als het erg warm is ontdooi ik in de koelkast. Dan gaat het 24 uur van te voren uit de vriezer, en enkele uren van te voren op het aanrecht.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1128719
cindy1986 schreef: Waarin ontdooien jullie het eten van de honden?
Ik heb het volgende 'ritueel':
Het vlees van de honden wordt in hun eigen bakken ontdooid. Gewoon buiten de koelkast.
Zodra ik de bakken buiten zet en de honden gaan eten, neem ik de lege bakken mee naar binnen en doe daar direct het vlees voor de volgende maaltijd in.
Door Decibels
#1128722
in een luchtdichte bak van de marskramer. (soort curver) Gewoon op het aanrecht. Ik heb er meerdere van en hierin passen precies de 500 grams zakken van de AHV. Zodra ik gevoerd heb gaat er een nieuwe in om te ontdooien voor de volgende maaltijd.
Door Nyncke
#1128751
Plastick bak waar je eigenlijk eten in kunt bewaren...is eigenlijk net te klein als er karkassen ed inmoeten.

Het sap wat er dan onderinzit vinden ze mjammie!!!!
Door Antonia
#1128795
Kruimel schreef: Emmers met deksels. Van allerlei paardenspullen, snoepjes, zeewier, vitaminebrokjes ... allemaal leuke bedekselde emmers.
Hier precies zo, emmers met deksels al dan voorzien van teksten over de voormalige inhoud.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door