Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jantjehermien
#1128960
Bij mij gaat het in emmers met deksel,allerlei plastic dozen van de hema.Alles moet wel dicht met het oog op vliegen en stelende katten.Wat me wel opvalt dat alle plastic dingen waar ik het in bewaar na een tijdje allemaal lek gaan.Zou het komen omdat het grote porties Zijn en dat het plastic dan gaat scheuren?Echt om de haverklap moet ik nieuwe kopen. :(
Door evenstar
#1128970
ik ontdooi het vlees in van die curver bakken van 25 liter met deksel die je vast klikt gewoon op de keukenvloer.
Meestal staat de vuilnisbak vanwege ruimtegebrek op de deksel en de honden zitten er niet aan.
Door sandrra
#1129098
Ik heb bij de hema van die bakken met een klem gekocht. Daar ontdooi ik t in in de garage of als t te koud is buiten boven op de keukenkastjes.
Geen last van geurtjes en ze eten of daar uit of van de grond. Vlees sappen geef ik ze gewoon altijd erbij hoor
Door spickenstef
#1129291
ik heb eens een tip gelezen dat als je vlees vergeet te ontdooien je in KOUD water moet leggen en het dan binnen het uur ontdooid is , wel ik heb het geprobeerd en het werkt :D heel gemakkelijk en geen geurtjes , heb het al met pens gedaan , in water stinkt niks
Door Bika
#1129586
Zomers eten wij zelf ijs uit van die plastic bakken.
Die bewaren we dan om in te ontdooien, 's avonds op
de aanrecht 's morgens eten. De rest gaat in de bak de koelkast in.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1129695
ik haal het bevroren uit het portiezakje en dan gaat het gelijk in een voerbakje. bakje in de koelkast en de volgende dag is het ontdooid. kuikens doe ik in een plastic bakje met deksel. daar passen er 3 tot 4 in, soms moet ik een pootje omvouwen.
ratten en muizen en gerbils gaan ook in zo'n kuikenbakje (wel apart, anders vindt sien dat de kuikens teveel naar knaagdier stinken) en soms los in een plastic zakje. ik ontdooi alles in de koelkast. soms als ik het er te laat heb uitgehaald, gaat het met bakje en al in de magnetron, soms zet ik deze aan op de ontdooistand.
Door Juul
#1129763
Ik heb 2 grote, soort curver bakken bij de makro gehaald, luchtdicht. Er passen er net 2 naast elkaar in de koelkast, als ik een beetje wring. Ik haal 's avonds voor het slapen gaan vlees uit de vriezer (op zolder) voor de volgende dag.

Dat is dan 's morgens meestal wel ontdooid, hangt er een beetje vanaf wat het is.
Als het nog niet helemaal ontdooid is zet ik het even in lauw water, als ik de hond uit ga laten.

Die bakken zijn ook mooi, Natasja! En een stuk leuker geprijsd als die van mij.
Door Marjet
#1130871
Voordeel van in de koelkast ontdooien is wel de energiebesparing! Je koelkast hoeft nauwelijks te werken vanwege de kou die vrijkomt van je spulletjes die aan het ontdooien zijn. Maar ja, daar moet je dan wel ruimte voor hebben in je koelkast..
Door calimero_a
#1130874
wij gebruiken 1 van de groenteladen van de koelkast voor de hond. Energiebesparend en we hebben toch ruimte genoeg. Alles zit netjes verpakt in de vriezer dus ook als het ontdooid geen last van geurtjes.

cali
Door Huskymeisje
#1132484
jantjehermien schreef: Bij mij gaat het in emmers met deksel,allerlei plastic dozen van de hema.Alles moet wel dicht met het oog op vliegen en stelende katten.Wat me wel opvalt dat alle plastic dingen waar ik het in bewaar na een tijdje allemaal lek gaan.Zou het komen omdat het grote porties Zijn en dat het plastic dan gaat scheuren?Echt om de haverklap moet ik nieuwe kopen. :(
en dat is voor mij ook de reden dat ik gewoon emmers haal bij de snackbar. Zij zijn blij dat ze ze kwijt zijn en ik heb gratis spullen. Met 2 honden en 2 katten die barfen heb ik ook wel wat ontdooi ruimte nodig.
Door Bika
#1132493
Huskymeisje schreef: en dat is voor mij ook de reden dat ik gewoon emmers haal bij de snackbar.
Da's een mooie tip, we zullen daar hier ook eens naar vragen.
Kopen kan altijd nog.
Door Knapknapperige
#1133570
Ik kan niet voor een paar dagen klaar. Meestal maak ik voor drie dagen op voorhand klaar bakken, past precies bij de hond koelkast. Voor Dame dus ik maak elke keer porties en ga dan naar mijn moeder.
Door Borke
#1133732
Voor de katten ontdooi ik de doosjes Bandit in de koelkast en de rollen Carnibest passen precies in Curver dozen die ik daar ooit voor gekocht heb. 's Avonds krijgen ze eten en haal ik voor de volgende dag uit de vriezer.

Voor de honden het zelfde ritueel, hun Barfmaal gaat in een grote plastic bak zonder deksel en die zet ik of in de oven of in de magnetron.
Door Bika
#1138041
Prima idee van die mayo-emmers.
Gisteren besteld vandaag afgehaald, schoongemaakt en al.
Honden gingen er gelijk opzitten. :)
Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door