Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annetenmick
#1123146
Ik weet dus niet zo goed waar ik dit moet plaatsen eigenlijk.

Maar mick heeft vanochtend dus z'n vlees (groot stuk kopvlees rund)begraven onder een berg bladeren. Moest eigenlijk wel lachen toen ik zag dat hij een poos met een stuk vlees door de tuin liep. Hij liep toen naar een berg bladeren, duwde die opzij met z'n neus en legde het vlees op de grond. Daarna weer met z'n neus die bladeren erover heen. Daarna heeft hij een hele poos staan blaffen, haren omhoog, bij de poort die daar vlakbij is. Of hij echt wat hoorde weet ik niet,.
Hij is nog maar 10 maanden maar moest dit even vertellen.

Zijn er nog meer honden die dit doen en waarom zou hij dit doen ? Hij eet het altijd op met plezier. Het was ook niet veel meer dan wat hij anders krijgt.

Ik heb het maar laten liggen en als hij vanmiddag naar buiten gaat met ik erg benieuwd wat hij er dan mee doet. Het is toch koud buiten dus bederven zal het niet snel. Vind het zonde voor hem om nu weg te pakken.
Door Boez
#1123157
Prachtig wat een oer-instinct dat BARFen boven brengt!
Ik heb geen idee wat dit gedrag betekent, helaas, dus tips kan ik je niet geven. Wilde wel even zeggen dat ik het bijzonder leuk vind om mee te lezen op dit forum, het begint aardig te kriebelen om mijn hond ook BARF te geven (krijgt nu KVV).
Door momonique
#1123162
Dat herken ik wel, hier ook bij tijd en wijle een verstopper, volgens mij is het gewoon een kwestie van bewaren voor "later"  :)
Door Red_Hunter
#1123170
Mijn pup (7 maanden) doet dit ook maar dan met haar stokken.
Als we aan het wandelen zijn en ze loopt al een tijdje met een stok dan wil ze die ook gaan begraven, je ziet haar dan zoeken en kijken tot ze een plekje vindt.
Leuk gezicht is dat

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door sylvia
#1123183
Je eten goed begraven is een prima manier om het te bewaren zonder dat het bederft. Het kan dan ook rijpen wat de malsheid ten goede komt zodat het eigenlijk uit eindelijk lekkerder is. Slimme beesten he  ;)
Door Huskymeisje
#1123226
ja Qilaq doet dat soort dingen ook. Zij probeert het te verstoppen onder haar kleed. Hier eten ze nl. niet buiten omdat ik er dan geen zicht op heb.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1123246
beter begraven als er mee lopen gooien..
vince gaat eerst altijd lopen gooien met zijn eten, voordat ie op zijn gemakkie gaat liggen eten..
Door annetenmick
#1123286
Grappig vond ik wel. Hij is net weer naar buiten gegaan. 1 rechte lijn naar z'n verstopplekje. En heeft de blaaderen eraf gehapt en het lekker opgegeten. ;)
Door Mevroi Kruim
#1123298
Hier doet Kátur dat alstie eigenlijk geen honger meer heeft. En dan mag Tara de tuin niet meer in want stel je voor dat zij het vindt  :D
Gebruikersavatar
Door pike
#1123375
Pike begraaft wel eens iets wanneer:
a. het veel werk is om op te eten (bv wat hardere geitenrib of een konijnekop)
b. hij niet meer zo'n honger heeft
en c. hij dat wel zo lekker vind dat hij het niet wil laten liggen  (want dan neemt baasje het in beslag) maar voor zichzelf wil bewaren

Voor mij is dat doorgaans een teken dat ik wel iets minder kan voeren. Want dan eet hij die dingen waar wat meer werk aan is ook in 1 minuutje op  ::)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1123377
otje begraaft ook stukken muis en rat die ze later wil opeten en niet wil dat sien er aan zit.
nu graaft het best moeilijk op zeil, en sien eet die dingen toch niet, maar het is een ingebakken gewoonte.
sien begraaft alleen stinkende dingen als poep en pens.
Door Marjet
#1123388
Vanaf dag 1 dat Luna bij ons is (ze was toen 8 weken), ging ze 'botjes' begraven (buffelhuidjes). Dan zat ze er eerst een poosje op te kauwen, maar als ze dan te moe was (althans dat is mijn interpretatie) wilde ze 'em begraven. Eerst ging dat nog halfslachtig (schattig gezicht, met dat kleine neusje de aarde er weer overheen schuiven), maar tegenwoordig zal het serieus niet gevonden worden door een concurrent (die er trouwens niet zijn).
Nou kan dat begraven buiten prima, maar op een planken vloer natuurlijk wat minder.
Als ze dus binnen is, gaat ze klaaglijk jankend rondlopen met zo'n botje, op zoek naar een goed plekje. Meestal pak ik haar het dan af (dan lijkt het bijna of ze opgelucht is dat iemand een oplossing voor haar probleem heeft verzonnen), of houd ik het vast zodat ze er makkelijker aan kan kauwen.

Maar na alle verhalen die ik hier over buffelhuid lees, vraag ik me af of ik het nog moet geven. Ik geef die witte van Biofood. Meestal doet ze er dagen over trouwens om eentje op te krijgen, omdat ze dus al gauw hem wil begraven. Ze krijgt er zeker niet meer dan 1 in de twee weken.

Even off topic (zal ook de zoekfunctie hier eens voor gebruiken), maar wat geven jullie eigenlijk om je hond te laten knagen als ze daar tussen de maaltijden door behoefte aan lijken te hebben? Of is die behoefte er niet als je hond helemaal barft (L. is net begonnen).
Gebruikersavatar
Door pike
#1123419
koekje schreef: otje begraaft ook stukken muis en rat die ze later wil opeten en niet wil dat sien er aan zit.
nu graaft het best moeilijk op zeil, en sien eet die dingen toch niet, maar het is een ingebakken gewoonte.
sien begraaft alleen stinkende dingen als poep en pens.
hoe doen ze dat dan?????? trekken ze het zeil los  ??? :-X

Pike begraaft zijn spullen echt heel grondig en perfect, alleen, hij durft de plek  niet onbewaakt te laten want stel je voor dat ..... en blijft er dus bij zitten en zit er dan ook nog naar te staren, dus iedereen weet gelijk dat daar wat ligt  ::) :D
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1123645
Boomer verstopt ook graag. En dan zie je het haast niet zo achter een stoelpoot  ;D
Soms gaat ze dan heel tevreden liggen slapen en andere keren blijft ze zoeken naar de perfecte verstopplek, dat is altijd een leuk gezicht  :)
Gebruikersavatar
Door pike
#1123698
MarijeEnBoomer schreef: Boomer verstopt ook graag. En dan zie je het haast niet zo achter een stoelpoot  ;D
Soms gaat ze dan heel tevreden liggen slapen en andere keren blijft ze zoeken naar de perfecte verstopplek, dat is altijd een leuk gezicht  :)
;D  ;D wel sneu hoor ik vind dat je toch op zijn minst een bak met aarde in de kamer moet zetten  :D  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door