Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Grey Wolf
#1119108
Hoi Sandra

wat bedoel je met holistische dierenarts en waar kan ik die vinden ik heb daar nog nooit over gehoord maar als je mij dit kan uit leggen heb ik daar zeker oren naar

gr anita
Door dogsunlimited
#1119265
Grey Wolf schreef: Hoi Sandra

wat bedoel je met holistische dierenarts en waar kan ik die vinden ik heb daar nog nooit over gehoord maar als je mij dit kan uit leggen heb ik daar zeker oren naar

gr anita
OK, zal proberen het zo goed als mogelijk uit te leggen. Er zijn een aantal zaken waar mijn reguliere dierenarts zich niet mee moet bemoeien, voeding en het voorschrijven van medicatie. Daar is mijn holistische dierenarts voor (met reguliere dierenartsachtergrond), die daarvoor geleerd heeft en voor de meeste aandoeningen in samenspraak met mijn reguliere DA prima kan ondersteunen met mildere en effectief werkende middelen. Daarnaast weten weinig dierenartsen wat voor effecten vaccinaties en medicijnen naast verkeerde voeding hebben, iets wat naar mijn mening schandalig is.

Prednison en AB zijn ziekteonderdrukkers, bestrijden de symptomen maar pakken de kern binnenin niet aan. Vooral de Prednison heeft zo'n verwoestende werking in een hondenlijf, dat je vervuiling op vervuiling kweekt in die organen en de hond er geen cent mee opschiet. Hier kan zo'n holistische dierenarts in ondersteunen door je hond door te meten en specifiek op die ontgifting te zetten, naar aanleiding van die doormeting. Dat is een andere manier van ontgiften, dan dat standaard wordt toegepast. Mijn hond mag bv. geen standaard middelen als groene leem, omdat dit te heftig is voor honden met auto-immune aandoeningen en nog de specifieke organen niet aanpakt die nodig zijn.
Zo'n holistische DA vervangt de reguliere DA niet, maar is (voor mijn honden althans) een enorme aanvulling, dat ze een hoop ellende kan besparen wat medicijngebruik aangaat. Vandaar mijn advies (het advies wat ik meteen al kreeg voor mijn hond Stanley), eerst ontgiften, dan opbouwen met immuunversterkende middelen.

Hieronder de praktijken waar ik zeer goede ervaringen mee heb en van ken:

http://www.lvchiron.nl/
http://www.holistischdierenarts.nl/

Uiteraard zijn er nog meer, zoals WHG Dierenartsen, Anyanimal etc. maar heb geen ervaring met hen.

Barfplaats wordt gesponsord door