Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rayis
#1112519
Ik voer sinds anderhalve maand kvv (Kivo) aan mijn honden. Nu wil ik af en toe ook wat barf-dagen inlassen. Ik wil deze dagen vooral vullen met vlees dat niet in Kivo zit (ik geef de kivo compleet met kip/rund en die met kip/paling).

Nu ben ik wat bestellijsten aan het bekijken, bv. op dogshape en kom ik vaak "karkassen" tegen. Maar wat moet ik me precies voorstellen bij een karkas? Zit daar ook nog veel vlees aan? Of verschilt dit ook nog van diersoort tot diersoort.?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1112526
dat verschilt heel erg, de ene keer op je mooi goed bevleesde karkassen en zelfs met orgaantjes
een andere keer kan je weleens hele kale karkassen krijgen en dat ie met ieder diersoort, althans hier wel.
Door Rayis
#1112530
vanaalst schreef: dat verschilt heel erg, de ene keer op je mooi goed bevleesde karkassen en zelfs met orgaantjes
een andere keer kan je weleens hele kale karkassen krijgen en dat ie met ieder diersoort, althans hier wel.
Dus het is elke keer een beetje een gok als je bestelt?
Door Fynn
#1112556
De karkassen van een haas zijn vrij kaal.
Tenzij er bijstaat dat het goed bevleesd is.
Parelhoen, fazant ,konijn en eend zijn goed bevleesd ik geef die meestal zo zonder spiervlees erbij.

Ik bestel bij Herby en ga nu een keer bestellen bij dogshape.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door tieneke
#1112586
Rayis schreef: Ik voer sinds anderhalve maand kvv (Kivo) aan mijn honden. Nu wil ik af en toe ook wat barf-dagen inlassen. Ik wil deze dagen vooral vullen met vlees dat niet in Kivo zit (ik geef de kivo compleet met kip/rund en die met kip/paling).

Nu ben ik wat bestellijsten aan het bekijken, bv. op dogshape en kom ik vaak "karkassen" tegen. Maar wat moet ik me precies voorstellen bij een karkas? Zit daar ook nog veel vlees aan? Of verschilt dit ook nog van diersoort tot diersoort.?
Ik zou zelf eerst met kippennekken beginnen.
Gebruikersavatar
Door nova
#1113432
Fynn schreef: De karkassen van een haas zijn vrij kaal.
Hoeft niet  ;), ik heb ook al eens haaskarkassen gehad van H , de voorste helft van de haas, mooi bevleesd en met orgaantjes.
Mijn laatste partij was weer aan de kale kant.
Het kan dus nogal wisselen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door