Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1112263
robbiemarie schreef: Ja, dat doet hij ook, maar zou het zo ook worden opgevangen...

Ja, het zou kunnen dat mensen het verkeerd begrijpen en dus wel denken dat pedigree goede voeding is, maar als je de hele reportage bekijkt dan valt er niets positiefs te zeggen over al die merken, dus ik vermoed dat de meeste mensen het wel begrijpen.
#1112285
robbiemarie schreef: Ik had ze al een keer eerder gezien en vind het en geweldige uitzending.
Jammer dat ze op het eind vaststellen dat een beetje merk hondenvoer dan wel goed is, terwijl daar waarschijnlijk gewoon een of andere stofje inzit om de vacht te laten glimmen! Ze hadden eigenlijk met CB of een ander vers voer moeten vergelijken.
Mensen zitten deze uitzending te kijken en schikken zich lam. Op het eind wordt gezegt dat het duurdere merk wel goed is! En blijven mensen dat voeren. Of zie ik het verkeerd.....Ik denk dat ik inderdaad zo zou reageren een aantal maanden terug.

Het stukje vers is inderdaad fijn om te zien.
Dit wordt dus niet gezegd, eigenlijk. De hond die het beste in zijn vel zit, en die hooguit een klacht heeft waarvan het resultaat plus/min nauwelijks meetbaar is, krijgt de duurdere zgn betere brok. De hond die het slechtste in zijn vel zit krijgt de goedkope brok. Dus is het logisch dat de "betere brok aanbevolen door topfokkers" na de proef ook als beste  uit de bus komt. Maar, als mensen niet goed luisteren, of niet goed opletten, dan missen ze die kant van het verhaal. En in dat opzicht vind ik deze uitzending dus wel slecht in elkaar gezet. Ik denk dat heel veel mensen deze suggestieve zaken helemaal niet doorhebben.
Maar wat denk ik bij iedereen duidelijk moet zijn overgekomen: Er zit zo goed als geen vlees of vis in het voer. En op de vraag wat er dan wel in zit (bv. door de chefkok die zich afvroeg wat er dan wel op het bordje lag als maar 4% vlees was)  is geen antwoord gegeven.
Of heb ik nou ook niet goed opgelet?
#1112289
Goed stuk zeg. Ben blij dat ik kvv geef, maar dit stimuleert me ook om zo snel mogelijk te gaan Barfen, want kvv is wel veel beter dan brok, maar je houdt het probleem wel dat je niet weet wat er in zit.

Hoop dat dit ook een aantal brokvoeders aan het denken zet.

Ik ben trouwens gaan uitzoeken wat ik beter kon gaan voeren, n.a.v. de achterkant van de brokkenzak of blik. Heb toen ook met pedigree gebeld om te vragen wat er verder inzit. Nou ja al dat vage gedoe is natuurlijk niet voor niks, als er hoogwaardige ingredienten inzitten dan schreeuw je dat van de daken lijkt mij.
#1112455
Tja het had leuk geweest als er ook Barf etende hond er tegenover stond om te laten zien dat dit echt zoveel gezonder en natuurlijker is.
Maar op zich heel prettig dat er duidelijk wordt gemaakt wat voor een vage produkten dat fabrikantenvoer eigenlijk is.
Maar ik denk dat de meeste brokvoerende mens zegt: ja maar iedereen weet toch dat pedigree geen goed merk is, ik voer hoogwaardige brokken van jeukenuba of royaal konijn, hills :-\
#1112720
-Saskia- schreef: Ik had de aflevering destijds inderdaad al op tv gezien. Ik ga ze ook eens op het Newf-forum zetten,
Stuur de hulp admin daar een pb met de link.
En zet erbij dat hij nu goed kan zien/horen dat zijn wederhelft goed bezig is met "zijn" honden  :D
Hij gelooft op zich wel in vleesvoeding maar niet in BARF. Volgens hem doet Gandor het slechter op diverse
soorten en moet ik alleen maar 1 KVV geven. Pech...ik luister niet (ook al krijgen ze nog wel wat KVV).
#1112793
leuk deze uitzending :) ga hem ook zeker doorgeven, jammer dat de dierenarts geen email heeft :P maar mensen zullen zich denk ik ook om die "maar 4 procent vlees" geen zorgen maken, zo lang ze niet willen zien dat een hond een vleeseter is ;)
en ja de hond is al 10 jaar en doet het al die jaren al zo goed op de brok..dus wat wil je nog meer :-\

Ik kwam bv ook dit filmpje tegen is het geen idee om met een aantal mensen hier zelf een promotiefilmpje te maken en dat ook via youtube te verspreiden?
Misschien een soort van interview maken waarin de vragen en opmerkingen van mensen die er nog nooit van gehoord hebben, worden uitgelegd?De vragen en opmerkingen die wij als Barfers vaak krijgen?
Laatst gewijzigd door Elizaw op zo 07 dec 2008, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#1113147
Ik vond dat stukje over suggestief onderzoek doen prachtig!
Maar zo kritisch als wij staan tegenover het suggestieve onderzoek dat brokken-producten doen, zo cynisch staan brokken-voerders ook tegenover onze positieve ervaringen met barf.
Masterfoods beweert dat een hond gezonder wordt door hun brokken, wij beweren dat onze hond gezond wordt door te Barfen. Alleen Masterfoods gooit er een bak geld tegenaan en zet er iemand met een titel bij en huppakee, het is een goed onderzoek.

Het verbaasde me trouwens hoe terughoudend ze waren met hun informatie. Zo'n bedrijf heeft toch een gignatisch PR-apparaat, die moeten toch iemand in dienst hebben die een mooi verhaal kan ophangen?? In plaats daarvan gaan ze de journalist redelijk aanvallend bellen om te vragen waarom hij zoveel wil weten. Als ik bij Masterfoods werkte zou ik een of ander communicatie-wonder laten terugbellen die de journalist met allerlei cijfers en termen de mond zou snoeren, want die journalist wist niet veel van dierenvoer: 'In onze brokken zitten granen van de beste kwaliteit, er zit inderdaad niet heel veel vlees in, maar dat is ook niet noodzakelijk voor een omnivoor'  :D Het enige wat de journalist wilde is duidelijkheid over het etiket, zo moeilijk is dat toch niet....
#1113161
Alleen het verschil tussen ons (barfvoerders) en de brokkenfabrikanten is dat zij er belang bij hebben (rijker van worden) om te verkondigen dat hun voer zo gezond is en wij er geen enkel belang bij hebben als mensen hun hond BARF gaan voeren. Ik heb er in ieder geval geen commercieel belang bij en word er niet rijker van. En dat is wat mij betreft wel een essentieel verschil  ;)
#1116192
Staftime schreef: Ik heb meteen alle vier de filmpjes op mijn hyves gezet, nog voor dat ik dit topic verder had gelezen.
Het suggestieve onderzoek vond ik niet zo duidelijk, ik begreep het wel, maar ik denk dat heel veel mensen het niet zullen begrijpen en gewoon denken dat Pedigree goed is.
Dat denk ik dus ook.
#1116197
spickenstef schreef: Petfood part 1
Ik krijg deze link niet geopend... is het nu al weer verwijderd?? :-(

De serie heb ik destijds op de tv gezien, geweldig toch! Toen startten we net pas met de eerste stapjes richting rauwe voeding voor onze hond. Jaren heb ik gezocht naar de filmpjes, dus blij ze weer tegen te komen

Inderdaad jammer dat er niet echt gesproken wordt over wat nou wél goede voeding is. Want destijds was het me niet duidelijk dat het laatste onderwerp, in de Energique fabriek, om rauwe voeding ging. Misschien was ik zo geshockeerd over alles dat het me niet eens meer opviel ;-)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door