Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lucienne
#1109265
Storm is nu 8 maanden en heeft voor het eerst geitenribben gegeten. Nu zag ik in zijn poep allemaal stukjes bot zitten. Kan hij dit nog niet goed verteren of heb ik te veel gegeven of had ik er meer spiervlees bij moeten geven???
Ik heb nu percentage 50/50 aangehouden.
Door Nynke
#1109270
Hoi Lucienne, hoe lang barft Storm al ? 

Ik zie geitenribben als gevorderdenmateriaal, niet voor beginners dus. Als Storm nog een beginnende barfer is, kun je beter kipkarkasjes, kippennekken, parelhoenkarkasjes, eendennekken e.d. geven ::)
Door Laura2004
#1109280
Storm is volgens mij verre van een beginnende barfer, want als ik het goed heb is hij afgespeend op barf bij de fokker  ;)

Maar goed, het kan zijn dat geitenribben nog net iets te heftig zijn voor Storm, maar ik zou er niet al te erg van schrikken. Als je het geen prettig idee vindt om het weer te proberen kan je misschien beter weer een keertje zachte lamsribben geven en als dat goed gaat weer geitenribben geven. Maar..... als je het niet eng vindt zou ik gewoon geitenribben blijven geven en dan zal hij het vanzelf goed gaan verteren.

Ziggy is een hondje met gevoelige darmen en zij had de eerst twee jaar regelmatig botjes in haar ontlasting en ik heb me daar eerlijk gezegd niets van aangetrokken.

Als hij verder geen moeite had met poepen denk ik niet dat je te weinig vlees hebt gegeven, maar als je meer zekerheid wilt hebben kan je de volgende keer iets meer vlees geven, dan weet je in ieder geval dat de stukjes bot verpakt worden in het vlees.

En wordt het niet een keer tijd voor een nieuwe foto van jouw prachtige storm  >:(
Door Lucienne
#1109298
Ik vond dat er nog al veel stukken in zaten, op een "hoopje". Ik heb bij hem nog nooit eerder botjes gezien. Maar als lamsribben zachter zijn, ga ik dat eerst proberen.
Dank je voor de tip.

Nieuwe foto, ik moet nu wel.  :sorry: ;)
Door marsieyenna
#1109307
Bij Xayenne zag ik juist van de lamsribben weleens wat bot terug in de ontlasting.
Het is soms ook afhankelijk van de hardheid van het bot, jonge geiteribben verteren gemakkelijker.
Ik zou denk ik wel de geiteribben geven , maar voor de zekerheid iets meer spiervlees erbij.
Bij lamsribben is dat hetzelfde.
Door Mevroi Kruim
#1109978
Of lam of geit harder is hangt af van de leeftijd van het beest in kwestie. Lam dat nu geslacht wordt is al aardig schaap en dus zijn de ribben ook behoorlijk hard; in het voorjaar heb je de echte zachte lamsribben.
Op zich is het niet dramatisch dat hij niet alles in 1x goed verteert, ik zou hem alleen de volgende keer minder rib geven en vantevoren een ladinkje pens of spiervlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door