Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Diane77
#1103878
Ik heb gisteren een kilo kipstukjes gekocht, volgens mij komt het van de dijen en buik. Er zat volgens mij ook stukken bot van de poot aan, gisteren heeft Ishta er een stuk van gegeten en dat kreeg ze prima weg. Echter ik herinnerde me iets van "dragende botten" zijn not done... Percies op het moment dat ik haar het bot hoorde kraken... :-\

Ik heb de kip vandaag in porties verdeeld en de dikke botten weggesneden, platte botdelen heb ik wel in bite size porties gehakt. Katy weet niet wat ze met bot aan moet geloof ik, ze moest niks van de kip hebben eigenlijk... >:(  Die malle teckels schrokken zich een hoedje toen ik met veel plezier stond te hakken met mijn nieuwe keukenbijl :nerves: :nerves:, ze doken achter de bank van schrik.  ;D ;D ;D

Heeft iemand een receptje voor een simpele groentemix?
Door Mevroi Kruim
#1103888
Dat van die dragende delen geldt voor de grote grazers, niet voor gevogelte hoor  ;) Dus kippen- eenden- konijnen- hazen- fazanten en noemmaar op poten kan een hond prima baas.
Het is niet het eerste dat je een beginnende barfer voorzet maar voor een hond vanaf middenmaat tot groot kun je ze al heel snel gaan geven, die kippenpoten, en een beetje teckel moet dat ook wel aankunnen. Bot knagen moeten ze vaak wel leren en dan is het handig om met bv kippennekken te beginnen, die happen helemaal heerlijk weg  ;D En bite size stukjes, da's voor watjes he, echte barfers knagen natuurlijk grote stukken weg  :D

Simpele groentemix: neem stukken van diverse groentes (niet te veel koolsoorten), gooi er een ei of wat bij en eventueel voor de snoepers wat biogarde, zet er de staafmixer op en hak tot een fijne puree.
Door Diane77
#1103991
Thanks Kruimel!
Ik heb zoveel gelezen.... ik fantaseer zelfs voor het slapen gaan hoe de dames het zullen vinden als ik ze eens een eendagskuiken geef... :crazy2:
En bite size stukjes, da's voor watjes he, echte barfers knagen natuurlijk grote stukken weg
Ik heb nog geen kippennekken kunnen vinden en de bite size stukjes bot leek me een goed alternatief. De dames stonden wel even raar te kijken bij de stukken vlees met bot. :o :o

Het eitje = rauw neem ik aan. Alleen het eigeel of ook het wit?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1106210
Diane77 schreef: Thanks Kruimel!
Ik heb zoveel gelezen.... ik fantaseer zelfs voor het slapen gaan hoe de dames het zullen vinden als ik ze eens een eendagskuiken geef... :crazy2:
Ik heb nog geen kippennekken kunnen vinden en de bite size stukjes bot leek me een goed alternatief. De dames stonden wel even raar te kijken bij de stukken vlees met bot. :o :o

Het eitje = rauw neem ik aan. Alleen het eigeel of ook het wit?
Ik gok op 25x niks ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#1106406
Laura2004 schreef: Het enige dat ze er hiermee deden was een poging ze te reanimeren  ::)
Hier vonden ze ze de eerste keer maar een beetje raar. Pike moest er helemaal niets van hebben, Armagnac at na ontzettend veel gemuts alleen de kop eraf, en Duc gaf ze vliegles. Maar tegenwoordig vinden ze het een traktatie  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door