Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Inge2104
#1098148
Hallo,
Even een vraagje:
De eerste eendennekken liggen nu in de koelkast te ontdooien...
Kan ik gewoon een Kvv maaltijd vervangen voor de nekken of is dat te veel bot ineens?
Normaal is 1 Kvv maaltijd 300 gram, de nekken, 't zijn er 2, wegen 250gr, als ik er dan een eitje en een beetje Yoghurt bij doe dan is 't qua hoeveelheid genieg maar ik vraag me af of ze niet gaat verstoppen ervan zeg maar!
Alvast bedankt,

groetjes inge!
Door Inge2104
#1098159
Jawel, ze geeft eendennekken gegeten, dat gaat goed, iedere week krijgt ze 1 zalm kop, gaat ook prima!
Ook is ze lappen pens gewend.
Ik wil nu dus langzaam wat nieuwe bot/vlees soorten introduceren, 1 soort per week ongeveer
Is eend "moeilijk vlees"? Qua vertering bedoel  ik dan?

groetjes inge!
Door conleeuw
#1098448
ik doe vaak eenden en kalkoen nekken met een beetje spiervlees of pens er bij, niet dat mijn honden geen maaltijd kunnen maken van eenden of kalkoen nekken, maar omdat de honden soms na alleen eenden/kalkoen/kippennekken harde ontlasting kunnen hebben (op zich niet slecht) geef ik er wat bij ;)
Door Inge2104
#1098581
Bedankt voor de reacties!
ik heb er nog een portie wild afsnijsel uitgehaald om dat erbij te geven...
Luna heeft vrij snel wat (te) harde ontlasting dus neem liever geen risico's wat dat betreft.

We gaan 't zien of 't goed gaat!

Groetjes inge!
Door Inge2104
#1099104
Ze vond 't heerlijk!
Eerst heeft ze al het wild opgegeten, daarna keek ze me even aan zo van, ja maar hier moet ik op kauwen hoor,  ::) toen ik zei toe maar begon ze te smullen... ;D
Alleen vanmorgen om 6uur moest ze overgeven.  :fever:
't waren wat stukjes bos en vooral veel slijm... Waar kan dat van komen? Niet goed gekauwd?

Groetjes Inge!
Door brie
#1099292
netjes juist dat ze de harde stukjes bot eruit kan filteren..
zo te lezen heeft het goed gesmaakt  :D
pas maar op, dit is het begin van het echte barfwerk, voordat je het weet is je kvv de deur uit  ;)
Door Inge2104
#1099301
brie schreef: netjes juist dat ze de harde stukjes bot eruit kan filteren..
zo te lezen heeft het goed gesmaakt  :D
pas maar op, dit is het begin van het echte barfwerk, voordat je het weet is je kvv de deur uit  ;)
Ben d'r ook bang voor ja! en vriedlief al helemaal, die vind 't nog steeds maar niks al dat botten gedoe!  :-[
Maar over een paar maandjes hoop ik helemaal over te zijn op Barf!
Door brie
#1099302
Inge2104 schreef: Ben d'r ook bang voor ja! en vriedlief al helemaal, die vind 't nog steeds maar niks al dat botten gedoe!  :-[

Ach joh, dat wend in no time  ;)


Maar over een paar maandjes hoop ik helemaal over te zijn op Barf!

you go girl  :D

Laatst gewijzigd door brie op vr 21 nov 2008, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door