Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1094083
Kun je eigenlijk dan ongegeneerd groenten mengen??
Ik zelf eet bijvoorbeeld heel bewust groente en fruit apart ivm gisting en bepaalde minder fijne inwerkingen op elkaar.
Hoe zit dat met groente mixen??
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1094086
yuki13 schreef: Kun je eigenlijk dan ongegeneerd groenten mengen??
Ik zelf eet bijvoorbeeld heel bewust groente en fruit apart ivm gisting en bepaalde minder fijne inwerkingen op elkaar.
Hoe zit dat met groente mixen??
Ik doe dat vrij ongegeneerd ja. Waar ik wel altijd rekening mee houd is dat de mix een beetje in evenwicht is v.w.b. de laxerende werking. Dus bijvoorbeeld niet alleen groene bladgroenten zoals raapsteeltjes, spinazie en sla, maar er dan altijd ook iets zoals wortelen, pompoen of zoete aardappel o.i.d. tegenover stellen.
Door Mevroi Kruim
#1094095
milik schreef: Ik weet niet waar Buis zit ( niet bij ons in de buurt) maar ik ken het alleen maar als voorjaarsgroente en dan ook nog heel beperkt verkrijgbaar ( in tijd) Graag een adres: ik ben er wiiiiiild op! ;)
Oeps, verkeerde witte herder  :-[ Buis is de natuurvoedingswinkel in Wageningen  :D
Maar de markt is ook een goeie optie!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1094107
milik schreef: Ik weet niet waar Buis zit ( niet bij ons in de buurt) maar ik ken het alleen maar als voorjaarsgroente en dan ook nog heel beperkt verkrijgbaar ( in tijd) Graag een adres: ik ben er wiiiiiild op! ;)
http://www.raapstelen.nl

Staan verkoopadressen op.
Gebruikersavatar
Door nova
#1094135
yuki13 schreef: Kun je eigenlijk dan ongegeneerd groenten mengen??
Ik zelf eet bijvoorbeeld heel bewust groente en fruit apart ivm gisting en bepaalde minder fijne inwerkingen op elkaar.
Hoe zit dat met groente mixen??
Je schrijft  Ik zelf eet bijv , maar als het voor de honden is:
Hier ergens op BP heb ik gelezen dat fruit samen met vlees idd een gistingsproces veroorzaakt, maar appels vormen weer een uitzondering hierop.  Zelf hou ik het dus op bladgroente, knolgewassen en wat appels bij elkaar in de mix  en  event .een  koolsoort.
Door marsieyenna
#1094505
raapstelen worden hier bij c1000 ook altijd in bosjes verkoct en als ik het vraag laten ze ze de volgende dag meekomen met de bestellingen van de groentes.
Ik zie ze eigenlijk alleen in het voorjaar.
Zelf zaai ik ze ook van maart tot ongeveer juni ( dan gaan ze daarna snel doorschieten )
Bladmoes lijkt er erg op.
Ik geef ze wel door de groentemix , net zoals andijvie, even de kook erover en dan pureren met de andere groenten.

Marijke
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door