Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door svdz
#1091506
Hoi,
Ik probeer al een tijdje sardientjes te kopen voor Donna, maar het lukt steeds maar niet. Bij één visboer alleen per 2 kg. En bij een andere kunnen ze wel proberen te regelen als ik een week vantevoren vraag, dat heb ik gedaan maar toen was ik precies ziek toen het weer markt was.  :-[
Nu was ik weer op de markt en dacht, makreel is toch ook vette vis, en dat hebben ze wel, is wel wat duurder natuurlijk, en qua maat is het ook onhandiger voor mij (heb nu complete makreel van 300 gr, Donna eet 125-150 g pd) Maar heb het toch gekocht. Op terugweg dacht ik mischien is de graat wel veel harder ofzo en kan makreel helemaal niet. :-[
Donna is een echte beginner wat dit betreft, ze eet kvv (Haaksbarf) en heeft nog nooit iets van bot gegeten, ook geen grote stukken vlees ofzo, alleen wat in de HB zit.
Kan ik haar een halve of kwart van de makreel geven of is dit geen goed idee?
#1091897
Dus ik kan zo wel een stukje proberen? Ze heeft net 125 gr HB gehad.

Kotsen ze van makreel alleen sneller of geldt dit voor alle vis? Ze is HB zalm gewend, en heeft nog nooit gekotst. Zou het wel een beetje vervelend/eng vinden als ze van de eerste BARF-poging gaat kotsen of andere problemen krijgt.

En als ik ooit sardientjes vind is het dus geen goed idee om dan 1 sardine als hele maaltijd te geven?

Oh ja nog één vraagje, kun je makreel ook invriezen? want hij gaat dus zo en zo niet in één keer op.
#1091964
invriezen is geen probleem hoor  !!

Mijn hondjes eten niet graag vis, ik geef het ook veel te weinig  :-[ :-X 

1 sardientje weegt denk ik 100-125 gram als je kleintjes hebt?  Dat kan best als maaltijd, als ze het lekker vind ::) ::)
#1092080
svdz schreef: Dus ik kan zo wel een stukje proberen? Ze heeft net 125 gr HB gehad.

Ja kan.

Kotsen ze van makreel alleen sneller of geldt dit voor alle vis? Ze is HB zalm gewend, en heeft nog nooit gekotst. Zou het wel een beetje vervelend/eng vinden als ze van de eerste BARF-poging gaat kotsen of andere problemen krijgt.

Op makreel an sich wordt vlotter gekotst dan op zalm, sardientjes e.d. Waar het precies aan ligt ben ik nog niet achter, ik ben op een goed moment maar gewoon met de makrelen gestopt.

En als ik ooit sardientjes vind is het dus geen goed idee om dan 1 sardine als hele maaltijd te geven?

Jawel, want sardientjes zijn sowieso een stuk kleiner. Die zitten zo rond de 100/150 gram per stuk (gemiddeld)

Oh ja nog één vraagje, kun je makreel ook invriezen? want hij gaat dus zo en zo niet in één keer op.

Ja hoor, geen probleem.
#1094584
Toen ik de makreel uitpakte, bleek het geen rauwe makreel te zijn maar gerookte. Pfff... beetje jammer dus  :-[, heb het op brood gedaan voor mezelf en heb Donna een stukje gegeven natuurlijk schoongemaakt dus zonder graten. Ze vond het heeeerlijk :D, wilde meer, meer, meer,  :) heb de volgende dag nog eens een stuk gegeven. Heb het nog in de koelkast liggen (vanaf woensdag) maar ben bang dat het niet goed meer is, dus ga het zo weggooien.

Ze heeft niet gekotst ofzo en ontlasting was goed, maar ja het was niet rauw, dus geen echt BARF-begin.
#1094680
Maar heb je dan niet om rauwe makreel gevraagd, niet schoon gemaakt? ;)
Mijn honden zijn gek op makreel, zij krijgen de grote. Ons oppashondje krijgt een kleine, eerst in stukjes...heeft ze twee dagen over gedaan. Geen enkel probleem en weer een vleessoort er bij.
#1095685
SandraH schreef: Maar heb je dan niet om rauwe makreel gevraagd, niet schoon gemaakt? ;)
Mijn honden zijn gek op makreel, zij krijgen de grote. Ons oppashondje krijgt een kleine, eerst in stukjes...heeft ze twee dagen over gedaan. Geen enkel probleem en weer een vleessoort er bij.
Tja, ik heb om een hele makreel gevraagd, niet schoogemaakt en met alles er op en eraan, maar heb er niet bijgezegd dat die ook nog rauw moet zijn  :D.  En ook maar niet gezegd dat ik dat zo rauw met graat en al aan mn kleine hondje wilde geven, want dat zullen ze vast niet snappen.

Woensdag ga ik de poelier op de markt proberen, pff, hoop dat dat beter gaat, en dat ik niet in eens een gegrilde kip in mn tas vind ipv rauwe kippennnek. :D
#1096617
svdz schreef: Tja, ik heb om een hele makreel gevraagd, niet schoogemaakt en met alles er op en eraan, maar heb er niet bijgezegd dat die ook nog rauw moet zijn  :D
Een gerookte makreel die niet is schoongemaakt met alles er op en eraan  :o die zou ik niet graag op brood hebben  ;D visboer heeft vast niet zo goed geluisterd .
#1096861
svdz schreef: Tja, ik heb om een hele makreel gevraagd, niet schoogemaakt en met alles er op en eraan, maar heb er niet bijgezegd dat die ook nog rauw moet zijn  :D.  En ook maar niet gezegd dat ik dat zo rauw met graat en al aan mn kleine hondje wilde geven, want dat zullen ze vast niet snappen.

Woensdag ga ik de poelier op de markt proberen, pff, hoop dat dat beter gaat, en dat ik niet in eens een gegrilde kip in mn tas vind ipv rauwe kippennnek. :D
;D Ik heb het een paar maanden terug ook gehad. Mijn 'vaste' vismannetje snijdt altijd ter plekke twee zalmkoppen voor de jongens af (kom meestal vroeg). En dan bestel ik nog extra makreel. Zegt 'ie meteen er bij, gewoon vuil he, voor de honden.... Is wel handig, dat scheelt weer uitleg en dan al die rare blikken van klanten onze kant op. Maar zijn vervanger snapte er niets van en keek zeer verbaasd dat ik vroeg om zalmkoppen. En dat ik er dan ook bij vertelde dat 'Jan' ze altijd vers af sneed voor ons. Hij was zo drastig op zoek naar visafval, dat ik een hele zak mee kreeg.....vol met gerookte makreelkoppen... :o
Die heb ik 's avonds laat maar in een afgesloten deel van het bos gedumpt, waar de wilde katten zitten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door