Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1086641
Binnenkort word er op de boerderij waar mijn paard staat een (biologische)koe geslacht. Het vlees wordt verkocht aan geinteresseerde maar er zal vast het een en ander over blijven wat niet voor ons mensen geschikt is.
Nu wil ik dus kijken of ik dat voor Pepper (chinese naakthond van 5 kilo) mee kan nemen.

Ik geef al lang kvv en heb wat kippen nekken/vleugels en kwartel gegeven. Alleen is ze wat schrokkerig en heeft niet meer zoveel tanden dus dat geef ik niet meer vaak (alleen nog af en toe kwartel).
Maar dus mijn vraag. Welke delen van de koe zijn interessant voor haar?
Ik meen aan organen (lever, hart, pens, longen, nog meer?), spiervlees wat over blijft, maar dat zal net veel zijn denk ik? Zit er nog ergens bot aan wat te doen is voor een klein hondje (het is wel een koe van 3 jaar)

Uiteraart zal ik wat ik heb dan in goede verhouding moeten gaan voeren.
#1086650
De botten heb je niks aan. Die zijn te hard. Maar, de pens, de boekmaag, het kopvlees, longhaas (als ze dat niet verkopen), hart, nier, lever, tong: allemaal interessant voor jou! Je hebt wel voor lange tijd genoeg want een pens van een koe weegt zomaar 15 kilo. Een lever weegt zo maar 10 kilo ;D
Door kojak
#1088586
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door