Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#1086443
Ik heb maandagavond Radar opgenomen en zonet gekeken, het ging over vis en visolie. Na dit gezien te hebben vraag ik me af of vis voor mijn kleine hondjes nog wel geschikt is. Vis bevat nogal wat gifstoffen. Hier krijgen ze 1 keer per 2 weken een vismaaltijd, ik denk dat ik ermee ga stoppen.
Kweekvis schijnt nog erger dan wilde vis te zijn omdat ze met wilde vis gevoerd worden  :o 6 Kg wilde vis voor 1 kg kweekvis  :o
Door kojak
#1086460
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1086589
Ik vond het een zeer rellerige en ongebalanceerde uitzending over die vis. Die fotograaf die geen enkele kwalificatie had behalve dattie onderwater keek kreeg weet ik hoeveel tijd om allerlei provocerende kreten te slaken en de echte deskundigen kregen er geen half woord tussen, tussen het gestook van die dame. Op grond van dit soort ongefundeerde blaat ga ik echt niet stoppen met de vis.
Door Lizzy
#1086651
Alles wat je eet is vervuild. Onze hele planeet is vervuild. De lucht die je inademt is vervuild. Dus ja, de zee is ook vervuild. Van mij mag de zee echt veeeeeeeeeeeeeel minder zwaar bevist worden hoor, want met grote schepen met complete stofzuigers zuigen ze de zee letterlijk leeg. Wij mensen gebruiken de zee niet, wij misbruiken de zee met een grote letter M. Dus ik hoop dat er vooral heel veel mensen stoppen met vis eten, maar dan wel het liefst all over the world en vooral in Japan. Neemt niet weg dat ik gewoon mijn honden atlantische oceaan sardien blijf geven. Niet teveel. Gewoon 1 a 2 sardientjes per hond per week.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 06 nov 2008, 07:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door boskat
#1086853
Kruimel schreef: Ik vond het een zeer rellerige en ongebalanceerde uitzending over die vis. Die fotograaf die geen enkele kwalificatie had behalve dattie onderwater keek kreeg weet ik hoeveel tijd om allerlei provocerende kreten te slaken en de echte deskundigen kregen er geen half woord tussen, tussen het gestook van die dame. Op grond van dit soort ongefundeerde blaat ga ik echt niet stoppen met de vis.
Mijn idee,dit is allemaal milieu teroristen geschreeuw,waar iedereen naar luistert.
Dat zijn de enigsten die er wijzer van worden qua inkomsten en is goed voor behoud van hun baantjes
Duurzaam gevangen vis,laat me niet lachen,iedere gevangen vis vind het niet leuk om uit het water gehaald te worden,laat je niet in de luren leggen,loop niet klakkeloos achter bv Green(war)peace aan
Lees ook eens de andere kant,verdiep je daar eens in,dit is eenzijdig gegil.
Er zijn al heel wat groter visserschepen gestopt,door Greenpeace en door de olieprijs,er zijn er erg weinig meer van over.
En de vissers die er nog zijn,die zijn al bezig met een minder milieubelastende visserij,maar dat gaat niet 1,2 ,3
Als iedereen ophoudt vis uit nedereland  te eten en alleen  zogenaamde vis eet die "duurzaam"gevangen zou zijn ,laat invliegen uit weet ik waar,die is ziende blind.
Door boskat
#1086857
~Joke~ schreef: Vis bevat nogal wat gifstoffen. Hier krijgen ze 1 keer per 2 weken een vismaaltijd, ik denk dat ik ermee ga stoppen.
Dan moet je ze niks meer te eten  geven,en zelf ook niet,want alles bevat gif en weet ik wat voor troep
Vlees ,bevat denk ik nog veel meer troep dan vis
Door boskat
#1086862
Lizzy schreef: Van mij mag de zee echt veeeeeeeeeeeeeel minder zwaar bevist worden hoor, want met grote schepen met complete stofzuigers zuigen ze de zee letterlijk leeg. Wij mensen gebruiken de zee niet, wij misbruiken de zee met een grote letter M. Dus ik hoop dat er vooral heel veel mensen stoppen met vis eten, maar dan wel het liefst all over the world en vooral in Japan. Neemt niet weg dat ik gewoon mijn honden atlantische oceaan sardien blijf geven. Niet teveel. Gewoon 1 a 2 sardientjes per hond per week.
Maar dat is dan hypocriet om dit te zeggen allemaal,als je je honden dan wel sardien blijft voeren?
En zoveel ,(lees heel weinig )grote schepen zijn erin nederland, niet meer
Door Lizzy
#1086884
boskat schreef: Maar dat is dan hypocriet om dit te zeggen allemaal,als je je honden dan wel sardien blijft voeren?
En zoveel ,(lees heel weinig )grote schepen zijn erin nederland, niet meer
Hypocriet? Waarom? Van mij mag de visserij in de wereld een tandje minder. Zelf eet ik geen vis, mijn honden eten 3 en maximaal 6 sardientjes per week. Want van mij hoeft men niet te stoppen met vis eten. Maar een tandje minder mag wel. Sardien wordt niet in NL gevist. En er bestaan nog zat grote schepen op de wereld. Zoals ik al eerder schreef, vooral in landen als Japan wordt er (naar mijn bescheiden mening) er veel vis gevangen en gegeten. Je trekt overigens hetgeen ik schrijf wel uit verband. Ik schrijf ook dat alles wat je eet (en drinkt) en ademt vervuild is. Dus ja, ook vis. En dat is voor mij dus geen reden om mijn honden totaal geen vis meer te geven. Overbevissing is voor mij wel een reden om geen visolie meer te gebruiken of extreem veel vis te voeren. Heb je daar een probleem mee?
Door ~Joke~
#1086893
Kruimel schreef: Ik vond het een zeer rellerige en ongebalanceerde uitzending over die vis. Die fotograaf die geen enkele kwalificatie had behalve dattie onderwater keek kreeg weet ik hoeveel tijd om allerlei provocerende kreten te slaken en de echte deskundigen kregen er geen half woord tussen, tussen het gestook van die dame. Op grond van dit soort ongefundeerde blaat ga ik echt niet stoppen met de vis.
Van mij hoef je niet te stoppen met vis. Maar ik krab me echt wel achter de oren met mijn kleine 7 kg wegende hondjes.
Die man die uitleg gaf was overigens geen gewone natuurfotograaf, hij is professor Gerard Hornstra, een deskundige.
Door boskat
#1086895
Dus ik hoop dat er vooral heel veel mensen stoppen met vis eten, maar dan wel het liefst all over the world en vooral in Japan. Neemt niet weg dat ik gewoon mijn honden atlantische oceaan sardien blijf geven.
Overbevissing is voor mij wel een reden om geen visolie meer te gebruiken of extreem veel vis te voeren. Heb je daar een probleem mee?

Ja Lizzy ,als je tegen overbevissing bent en mensen op roept om te gaan stoppen met vis eten,en je honden 2 a3 sardientje per week per hond geeft,noem ik die oproep hypocriet,omdat je dan , daarmee ook de overbevissing in stand houdt,ook jij met die paar sardientjes
Vooral op de oceanen is  overbevissing
Van mij mag je overigens je honden vis geven hoor,daar gaat dit voor mij niet om,daar val ik je niet op aan,wil ik ook niet.
Door Lizzy
#1086898
Ach, misschien is stoppen met vis eten niet goed uitgedrukt. Laat ik zeggen : veel minder vis gaan eten. Ik schreef ook niet dat iedereen moest stoppen met vis eten. Ik schreef "van mij mogen heel veel mensen stoppen met vis eten" (en dat is geen oproep, dat is gewoon mijn mening). Het kan gewoon een tandje minder, dat is de enige strekking van mijn verhaal. Een paar sardientjes in de week (die overigens nog steeds GROEN licht hebben!) kun jij het in stand houden van overbevissing noemen, maar ik denk dat je dan nog geen idee hebt wat de gemiddelde Japanner uit de zee haalt... Je mag me trouwens hypocriet vinden hoor, ik vind dat best.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 06 nov 2008, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#1086900
~Joke~ schreef: Van mij hoef je niet te stoppen met vis. Maar ik krab me echt wel achter de oren met mijn kleine 7 kg wegende hondjes.
Die man die uitleg gaf was overigens geen gewone natuurfotograaf, hij is professor Gerard Hornstra, een deskundige.
Dos Winkel = de natuurfotograaf, die oa z'n boek zat te promoten
Gerard Hornstra, = emeritus hoogleraar experimentele voedingskunde aan de Universiteit van Maastricht
Door Lizzy
#1086903
~Joke~ schreef: Van mij hoef je niet te stoppen met vis. Maar ik krab me echt wel achter de oren met mijn kleine 7 kg wegende hondjes.
Die man die uitleg gaf was overigens geen gewone natuurfotograaf, hij is professor Gerard Hornstra, een deskundige.
Ik kan me dat best voorstellen hoor. Want bij een hond van 7 kilo is een hele sardien van 100 gram al 10% van het totaal dat je voert. Ik denk zelf dat het wel los zal lopen en dat je best een visje (sardientje of panharingkje ofzo) per week kunt geven. Maar desnoods geef je een halve ofzo. Als je honden ook bladgroente (vooral groene groenten) en rauwe noten eten en misschien nog wat zeewier/algjes krijgen en niet teveel kip eten (en misschien nog wat wild of biologisch vlees): dan hoef je volgens mij geen vis te voeren. Ik merk aan mijn honden echt niks, al geef ik ze 3 maanden geen vis. Ik denk dat de omega 3 vetzuur behoefte erg afhangt van wat je ze voor de rest voert.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door