Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#1076704
Gistermiddag hebben de honden lamsribben op, ze waren zacht genoeg volgens mij, want Beau had het stuk in vrij korte tijd op. Maar vanmorgen had hij stukjes bot in zijn ontlasting, ik vond ze vrij groot, zo'n 2 cm. Ik stond ervan te kijken, want normaal gesproken heeft Beau altijd de beste ontlasting na het eten van ribben. Kan dat kwaad, als er zulke grote stukken bot onverteerd blijken? Zou het helpen om hem tijdelijk wat probiotica te geven? Ik weet dat probiotica altijd goed is, maar zou het hiervoor ook werken?

(Erg he, als het andermans hond betreft, weet ik altijd wel een antwoord, maar zodra het mijn eigen honden betreft ben ik een stuk minder zeker in zulke gevallen  :-\)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1076713
ik had vorige week een eend gekocht bij de liddle, hier nooit geen bot in de ontlasting.
En bij zimba na het eten van die eend wel, ook best flinke stukken, daarna niks meer gezien, was eenmalig.
Heb hem voor de rest niks gegeven in de vorm van probiotica
Laatst gewijzigd door me and my boys op za 25 okt 2008, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Staftime
#1076741
Met Romeo heb ik dit ook wel eens meegemaakt, ik maakte me toen ook zorgen.
Maar heb er verder niets aan gedaan, gewoon doorgegaan met voeren.
En na een tijdje kon hij alles gewoon eten, (ook hetgeen waarvan hij stukjes bot poepte), zonder stukjes bot onverteerd uit te poepen.
Misschien even een paar dagen makkelijk verteerbare botten voeren, en dan weer gewoon alles geven.
Door Lizzy
#1076743
Ik heb het hier ook wel eens hoor. Linga had het laatst, na het eten van geitenrib. Dat was de eerste keer dat ik het bij haar zag. En Brutus heeft het sporadisch ook wel eens gehad in het verleden. En Pinkel heeft het ook wel eens een heel enkele keer. Vaak is of het bot net iets te hard of is die dag de vertering net niet optimaal door bijv. een virusje of iets. Ik doe niks. Ik maak me er eerlijk gezegd niet druk om. De afgelopen jaren heb ik dit gewoon van tijd tot tijd en tot nu toe heeft dit nooit tot problemen geleid.
Door annielaumen
#1076746
Astrid had het laatst  na het eten van konijn
Ik denk dar ze toen te gulzig is geweest
Lamsribben en lamskoppen zijn een stuk harder
Hier geen problemen mee
Gebruikersavatar
Door pike
#1076911
Ik vraag me dus iets af  ::)
Sommigen zien wel eens bot in de ontlasting. Ik zie het ook wel (en toen Pike pas begon met barf zag ik ze zelfs regelmatig). Laatst las ik hier ergens iets over een proef die gedaan werd. Een botje werd in een bakje met zuur gedaan, vergelijkbaar met het maagzuur van de hond. En na een paar uur kon je dat botje dubbelvouwen zo zacht was het. Dat betekent dus: het botje ziet er nog steeds uit als botje. Alleen is het niet meer hard.
Heeft iemand die bot ziet in de ontlasting, wel eens aan dat bot gevoeld?????? Is het nog steeds hard of is het bijvoorbeeld ook zo zacht dat je het kan dubbelvouwen???? Je zou dan namelijk zeggen dat het bot wanneer het na een uur of drie-vier de maag verlaat in elk geval zacht zou zijn?? Want dan maakt het dus idd helemaal niets uit dat er wat restjes bot in de ontlasting zitten. Zelf heb ik ze nooit gevoeld  :-X :-X ::).
Door pallas
#1076943
Hier wel hoor (ik ruim altijd alles op )
En er zitten soms ook wel eens harde stukjes tussen....
Nox verteerd , heel gek, kippenekken ook niet geweldig. Daar vindt ik rustig een heel werveltje terug in de dr*l.
Maar gelukkig heeft ze nog nooit problemen gehad.
In de loop van de tijd is ze ook steeds beter alles gaan verteren , maar kippenekken krijgt ze dus nog steeds niet van mij, wel een hele kip :)
Laatst gewijzigd door pallas op di 28 okt 2008, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#1077037
Nou ja, ik heb die met bot ook opgeruimd, anders had ik het waarschijnlijk ook nooit gezien, maar nooit zo specifiek gevoeld of dat nou echt nog hard was, want ik heb er nooit bij stilgestaan dat het misschien wel eens zacht kon zijn. Maar oké, dus ze kunnen dus ook hard blijven da's dan duidelijk  ;)
Door *Natasja*
#1077111
Ik heb met een stokje gepeurd in de ontlasting, het bot voelde nog hard aan. Ik heb niet geprobeerd of ik het kon vouwen, ik had mijn handschoentjes niet bij  ;D

Maar ik ben weer gerustgesteld, ik schrok even omdat het vrij grote stukken waren.

Bedankt voor jullie antwoorden!  :)
Door Red_Hunter
#1079408
Hier ook wel eens stukjes bot gehad bij Flynn in ontlasting, maar het probleem bij hem is dat hij het dan uitgilt en niet meer wil poepen. Dus echt zacht zullen die botjes niet zijn.
Hier dus geen ribben meer, maar alleen botten van kleine dieren.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door pike
#1079703
Ik voer altijd bot van kleine dieren. Daar kan het dus ook bij gebeuren.
Ik heb het één keer met Duc (de pup) meegemaakt. Die gaf een gilletje en ging vervolgens niet poepen. Maar na een uur of zo ging hij weer zitten en poepte zonder problemen. 't Is maar net hoe het botje ligt blijkbaar.
Pike had het toen ik pas begon met barfen heel regelmatig met zijn kippebotjes. Gillen tijdens poepen. Ik gaf daarop toen ook wat minder bot. Maar het probleem was meer dat hij schrokte in combinatie met het feit dat zijn maag  nog niet helemaal goed op orde was om het bot te verteren. Daarom heeft hij ook heel lang enkel en alleen kippebotjes gehad. Pas toen dat echt geen probleem meer gaf is hij een trapje omhoog gegaan. In soorten en ook in percentage. Tegenwoordig schrokt hij nog steeds maar gillen is een echte zeldzaamheid geworden.  Armagnac verteert het op zich allemaal wel goed maar als hij teveel bot krijgt (50%) poept hij heel erg harde en korrelige witte poep. Ietsje minder bot en geen centje pijn.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door