Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1075269
Hallo,

ik had net de fokster van onze honden aan de lijn, deze mevrouw heeft een zware maag - en darmoperatie ondergaan en mag voorlopig alleen karnemelk  en water drinken. 
Ik vroeg haar of ze geen kefir mocht van de arts, ze ging het vrijdag alvast vragen maar zei erbij dat ze geen koemelk meer mag drinken.  Daarom vroeg ze of ze dat ook met geitenmelk of paardenmelk kon maken??

Ik kreeg na het neerleggen ineens het lumineuze idee om het voortaan ook met geiten - of paardemelk te gaan maken, is toch veel gezonder dan met koemelk?  Ik kan via haar rauwe melk van deze 2 diersoorten kopen.

Maar nu is mijn vraag: heeft iemand dit al ooit eens geprobeerd??  En wat waren de resultaten?  Lusten de hondjes het of niet en is het idd gezonder dan met koemelk?
#1075550
Ja, hier wordt wel eens kefir van geitenmelk gemaakt, gaat net zo goed maar kan wat langer duren.
Mn honden vonden het lekker, maar dat vinden ze eigenlijk wel van alles wat ik hun  bak terecht komt
#1091248
mijn eerste portie met rauwe geitenmelk staat in de kast maar ik zie toch een heel ander proces dan ik gewoon ben.
Er komt nl een schuimlaagje op :-\
De geur van kefir is er wel maar de binding niet, wel zie ik een beetje wei in de pot.

Kan het zijn dat het mislukt is?  En zou dat komen doordat de geitenmelk rauw is??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door