Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#1082153
Tja, ik vind dat mensen die brokken voeren netjes in hun waarde worden gelaten, iedereen moet zelf weten wat hij voert, maar je moet hier alleen geen bijval verwachten als jij (of iemand anders) zo tevreden bent over je brokjes of dat je hier een topic kunt openen welke brokken je het beste kunt voeren, daarvoor moet je naar een ander forum, dit forum heet tenslotte BARFplaats.
Door Edelgrijsje
#1082212
Ik ben nog nooit echt tevreden geweest over brokken, dat was nu juist het probleem :( Nu ben ik wel heeeeel tevreden. Met de drie volwassen honden Barf ik 100 % en met m`n pup 80 % KVV en 20 % Barf.

Nu, 26 nov. Barf ik  100 % met m`n pup !
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Edelgrijsje op do 27 nov 2008, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Juul
#1082276
Ah.... dus nu mag een kwalitatief goede brok ineens weer wel? Ik meende toch echt te hebben gelezen dat het kiezen voor brokken afbreuk doet aan de verantwoordelijkheid die je voor je hond hebt. Brokken worden hier immers niet als kwaliteitsvoer beschouwd...
Je leest niet goed, of generaliseert teveel. Ik heb nooit beweert dat iemand geen brokken mag voeren. Ik heb ook totaal geen problemen met mensen die dat wel doen, zeker als ze daar zelf goed over na hebben gedacht, en heb dat ook nergens beweerd.

Ik reageer normaal ook niet op discussies die op zo'n rellerige manier gevoerd worden. Dus ik vind het jammer dat je alle reakties op 1 hoop gooit.
Ik heb netjes mijn ervaring over barf kosten ingebracht en ook de brokken-kosten. Voor het eerlijke vergelijk zou ik dan nog de da kosten uit de brokken dagen versus de da kosten uit de barf dagen erbij moeten zetten. Dan valt voor mij persoonlijk brok voeren onder de duurdere opties.

Ik vind wel echt dat je van te voren naar het kostenplaatje moet kijken. Ik heb nu 1 grote hond die ik goed kan verzorgen. Ik wilde al heel lang, erg graag een hond. Maar ik ben nu pas in de gelegenheid om qua tijd en geld, die hond te geven wat ie nodig heeft. En ja, dat is natuurlijk heel jammer, maar wel de verantwoordelijkheid van een eigenaar. Maar das een andere discussie, misschien iets voor een ander topic.
Door BSS
#1082323
jalukrifa schreef: Je leest niet goed, of generaliseert teveel. Ik heb nooit beweert dat iemand geen brokken mag voeren. Ik heb ook totaal geen problemen met mensen die dat wel doen, zeker als ze daar zelf goed over na hebben gedacht, en heb dat ook nergens beweerd.
Voor degenen die wèl op een normale manier hebben gereageerd: dank daarvoor. Het was niet mijn bedoeling om jullie over één kam te scheren met de personen die zo ongenuanceerd fel menen te mogen veroordelen.
Door oDB van Angela
#1085206
Ik zit met 9 honden op ongeveer 200/250 euro in de 4 weken..
Ik zit nu wel iets duurder als met brokken.. (laat mijn man het niet horen!!!  ::) )
HE brokken RC (fokkersverpakking) was 20 kilo voor ongeveer 26.50..., met die 20 kilo deed ik ongeveer 6 dagen.. zeg voor het gemak een week.. dus nu 50 euro per week en met brok 26.50.. dat is dus verdubbeld..
ze eten ook meer van vers, brok ongeveer 400 gr per dag.. , met vers zowieso de helft meer..

Maar het is niet anders.. ga het niet meer anders doen.. ben zeer tevreden, dan laat ik mijn stukje vlees maar staan...  :P
Door connie63
#1085223
met kvv ben ik ongeveer 40 euro per maand kwijt ton ze nog op brok stond rond de 60 euro dus nu ben ik minder kwijt en ze eet gezonder
Door Happy Tail
#1085324
geen idee wat ik aan Br%# kwijt zou zijn, Ze heeft alleen in haar puptijd volledig op brok gestaan, daarna even brok en kvv en als vrij snel op BARF
Aan barf betaal ik gemiddeld 1,75 per dag voor Baya en de fretten: die eten ook barf en Haaks,
Maakt me niet uit wat ik aan brok kwijt zou zijn: zeker de fretten zien er 10 x beter uit dan op de duurste brok die ze ooit gehad hebben. Het gaat mij ook om de overtuiging, je staat achter vers voeren en dan maakt de rest niet uit.
Door anhighwood
#1100963
Hallo
ik als nieuweling voor barf, denk dat het niet uitmaakt wat de kosten zijn.
Je gaat voor je hond zijn gezondheid en niet voor de centjes.

ik kan het met mijn type honden (old english bulldoggen) niet vinden in brok, van de goedkoopste(20 kg voor 27 euro) tot de duurste brok 15kg voor 79 euro.

Ik heb 8 honden, dus je snapt kost alleen mar geld

Ben wel blij om te lezen wat het ongeveer gaat kosten, en ik denk dat diegene die deze topic gemaakt heeft het daarom gaat.

Dus bij deze....goede topic!! dank daarvoor.

Voor diegene die tegen of voor is, ieder wat wils, niet iedereen is gelijk en al helemaal een hond niet!!

greets
an and the clan
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1101423
Mijn honden eten met z'n drieën 600 gram per dag. Dat kost me zo ongeveer 30 euro per maand.
Ik heb geen idee wat ik met brokken kwijt zou zijn en dat interresseert me ook geen ruk.(excuse the language :-[)
Als ik zie hoe mijn 11 jarige teefje nu is vergeleken met drie jaar terug........Ze is gewoon aan haar tweede jeugd begonnen. :D
En bij de DA zien ze me ook niet meer zo vaak. ;)
Door Henkje
#1101900
Nu ik een vast menu heb voor de katten, ben ik wat minder dan 30 euro kwijt. Ze eten 150 gram per dag per kat dus 600 gram in totaal per dag.
Het zijn 3 kittens van ruim een half jaar en een volwassen ex-man van bijna 4.
Ik ben overgestapt omdat de kater allergie had, kaal werd en de brokken duur waren en de kaalheid op zn kop bleef (hij werd ook nog een stuk dikker). Nu is hij helemaal behaard en weer helemaal mooi slank en super actief. Ik heb eerst een heletijd kvv gevoerd, maar dat was ruim 4€ per kilo.
Het enige nadeel van Barf is dat ik de oppas goed moet voorlichten (nekjes pletten etc.) en alles op tijd laten ontdooien.
Zelf eet ik geen vlees, en in het begin heb ik ook wel wat moeite gehad. Maar goed, ik eet bewust en nu de katten ook.
Door Connys
#1111281
Ik ben gemiddeld 80 euro per maand kwijt aan 2 berners en een boomertje, ze eten kvv en deels barf. Het zou minder kunnen als ik alleen kvv gaf, maar ik koop ook soms een lekker deel kalkoen e.d. als het in de reclame is. Ook haring en zalm kunnen hier soms best wel eens wat duurder uitpakken. In de zomer heb ik daarintegen wel weer gratis verse makreel, zo uit de zee.
Door Jeannette b
#1111348
Ik bestel 1 x per 2 maand bij Herby voor ongeveer 70 euro. Daarnaast koop ik nog wel eens kvv, en smuldier. Ik denk dus zo rond de 90 euro per maand in totaal. Maar Jake is nog aan het groeien, dus heeft hij meer nodig dan een volwassen hond.
Ik denk wel eens, dat ik nog liever zelf beknibbel op eten, dan mijn honden op inferieur eten zetten. Als je een hond of wat voor dier dan ook aanschaft, weet je dat daar kosten aan vast zitten.
Ik vind het geld wat ik aan hen kwijt ben dubbel en dwars de moeite waard. Desnoods laat ik voor mezelf iets anders staan.
Door Annett
#1111402
Tja.... daar kom ik met 1 rottweiler en 3 cockers. Je zou denken dat ik heel duur uit ben, maar aangezien ze allemaal heel weinig te eten krijgen (omdat ze anders erg snel dik worden ondanks veel beweging iedere dag, ik heb er een tijdje geleden een topic over geopend hoe dat toch kan, ik weet het nog steeds niet).  :-X

Ik bestel bij Herby voor rond de 60 euro.
1 keer in het halve jaar ga ik naar een slachter en koop daar voor zo'n 40 euro en krijg best veel gratis.
Verder koop ik kvv groot in. Smuldier, AHV, Energique, Hunter's Home. Zeg dat ik voor de kvv zo rond de 150 euro kwijt ben.

En daar doe ik dus zeker een half jaar mee.

Dus 250 euro voor 6 maanden is 42 euro per maand voor 4 honden, betekent per hond zo'n 10 euro per maand.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door